hond uit asiel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

hond uit asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 13:59

Hallo allemaal,

Ik wil eind van het jaar een hond nemen. Aangezien er heel veel dieren in het asiel zitten, zit ik er over na te denken om een asielhond te gaan zoeken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes

Daihyo

Re: hond uit asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:14

Wij hebben altijd al een hond uit het asiel gehaald
En alleen maar positieve ervaringen.
Maar het is maar net hoe dat je er zelf mee omgaat.
Het zijn vaak dieren die toch al wat hebben meegemaakt en daardoor een deuk hebben opgelopen.
En dat heeft ook niets met leeftijd te maken weet ik uit ervaring.

Wij hebben ooit een 7 jarige teckel uit het asiel gehaald. Die was totaal verwaarloosd geweest. Maar hij knapte zo waanzinnig op. Het werd echt een gezinshond en een allemansvriend.

Nu hebben we er 1 die we als pup hebben gekregen. Met 16 weken, dus wel een oudere pup. Hij was als pup van 8 weken in een gezin terecht gekomen met een kind. Kind vond het leuk om aan zijn oren te trekken en in zijn neus te zitten. Op een gegeven moment beet hij en werd hij afgerammeld en opgesloten.
Uiteindelijk belandde hij in het asiel
Hij is inmiddels 11 en nog steeds mag je niet echt aan zijn kop zitten. Vreemde mensen moet hij niks van hebben. Als je met de riem zwaait duikt hij in elkaar. Andere honden is hij heel dominant bij, hoe groot ze ook zijn.
Maar voor ons is hij super lief.
Ja, het is er 1 met gebruiksaanwijzing, maar als je daar doorheen prikt is het een schat van een hond.

Het ligt er dus maar net aan.
Maar bedenk wel, dat je bij de meeste asielhonden er iets meer tijd on moet steken dan bij bijvoorbeeld een hond die bij een particulier vandaan komt.
Maar wat je ervoor terugkrijgt is onbetaalbaar!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:15

ik heb er geen ervaring mee, maar als ik een hond zou nemen zou ik hem ook zeker uit het asiel nemen.
ik zou denk alleen niet naar al die hokken willen en gewoon aan die mensen vragen wat ze een beetje hebben en waar jij geintresseert in ben en dan kunnen ze denk wel gewoon die hind waar je intresse in hebt even halen. ze zijn allang blij als er weer een hond een nieuw baasje krijgt.

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:22

Onze is ook uit het asiel, het is een hele ,lieve hond enzo, maar..
Hij kan dus niet alleen thuisblijven terwijl ze in het asiel zeiden van wel. Na een week begon hij te janken en de boel te slopen thuis als hij alleen moest zijn.
We waren ondertussen al aan hem gehecht en wilden hem dus niet meer wegdoen. Hebben alles geprobeert bench, radio aan.. Niks hielp, nu kan hij het nog niet en we hebben hem al bijna een jaar.. Het is echt een hele lieve hond!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:27

Ik heb een herplaatser (volwassen) van een fokker. Het is onze eerste hond en ik wilde heel graag een hond waarvan we zeker wisten dat ze in het gezin pastte en poosje alleen kon zijn enz.,...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:35

die van mij komt ook uit het asiel, en ik zou het zo weer doen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 02:40

Mijne komt uit een asiel in Spanje

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 06:42

Wij hebben ook altijd een hond uit het asiel gehad, en dat was prima.
Op marktplaats of doggynet.nl kun je ook veel organisaties/ stichtingen vinden die honden in griekenland en spanje proberen te redden door nieuwe baasjes voor ze te vinden in nederland. Omdat daar een enorm overschot is aan honden, veel honden in dodingsstations zitten.
Succes!

fluffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:03

Ik heb ook een asiel hondje!! een heel lelijk mormeltje maar een schat van een beest!! ik werk nu ook al anderhalf jaar als vrijwilliger in een asiel en zou gewoon alle beestjes kunnen meenemen.....Ik zou als ik jou was gewoon eens een kijkje nemen in wat asiels in de buurt! hier vind je ook veel info www.dierenasiels.com! dit zijn asiels over België en Nederland! succes

fluffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:05

Oh ja, in mijn profiel vind je een foto van mijn monstertje!!

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:41

de mijne is herplaatst, het is echt een schat en je helpt er een dier mee!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:09

polliepops komt ook uit het asiel, als jong hondje. Ze is nu alweer 14. Heb nooit spijt van haar gehad! De volgende keer wil ik toch ook weer naar het asiel.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 18:28

fluffie schreef:
Oh ja, in mijn profiel vind je een foto van mijn monstertje!!

hij ziet wel echt schattig uit!! Ik hoef helemaal geen rashond of zoiets. Als ie maar lief is.

Heb al even gekeken op dierenasiels.com, vind het wel moeilijk want ik zou ze allemaal wel op willen halen!

fluffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:46

Ja het is inderdaad niet makkelijk om zomaar even een hond uit te zoeken! Je neemt hem tenslotte toch voor zn hele verdere leventje he....Het beste is om er echt tijd voor te nemen en je hond te leren kennen zodat je weet of jullie wel bij elkaar passen! Dat een hond zijn baasje zelf uitkiest is ook helemaal geen fabeltje...Gewoon lekker op bezoek gaan in een asiel, eens wandelen met een paar honden die je voorkeur genieten! en er desnoods nog even over nadenken....Ik hoop dat er een leukerd voor jou zit! Wij gingen eigenlijk naar het asiel om er een mooi malthezertje uit te kiezen, nou dat liep toch even anders! Ons 'pruts' kwam de hele tijd haar kopje op je schoot leggen en keek je met zo'n droevige ogen aan.....ja daar kan ik niet tegen op he veel plezier ermee!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:08

Haha, inderdaad. Joey precies hetzelfde verhaal.
Dat liep daar rond, keek mijn ouders aan met die maffe hondenogen.
En de stip op zijn kop deed het 'm uiteindelijk.
Ik zou ook nooit meer anders willen. Je hebt er werk aan, maar je krijgt het 3 dubbel terug.
Misschien wel meer