Nier dieet, wat houd het in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Nier dieet, wat houd het in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 20:17

Ik heb op een internet pagina van een asiel een hele lieve dikke kater gezien

Nu heeft deze kater echter een nierdieet.
Kan iemand mij wat meer vertellen wat dat allemaal inhoud.

Dat ie speciaal voer krijgt weet ik maar is er verder nog iets.

carola

Re: Nier dieet, wat houd het in

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:21

Waarschijnlijk heeft deze kater dan last van blaasgruis / blaasstenen. Dit komt erg vaak voor bij katten en het kan heel ernstige gevolgen hebben wanneer zo'n dier niet heel strak aan een dieet wordt gehouden.
Meestal wordt aan dit soort katten Royal Canin Urinary gegeven, verkrijgbaar bij de dierenarts. Geen goedkoop voer, maar wel erg goed.
Wanneer het niet al te ernstig is, en de kat streng op dit dieet wordt gehouden, kan zo'n dier vaak toch nog oud worden en een leuk leven hebben. Wanneer jij het geen bezwaar vind om dit voer te blijven geven, dan moet je gewoon die hele lieve dikke kater ophalen uit het asiel!
In het asiel kunnen ze je vast meer vertellen over die kat en de ernst van zijn aandoening.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:25

zelf heb ik een hond gehad die aan de nieren is dood gegaan
ik weet niet of het bij katten voorkomt (vast wel)

maar als de nieren niet functioneren mogen ze bepaalde dingen niet eten om het vergistigen van zichzelf trager te laten gaan bovendien moeten ze dan heeel veel drinken...

maar op den duur..
tsjaa houd het op

mijn hond is 4 geworden

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:14

[quote="carola"]Waarschijnlijk heeft deze kater dan last van blaasgruis / blaasstenen. Dit komt erg vaak voor bij katten en het kan heel ernstige gevolgen hebben wanneer zo'n dier niet heel strak aan een dieet wordt gehouden.
Meestal wordt aan dit soort katten Royal Canin Urinary gegeven, verkrijgbaar bij de dierenarts. Geen goedkoop voer, maar wel erg goed.

Deze kater heeft geen last van blaasgruis, maar van zijn nieren.Waarschijnlijk zijn de waardes van zijn nieren (ureum en createnine, als ik het goed spel) niet goed.
Een nierdieet bevat weinig tot geen eiwitten. Hierdoor worden de nieren ontzien.
Mijn kat was vorig jaar ook ernstig ziek aan haar nieren. Had volgens de dierenarts nog maximaal 2 maanden te gaan, al met al is zij er nu nog. Dus zeker de moeite waard om te proberen!!

gr marijke