dunne konijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shibainu

dunne konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 18:03

Ik heb 4 konijnen. Moeder dochter en zoon zitten bij elkaar, en andere dochter appart vanwegen ontstooken oog en rangoorde.
Ik vind dat ze alle vier nog al dun zijn. Per konijn krijgen ze per dag 50 gram gewoon voer (x travital) en 25 gram lekker voer (zonder bix). Ook krijgen ze elke dag hooi en 3 jogert snoepjes. elke week krijgen ze iets lekkers (van dat gekleurde brood/knabbelstaat/enz)
een paar keer in de week krijgen ze ook vers voer met extra echinaforse, vitamine c en minderaalen.

ik vind ze toch wat dun, je kan als ze lopen nammelijk hun schouder bladen zien, wie weet hoe ik ze wat dikker kan maken?

Sjen

Re: dunne konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:10

Misschien moeten ze ontwormd worden. Verder vind ik niet dat het erg is als je konijnen wat dun zijn, ligt ook aan het ras. Dikke konijnen geeft pas echt problemen met de gezondheid.

shibainu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 18:13

ooh, moeten konijnen ook ontwormt worden? ik dacht dat dat alleen bij honden en paarden moest...
het zijn kruisingen vox-rex konijnen.

Kolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:21

Krijgen ze zoveel hooi als ze willen? Dat mag best bij konijnen. en ja, soms moet je ze ontwormen. Zeker als er honden in de buurt zijn of je gras plukt op plaatsen waar honden komen. Vers gras (wel lange halmen, geen gemaaid gazongras!) is overigens een lekkere dikmaker.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 08:59

een goede dikmaker is brood, elke dag een half plakje( wel even hard laten worden) per konijn geven.

ontwormen is ook een goed idee, konijnen kunnen daar behoorlijk last van krijgen.
even informeren bij de dierenspeciaalzaak...