Bench

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rosanrosan

Bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 20:56

Hoi
Ik kan mn jack russel puppie half oktober ophalen
Alleen nu ben ik op zoek naar een bench, voor als ik even weg ben, en om lekker in te slapen.
Nu vraag ik me af welke maat ik zal aanschaffen...
Het is de bedoeling dat er een kleedje en een bakje water in past.

lengte x breedte x hoogte

61 x 48 x 54 of 76 x 54 x 64 ?? Welke zal ik nemen???

swoeky

Re: Bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:33

het is niet slim om er een bak water in te zetten als het nog een pup is, dit vanwege het omstoten en dan heeft de pup een natte slaapplek maar ook vanwege het zindelijk maken. meestal moet een pup na het drinken ook meteen plassen en zo zou de pup in zijn eigen slaapplek moeten plassen.

over de maat: ik zelf heb ook 2 benches staan en mijn honden kunnen er goed in liggen, staan, zitten en de kont keren. dus ja, hoe groot word je hondje, ik heb zelf zoiets ze moeten de ruimte hebben.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:36

Ik heb die van 76 cm, dat is groot zat

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:07

Waarom neen je geen kunststof bench, veel ahndiger met ransport kan zo de auto in enz. Ik haal hem in duitsland, kosten ze maar 25 euro. Ik heb er al 1 voor mijn volwassen hond. Die draaddingen vindt ik onhandig.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:12

vind je dat niet erg donker zo'n plastic ding?? ze kunnen maar 1 kant op kijken en dat is naar voren. zou ik niet graag inzitten

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:21

De mijne zit er altijd in, ipv in haar mand, het deurtje is eruit. Ze vindt het wel een veilig plekje denk ik. De bench is licht en makkelijk mee te nemen. Switch ligt er haar hele leven al in ( 6 jaar).
In de auto kan je ze losmaken, de bodem en deksel en evt. in elkaar zetten. (we doen de honden in een tuigje in de auto).
Heb een oude Panda, kan geen 2 kids en 2 benches vervoeren.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:49

neem altijd een grotere bench! wij hebben een kooikertje (40 cm) met een bench maat retriever. nou ben blij dat we die maat genomen hebben.
Je kun je pup ook beter elke avond dat als die gaat slapenen jij gaat slapen hem in de bench doen. Zodat de bench zijn eigen plekje word.
Je hebt speciale bakjes die je aan het tralis van de bench kunt ophangen. Hebben wij ook. Heel handig. Zo kan je pup de waterbak niet omstoten.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:33

Bedenk wel dat je je pup moet laten wennen aan de bench, het moet dus zijn/haar veilige plekje worden en geen strafkamp.
Als een pup dus nog niet gewend is zal hij dat wel zo ervaren namelijk.
Dus zorgen dat het een veilig haven wordt voor de pup, op je gemak er aan werken.
Dan zou ik persoonlijk als het nog een niet zindelijke pup is de ruimte voor hem zo klein mogelijk maken, een reutje is schoner op zijn "nest" dan een teefje over het algemeen, maar hoe kleiner hoe minder kans dat ze in de bench gaan plassen, ongelukjes gebeuren natuurlijk altijd.
Als je hem dan weer uit de bench haalt zet hem dan gelijk buiten, til je een pup op zal deze niet plassen..
Sucses!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:05

Mijn hond ervaart in ieder geval haar bench niet als straf, maar als veilige plek, al is hij niet van draad. Laatst liepen we op een bijeenkomst van de rasvereniging langs haar bench op, dook ze er opeens in..ze wilde niet meer rond lopen maar lekker rustig pitten....

rosanrosan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 09:27

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik een grote bench aanschaf en die in het begin opvul met handdoeken etc.

Als ze dan zinnelijk is heeft ze een ruime bench met water als ik even weg ben.

Ik kan niet wachten tot 12 oktober... dan kan ik de pup namelijk halen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:40

rosanrosan schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik een grote bench aanschaf en die in het begin opvul met handdoeken etc.

Als ze dan zinnelijk is heeft ze een ruime bench met water als ik even weg ben.

Ik kan niet wachten tot 12 oktober... dan kan ik de pup namelijk halen

Beter de bench opvullen met kartonnen doos, handdoeken gaat hij in graven enz.
Water is niet nodig als je even weg bent