Mensen met een Vlaamse reus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Haagsemeid

Mensen met een Vlaamse reus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 16:54

Vriendlief is bijna jarig en gek op dieren, nu hebben we op stal baby konijntjes en tsja wiens hart smelt er niet van. Nu zit ik eraan te denken hem er eentje te geven voor zijn verjaardag.

De moeder is een Lotharinger, dus een stukkie kleiner en pa is een vlaamse reus. Het is dus niet eens zeker oftie zo groot wordt als pa maar toch.

Nu vroeg ik me af, hoe dat bij jullie is met een Vlaamse reus. Ik heb dan wel altijd dwergjes gehad maarja dit is wel wat meer massa

Met bijvoorbeeld het hok en het rondlopen?
Ik heb al hokken gezien van 119x59x47 en zelfs 140x72x48. Maar hoe groot is jullie hok? Tsja je mag er eigenlijk alles over vertellen wat je weet en hoe het bij jou eraan toe gaat.

Haagsemeid

Re: Mensen met een Vlaamse reus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 17:47

16 mensen die kijken, maar niemand die er een heeft?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:52

ik heb konijntjes maar ik weet niet wat voor ras je bedoelt
als het zo'n slachtkonijn is kan ik je zeggen dat ze niet zolang leven

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:54

Zorg voor een groot hok die ook hoog is zodat hij evt rechtop kan staan. Een vlaamse reus wordt echt heel groot! Ze zijn trouwens veel liever als dwergkonijntjes vind ik. WIj hebben een witte vlaamse reus gehad. Verkijk je niet op een hok. Die in de dierenwinkels zijn vaak niet groot genoeg voor een reus.
Succes er mee!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 17:56

Ja ik weet het, er lopen er een hoop rond op stal, papa lief is erg groot
Hij komt er onwijs veel uit en mag ook de tuin in, dus dat zit wel snor. Nee ik weet het daarom heb ik daar ook niet gekeken heb zelf veel zitten zoeken en kwam op die van 140 uit die het grootst is voor binnen geloof ik., maar als er iemand is magtie er gelijk uit en dat is vaak

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:57

Wij hebben een groep van ongeveer 13 konijnen waardonder 1 vlaamse reus, 1 kruizing vlaam, belgische hazen, lothatinger, franse hangoren (dus alle grote rassen) in een hok van 2 x 3 meter ongeveer.

Een konijn, ongeacht ras heeft de ruimte nodig. Het is ook beter om ze met zijn 2e te houden.
Een groot hok met ren eraan zal geweldig zijn!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 18:02

Het is wel een mengeling, wat ik ook al boven aan zei, zou ik dus echt niet weten of hij de lengte van pa of ma krijgt. Ik hoop van ma want die is een stukkie kleiner.
Ik probeer sowieso hem over te halen een buitenhok te nemen, maar eerst moet ik zeker weten dat het beestje genoeg ruimte krijgt anders neem ik hem niet.

Maar anders gaat zijn nekkie er waarschijnlijk af

crazyfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:17

Ik heb ook een vlaamse reus gehad, hij is helaas overleden en idd niet oud geworden. Hij had een lekker groot hok en mocht vaak vrij rond hobbelen in de tuin die volledig afgesloten was.
Lief was hij niet maar ik heb wel erg van hem genoten en ik mis hem nog steeds
Het hok heeft mijn man zelf gemaakt, erg handig.
Ik zou er als ik jou was van uit gaan dat jou konijn net zo groot zal worden als de vader dan valt het altijd mee met de maat van het hok

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 08:36

mijn vriend heet een vlaamse reus.
het dier zit in een hok van 2 bij 160 dacht ik.
veder lopen ze (vlaamse met andere konijnen) vaak los gewoon in de tuin.
is misschien ook wel iets voor jou.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:08

elk konijn moet lekker kunnen rennen...
een hok moet zo groot zijn dat ze languit kunnen liggen en rechtop kunnen zitten,dan zou t al haast voldoende zijn.

ik ga binnekort wel een reus kopen, wil er al heel lang eentje hebben,mijn hok is gelukkig groot genoeg .

wat je met een vlaamse reus ook heel leuk kunt doen is een kattentuigje kopen, hem daaraan laten wennen en dan met een lang touw eraan laten loslopen..

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 13:23

Haha ja daar zat ik ook aan te denken
Ik ga inderdaad uit van het "ergste" dat hij zo groot wordt als papa, dan kan het alleen maar meevallen.

Helaas was er gister eentje ziek en ik zag al dat hij zou sterven. Hoop dat het snel gedaan was met hem, vond het zo zielig.

Ik heb hier een paar foto's.

Afbeelding
Dit is het konijntje wat we waarschijnlijk gaan meenemen. Er is er nog zo een en dan zijn er nog 2 die op papa lijken (die anders is neem ik aan vanacht gestorven)

Afbeelding
Dit is de vader voor een deel, kreeg um er niet helemaal op, hij was als een gek aan het rennen door de flits dus ik ging maar niet door om een goede foto te maken.

Afbeelding
Dit is het moeder konijn, niet zo'n knapperd Hopelijk wordt die kleine rakker niet meer gevlekt, want hij heeft nu leuke tekeningen.

We gaan zaterdag kijken of alles lukt, kunnen we hem/haar niet genoeg plek bieden voor een hele grote kooi of buitenhok dan neem ik wel een klein konijn, zodat je ook een iets kleiner hok kunt nemen.

Ik ga niet me zin doordrammen en dat het vervolgens niet past en gaat of dat hij geen lekker hok heeft. Dus het wordt zaterdag passen en meten. Kan nu nog niets gaan opmeten mijn vriend is ook telkens thuis