Ik word GEK van de vlooien!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Ik word GEK van de vlooien!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 00:22

Ik heb hier 2 katten en 2 honden rondlopen en ik kom maar niet van de vlooien af

Wat ik heb geprobeerd: Frontine druppels, Frontline spray, druppels van de AH, vlooienbandje, poeder, omgevingsspray, druppels in het water en zelfs mierenlokdozen (ja, ik word er écht gek van ) en ze komen maar niet van de vlooien af!!

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen?? Die kleine hond krijgt allemaal korstjes onder z'n oksels, buik en nek en bijt z'n billen kaal, wat ik dan weer insmeer met Calendula-zalf.

Iemand DE tip voor mij?

daantjuhhh

Re: Ik word GEK van de vlooien!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 00:24

DA kan geloof ik ook een spuit geven, dan worden de vlooien via het bloed gedood geloof ik!
Mijn hond is er allergisch voor vandaar dat de DA het een x bij Tosca zo gedaan heeft.
Verder ook vloerbeddeking, dekens, manden enz inspuiten met daarvoor bestemd spul en goed stofzuigen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 00:31

Weet je wat zo'n spuit kost? Want het moet wel in 4-voud

De boel hier is al gesprayed en ik heb poeder in de stofzuiger zitten...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 00:41

Geen idee.
Het is al wel zeker 2 jaar geleden!
Zou je je DA moeten vragen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 00:49

Ik ga morgen wel even bellen

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 00:57

oei lastig hoor, zowiezo de katten nu steeds met vlooienbandjes laten lopen, anders raak je ze niet kwijt ( ze komen buiten neem ik aan?)

wat je zou kunnen doen, en dit is dus geen officieel honden vlooien middel, maar is de honden een keer onderdompelen in de bodip ( veela gebruikt voor knaagdieren met mijten enz) het hoofd niet, en ook goed op de dosering letten, ze onderdompelen en in de buitenlucht laten drogen, dus niet uit spoelen... en je zou je omgeving ook met wat bodip kunnen schoonmaken of met uh sjonge, kan dus niet op de naam komen, zit in emmertjes... word ook gebruikt om kennels en stallen mee te reinigen, verkrijgbaar bij dierenspeciaalzaal en welkoop bv... ( grmmbll denk nog ff na over de naam)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 00:58

halamid bedoel ik

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 01:23

Wat erg goed werkt is knoflookpillen.
Ik geef ze 2 keer per maand een pil en heb nergens last van terwijl toen ik het niet deed ik helemaal verrot gebeten werd.
Ik heb 4 katten en dit is een goedkoop middel dat erg goed werkt.
Werkt trouwens ook erg goed voor honden en de vacht gaat er ook mooi van glimmen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 01:25

@ baroen; waar kan ik halamid en bodip krijgen? Maar hoe dompel ik een herder onder?
De katten komen alleen op de balkons, niet echt in het GROTE buiten

@ Meetje22; hoevaak geef je die en waar haal je ze? Gewoon bij de Kruidvat ofzo?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 01:29

Quellian schreef:
@ baroen; waar kan ik halamid en bodip krijgen? Maar hoe dompel ik een herder onder?
De katten komen alleen op de balkons, niet echt in het GROTE buiten

@ Meetje22; hoevaak geef je die en waar haal je ze? Gewoon bij de Kruidvat ofzo?

bodip kun je bij een dierenspeciaalzaak halen, en ook bij een welkoop geloof ik, halamid ook, en haha ja hoe dompel je een herder onder, wij hadden schotse herders dus ik snap je dillema, wij deden dat in een teil.. specie kuip... en tja ff dompelen dan..
mmmm, nou ja oke niet echt buiten katten, maar goed toch maar gewoon vlooienbandjes, de meeste vlooienplagen die honden hebben komen toch van katten..

ik geef ook even mijn antwoord op de knoflookpillen.. ja die kun je bij de drogist halen, maar ook gewoon pure knoflook kan helpen, maar het is echt geen wondermiddel en een echte vlooien plaag krijg je er niet mee weg, geef je honden ook eens karnemelk, daar worden ze ook onaantrekkelijk van voor vlooien.. ( hetzelfde als met knoflook dus,)

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:34

Ik heb er ook ontzettend last van, we hebben frontline geprobeerd stofzuigen ons dood, omgevindsspray vlooienbandjes maar helemaal niks helpt... ik heb dan 1 kat en 1 hond die ook de hele tijd op zn billen zit te knagen... maar die knoflookpillen zijn gewoon bij de kruidvat ofzo te halen ?

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:41

misschien is de vlooienpil ook nog een idee? is een soort anticonceptiepil voor vlooien die je via je hond/kat geeft (serieus dus geen flauw grapje). werkt misschien niet direct maar wel op lange termijn. weet alleen niet hoe het heet...kan je gewoon via de dierenwinkel krijgen.

succes met de pietjes!

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:53

leuk die laatste zin van je

bah ik vind het vervelend (hoewel ik het bijna niet maar voel omdat het al zo lang stand houdt ) en ook niet leuk voor de gastheren...

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:23

Je kunt die knofloopillen idd bij het kruidvat halen, ik geloof dat de etos ze ook heeft.
Succes ermee.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:40

De dieren wegdoen, dat werkt

Augustus is het op zijn ergst, het is nu september dus er is hoop. Ik gebruik ook pipetjes, die werken nog het beste.

Ik nam vroeger altijd de vlooien zelf mee van stal, het duurde even voor ik daar achter was. Mijn katten kwamen niet buiten en ik woonde toen nog op een flat, 14 hoog. Helemaal voorkomen kan je dat niet maar je schoenen en auto spuiten met omgevingsspray helpt al een heel stuk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 11:55

Ik denk dat mijn honden ze meenemen van stal

Net de DA gebeld en er was geen andere oplossing dan de Gemeente Reinigingsdienst te bellen... Vond het een ernstig overtrokken reactie.

Ik ga jullie tips eens proberen, behalve de eerste tip van Percy

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:28

Raar hoor dat je mijn eerste tip niet opvolgt
Erg vreemde reactie van de DA, was dat wel serieus bedoeld?

Stallen zijn inderdaad vaak een ramp wat vlooien betreft, je zou ze kunnen poederen vlak voor vertrek naar stal. Ik weet alleen niet meer hoe vaak je dat spul mag gebruiken. Maar je kan spuiten wat je wilt, als je elke dag een nieuwe lading mee naar huis neemt blijft het probleem bestaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 12:30

Hmmm, misschien alle dieren op de boerderij onder handen nemen met Frontline

Ik ga iig knoflookpillen en bandjes halen en ff een andere DA bellen.

Josephine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:03

Wellicht een rare vraag hoor, maar hoe nemen jullie ze mee van stal dan? Ik was nl. altijd onder de impressie dat vlooien niet zitten waar paarden zijn! (en dat ik daarom nog nooit een paard met vlooien heb gezien....)

Heb zelf toen wij last hadden van "pietjes", vieze sjabrakken in huis weggelegd...
Wij hadden ze een maand geleden (4 katten en 1 bunny) en alles met Bolfo pipetjes gedaan, behalve konijn dan, die heb ik behandeld met tea tree olie. Weekje later alles een vlooienband om (ook de stofzuiger), vieze sjabrakken gekweekt en verspreid in huis eh voila! geen piet meer te zien!

gr. Joos

Josephine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:04

P.S. oja, er zijn ook 4 bussen omgevingsspray doorheen gejaagd. (die zijn duuuuuuuur!)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 13:08

Mijn honden gaan altijd mee naar stal en die spelen met de honden die op stal wonen, dus vandaar dat ze ze meenemen...

Wie weet neem ik zelf ook wel wat mee, don't know...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:11

elke dag stofzuigen!!!
en dan helemaal goed bij de plinten langs en in alle hoekjes...
daar zitten de vlooien namelijk te wachten tot er wat voorbij komt..

als je je huis goed schoonhoud scheelt dat al meer dan de helft.
hondenmanden en dekens elke dag even buiten hangen te luchten, en goed stofzuigen dus!!

verder moet frontline afdoende werken,

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 13:15

Jahaa, Frontline werkt Wel 2 hele weken

Je mag ze niet vaker inspuiten dan 1x per maand, dus dat zou betekenen dat ik 50-50 met vlooien zit

Stofzuigen doe ik, maar maakt geen ene moer uit Misschien dat het wel 20x zo erg zou zijn als ik het niet deed, maar daar denk ik liever niet overna

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:23

gebruik je ook een spuitbus die je in huis kunt gebruiken?

alle beetjes helpen he?
en inderdaad, als je vermoed dat je dieren het van andere dieren oplopen..
tja, dan moet je ze daar dus bij vandaan houden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:34

Ooit een keer de tip gekregen om een paardendeken in de hondenmand te leggen, de hondenvlooien houden niet van de paardenlucht.

Mijn hond heeft nooit vlooien, komt ook in de bossen. Ik denk dat ze bang zijn van mijn jack frutsel