kat scheren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L0L0

kat scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 21:13

mijn buurvrouw scheert haar kat kan dat eigelijk wel

ellepel

Re: kat scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:13

langharige katten worden heel vaak geschoren omdat de vacht dan mooier word.

als deze wat langer in het haar zit zal dat best goed zijn,waarom niet?

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:43

Onzin...Het duurt namelijk minimaal een half jaar voor het weer aangegroeid is bij langharige katten...Dan scheer je het in het voorjaar, tegen de winter is het aangegroeid en dan scheer je het weer...Geen tijd om een mooie vacht te krijgen...
Mensen scheren hun katten omdat ze óf te lui en laks zijn om hun katten te kammen of omdat de kat het niet duld gekamt te worden...Een pers moet elke! dag gekamt worden...neem dan geen pers als je dat niet kan opbrengen...

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:36

Ach, ik ken iemand met een Pers wiens vacht ook snel klit, en die heel moeilijk te kammen is, die scheert m dus ook. Zonder haar had het beestje trouwens helemaal geen huis gehad, dus ik denk dat ie er best mee kan leven. Bovendien is zij ook drs. Dierenarts en trimster dus ze zal wel weten wat ze doet.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:44

Dat bedoel ik dus...alle perzen klitten snel...omdat ze een bepaalde vacht hebben die snel vervilt...Als een kat het dan niet fijn vind om gekamt te worden (er dus niet van jongs af aan aan gewend is) moet hij wel geknipt of geschoren worden...
Vaak is het dus zo dat mensen denken ook leuk een pers...mooi langhaar...die wil ik...zonder er bij na te denken dat ze elke dag geborsteld moeten worden...dan gaat het in het begin misschien nog goed maar na een tijdje valt het toch wel tegen...en vinden ze het ineens veel werk...Dan komt de 1ste klit en dan de 2de en voor je het weet moet hij geschoren worden...Dat is dus wat ik bedoel...
Ze scheren hem echt niet kaal omdat zijn vacht dan zo mooi wordt...hij heeft het 1ste half tot 3 kwart jaar geen vacht...

Groetjes

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:24

Nouja, als je kunt kiezen tussen een kat die telkens over de zeik gaat omdat ie gekamd moet worden, of een kale kat, dan wist ik het wel. Niet iedereen heeft het beestje van jongs af aan gehad, er zijn ook mensen die een kat halen bij het asiel, dan kun je er dus weinig aan doen dat hij er niet aan gewend is. Je hebt het beest toch niet voor de vacht, maar omdat ie lief is. En zelf weet ie toch niet of ie er belachelijk uit ziet

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:50

Nee dat is ook zo...Daarom zitten er ook altijd veel perzen in het asiel...Omdat mensen er niet bij nadenken...En je kunt wel zeggen dat ze een kat niet op hun vacht kiezen maar dat is in veel gevallen niet waar...het is een combinatie van het uiterlijk en het innerlijk...Een pers kost toch al gauw een 350 euro...Lijkt me dat je daar toch wel overnadenkt...maar nee hoor er zitten er genoeg in het asiel...en idd dan heb je het niet voor het zeggen...je weet niet of een kat wel of niet aan kammen gewend is...
Maar vergis je niet in het feit dat een kat het niets uit zou maken met of zonder vacht...Kijk een kat met van die klitten die niet eens kan lopen...(klitten in de liezen) zal blij zijn verlost te zijn van zijn vachtje...een hele opluchting...Maar ik weet zeker dat als je een showkat kaal zou scheren hij er echt niet blijer op wordt...Die kunnen dan heel down en chagrijnig zijn...Ze weten heel goed dat ze mooi zijn...

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:57

Chichiba schreef:
Dat bedoel ik dus...alle perzen klitten snel...omdat ze een bepaalde vacht hebben die snel vervilt...Als een kat het dan niet fijn vind om gekamt te worden (er dus niet van jongs af aan aan gewend is) moet hij wel geknipt of geschoren worden...
Vaak is het dus zo dat mensen denken ook leuk een pers...mooi langhaar...die wil ik...zonder er bij na te denken dat ze elke dag geborsteld moeten worden...dan gaat het in het begin misschien nog goed maar na een tijdje valt het toch wel tegen...en vinden ze het ineens veel werk...Dan komt de 1ste klit en dan de 2de en voor je het weet moet hij geschoren worden...Dat is dus wat ik bedoel...
Ze scheren hem echt niet kaal omdat zijn vacht dan zo mooi wordt...hij heeft het 1ste half tot 3 kwart jaar geen vacht...

Groetjes

ik heb ook een pers en toen hij jong was wou hij helemaal niet gekamt worden en hebben we hem toen ook een keertje laten scheren is de scheerder niet echt goed bevalleen want ze moesten hem met 4 mensen behandelen anders wou hij niet rustig doen toen heeft hijeen tijd met een kale vacht gelopen daarna kreeg hij ook weer klitten omdat ik hem toen daarna nog niet kon borstelen toen ben ik zijn klitten zelf weggaan knippen maar in april dit jaar ben ik weer naar een trimmer gegaan met hem en was hij heel erg lief( ben er zelf bij gebleven inverband met wat hij de vorige keer deed toen was ik er niett bij ) maar hij was super lief de trimmer deed ook heel erg rustig met hem en sinds dien ben ik hem ook gaan borstelen al over zijn kale vachtje om hem er aan te laten wennen
en nu vind hij het wel lekker om geborstelt te worden en mijn kat is niet 1 van de jongste meer hij is ook al 9 jaar en begint nu pas borstelen lekker te vinden
Afbeelding
zo zag hij er uit toen hij bij de trimmer weg kwam helemaal klit vrij en helemaal schoon en gewassen

Afbeelding
en dit was hem in juni
hier heeft hij al weer een veel langere vacht
en over dat het een half jaar duurt dat hun vacht weer lang is ben ik het niet echt mee eens want mijn pers heeft al sinds juli/augustus zijn lange vacht terug en hij is in april geschoren dus dat is geen half jaar
en iedere kat zijn haar groeit niet even snel maar om nou je kat ieder half jaar te scheren dan zijn de mensen gewoon te lui om hem te kammen begin er dan al meteen mee als ze kaal zijn dan kunnen de katten er aan wennen en de mensen zelf ok ik borstel hem nu bijna iedere avond ommdat ik dat toen tv aan het kijken ben en dan kan ik hem er mooi bij doen terwijl ik tv kijk je moet er ook wel tijd voor make om je kat te borstelen
en over iedere dag borstelen dat doe ik ook niet maar dat is voor ieder voor zich zelf
groetjes mary

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:05

Chichiba schreef:
een kat met van die klitten die niet eens kan lopen...(klitten in de liezen) zal blij zijn verlost te zijn van zijn vachtje...een hele opluchting...Maar ik weet zeker dat als je een showkat kaal zou scheren hij er echt niet blijer op wordt...Die kunnen dan heel down en chagrijnig zijn...Ze weten heel goed dat ze mooi zijn...

ik weet hoe het is als je kat vol klitten zit en ook in zijn liezen en ze kunnen wel lopen maar ze zijn wel opgelucht als ze bevrijd zijn dat wel
en toen ik mijn kat voor het eerst kaal liet scheren was hij echt niet happy hij liep gewoon voor zich zelf weg hij was helelmaal niet happy hij was chagarijnig en heeft toen zich zelf wat aan geleerd hij likt sinds dien ook aan mensen haren zo kan ik ook merken als hij happy is of niet
en ik wou hem eerst ook als show kat gaan doen maar hij is niet echt de kat er voor