Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en trimster dus ze zal wel weten wat ze doet.
Chichiba schreef:Dat bedoel ik dus...alle perzen klitten snel...omdat ze een bepaalde vacht hebben die snel vervilt...Als een kat het dan niet fijn vind om gekamt te worden (er dus niet van jongs af aan aan gewend is) moet hij wel geknipt of geschoren worden...
Vaak is het dus zo dat mensen denken ook leuk een pers...mooi langhaar...die wil ik...zonder er bij na te denken dat ze elke dag geborsteld moeten worden...dan gaat het in het begin misschien nog goed maar na een tijdje valt het toch wel tegen...en vinden ze het ineens veel werk...Dan komt de 1ste klit en dan de 2de en voor je het weet moet hij geschoren worden...Dat is dus wat ik bedoel...
Ze scheren hem echt niet kaal omdat zijn vacht dan zo mooi wordt...hij heeft het 1ste half tot 3 kwart jaar geen vacht...
Groetjes
Chichiba schreef:een kat met van die klitten die niet eens kan lopen...(klitten in de liezen) zal blij zijn verlost te zijn van zijn vachtje...een hele opluchting...Maar ik weet zeker dat als je een showkat kaal zou scheren hij er echt niet blijer op wordt...Die kunnen dan heel down en chagrijnig zijn...Ze weten heel goed dat ze mooi zijn...