Chichiba schreef:Dat bedoel ik dus...alle perzen klitten snel...omdat ze een bepaalde vacht hebben die snel vervilt...Als een kat het dan niet fijn vind om gekamt te worden (er dus niet van jongs af aan aan gewend is) moet hij wel geknipt of geschoren worden...
Vaak is het dus zo dat mensen denken ook leuk een pers...mooi langhaar...die wil ik...zonder er bij na te denken dat ze elke dag geborsteld moeten worden...dan gaat het in het begin misschien nog goed maar na een tijdje valt het toch wel tegen...en vinden ze het ineens veel werk...Dan komt de 1ste klit en dan de 2de en voor je het weet moet hij geschoren worden...Dat is dus wat ik bedoel...
Ze scheren hem echt niet kaal omdat zijn vacht dan zo mooi wordt...hij heeft het 1ste half tot 3 kwart jaar geen vacht...
Groetjes
ik heb ook een pers en toen hij jong was wou hij helemaal niet gekamt worden en hebben we hem toen ook een keertje laten scheren is de scheerder niet echt goed bevalleen want ze moesten hem met 4 mensen behandelen anders wou hij niet rustig doen toen heeft hijeen tijd met een kale vacht gelopen daarna kreeg hij ook weer klitten omdat ik hem toen daarna nog niet kon borstelen toen ben ik zijn klitten zelf weggaan knippen maar in april dit jaar ben ik weer naar een trimmer gegaan met hem en was hij heel erg lief( ben er zelf bij gebleven inverband met wat hij de vorige keer deed toen was ik er niett bij ) maar hij was super lief de trimmer deed ook heel erg rustig met hem en sinds dien ben ik hem ook gaan borstelen al over zijn kale vachtje om hem er aan te laten wennen
en nu vind hij het wel lekker om geborstelt te worden en mijn kat is niet 1 van de jongste meer hij is ook al 9 jaar en begint nu pas borstelen lekker te vinden

zo zag hij er uit toen hij bij de trimmer weg kwam helemaal klit vrij en helemaal schoon en gewassen

en dit was hem in juni
hier heeft hij al weer een veel langere vacht
en over dat het een half jaar duurt dat hun vacht weer lang is ben ik het niet echt mee eens want mijn pers heeft al sinds juli/augustus zijn lange vacht terug en hij is in april geschoren dus dat is geen half jaar
en iedere kat zijn haar groeit niet even snel maar om nou je kat ieder half jaar te scheren dan zijn de mensen gewoon te lui om hem te kammen begin er dan al meteen mee als ze kaal zijn dan kunnen de katten er aan wennen en de mensen zelf ok ik borstel hem nu bijna iedere avond ommdat ik dat toen tv aan het kijken ben en dan kan ik hem er mooi bij doen terwijl ik tv kijk je moet er ook wel tijd voor make om je kat te borstelen
en over iedere dag borstelen dat doe ik ook niet maar dat is voor ieder voor zich zelf
groetjes mary