zielige zwabbertje:(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duppie_

zielige zwabbertje:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 18:26

ik heb 2 cavia's en ene ervan zwabbertje is al een tijdje niet lekker dan ging het weer goed en dan weer niet,we zijn maandag met hem naar de dierenarts geweest en het leek wel als het met het uur erger werd en hij had opeens een blauw oogje dus mijn moeder dacht dat als we daar zijn waarschijnlijk een spuitje moeten geven.uiteindelijk daar gekomen dierenarts hem onderzocht blijkt dat hij een abces in een van zijn kiezen had en dat tegen het oog begon te drukken vandaar het blauw oog
ze zei dat ik hem antibiotica moest geven 2 keer per dag en dat dat nog zijn enigste kans was ze zei ook erbij hij heeft 50% kans.toen maandag avond thuisgekomen van de dierenarts meteen zijn eerste antibiotia gegeven(bah wat zielig zijn mond doet al pijn moets ik het hem ook nog in zijn mond geven )
ik hem in zijn kooi gezet opeens ging hij meteen liggen alsof hij ieder moment dood ging ik al een beetje de hoop opgegeven en beetje afscheid genomen zeg maar en een paar uur later begon hij al een beetje op te knappen ik was helemaal door het dollen heen ik denk dat gaat goed komen maar nu is het ondertussen woensdag en het gaat weer met de dag slechter hij kan slecht eten alles doet hem pijn ik geef hem alles wat zacht is witlof en het binnenste van komkommer enzo voor het wat gemakkelijker te maken maar ik heb nu toch besloten voor hem vanavond in te laten slapen want het oogje word weer een beetje dikker en hij heeft gewoon veel pijndat zie ik aan hem en dat is iets wat ik absoluut niet wil dus ik ga kijken wat de dierenarts ervan vind ik denk ook dat zei het niet beter geworden vind het is gewoon een cavia maar ik kan daar zo veel omgeven het gebeurt altijd mij zo iets bah!sorry voor het lange verhaal moets het ff kwijt

Ellebel

Re: zielige zwabbertje:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:36

Ik snap best dat je gek bent op je cavia, is ook helemaal niet raar dat je je zoveel zorgen maakt om het beestje. Als jij het gevoel hebt dat hij te veel pijn lijdt, moet je met hem naar de DA en het aan hem/haar uitleggen, jij kent het beestje het beste, ik denk dat ze wel mee kunnen gaan in jouw (eventuele) beslissing.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 20:41

ik ben net terug van de dierenarts,zei vond ook dat het erger geworden was dus...is hij nu ingeslapen
hij heeft 2 of 3 spuiten gekregen want hij had een sterk hartje..
nu heeft hij gelukig geen pijn meer

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:17

Ach meid... heel goed van je dat je voor je cavia het beste hebt gekozen, ook al is het voor jou niet leuk natuurlijk. Heel veel sterkte

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:18

heel veel sterkte,ik vind het goed van je dat je voor je cavia hebt gekozen.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 17:18

dankjullie wel
de andere caaf wat ik nog heb zit wat zielig in zijn kooitje nu

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 14:34

de andere cavia wat ik heb zit op stil zijn hok is dat normaal de eerste paar dagen?

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:34

Ik denk dat jouw andere cavia zijn maatje mist en daarom zo stil in zijn kooi zit.