Hond sloopt als hij alleen is... wat er aan te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hond sloopt als hij alleen is... wat er aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:22

ik heb mijn hond nu bijna 8 weken, hij is bijna 6 maanden oud. vanaf het begin dat ik hem heb hem ik hem getraind met alleen zijn, dit ging harstikke goed en en hij kon op een gegeven moment 3 uur achtereen alleen zijn. dit heb ik natuurlijk rustig opgebouwd.. beginnen met 5 minuten, als hij stil was naar binnen en belonen, en steeds wat langer oprekken. als we weggingen ging hij keurig in zijn mandje liggen en als we terug kwamen lag hij daar nogsteeds heerlijk te slapen.

maar nu..
ik heb nogsteeds vakantie, dus ik slaap wat langer uit, mijn moeder laat hem uit om half 8 speelt nog even met hem tot 8 uur en gaat dan de deur uit. ik kom meestal tussen 10 en half 11 beneden (dit eigenlijk ook al vanaf dat we hem 2 weken hebben, nooit geen probleem mee gehad) maar nu is het de laatste week hopeloos, eerst had hij het tapijt aangevreten, er zit nu een gat in van zo'n 10 bij 10cm, ik een spray gekocht 'get off' en dr opgespoten, dit hielp, hij kwam niet meer aan het kleed.
kom ik gisteren beneden, heeft hij dus op de een of andere manier de deur open gekregen van de gang en daar de spiksplinternieuwe schoenen van mijn moeder te pakken gekregen en helemaal gesloopt. toen ik beneden kwam was hij nog met de schoenen bezig, dus ik hem gelijk op z'n kop gegeven.
vanochtend kom ik beneden om half 10.. heeft hij wederom de gangdeur open gekregen en mijn nieuwe schoenen en de werkschoenen van mijn vader te pakken gekregen, ook die lagen in 1000 stukjes verspreid door de woonkamer..

hoe zorg ik er nou dus voor dat hij niet gaat slopen als hij alleen is, als wij er bij zijn kijkt hij niet eens naar schoenen ofzo..
ik heb zelf al zitten denken aan toch maar een bench.. maarja daar is mijn moeder weer op tegen dus dat gaat er niet komen, schoenen opruimen en hoogwegzetten, staat nu als eerste op mijn lijstje, en eventueel het kleed dan ook maar wegdoen.. maar toch.. we kunnen echt niets meer laten liggen sinds vorige week want hij sloopt het gewoon.. kussentjes, schoenen, stoelen, kleed, jas enz enz, en hoe hij het te pakken krijgt.. geen idee..

zo, wat een lang verhaal..., ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, en vraag dus nu aan jullie wat hulp en tips, want ik vind het nu echt niet meer grappig dat hij steeds alles sloopt..

ohja, trouwens, overdag doe ik vrij veel met hem, ga geregeld een flink stuk met hem naar buiten, en ben nu met hem aan het trainen voor het los laten lopen, hij luisterd evrder goed naar de bassiscommando's (zit,af,naast,laag,blijf, hier enz) dus hij komt geen aandacht te kort in mijn ogen..

en als hij s'middags alleen is slaapt ie gewoon en sloopt dus niets, alleen maar s'ochtends..

RelarDevi

Re: Hond sloopt als hij alleen is... wat er aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:58

Ik weet niet wanneer puppy's hun tanden wisselen. Maar hier kan het misschien aan liggen.

Een bijtspelletje (hoe het ook heet ) aan hem geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:50

volgens mij is hij momenteel niet aan het wisselen, dat was een paar weken geleden. net nog even gevoeld en alles zit keurig vast in zijn bek. wat er aan speelgoed voor hem ligt: een calcium kluif (middenmaatje) 2 chipjes dingen speciaal voor honden, een trek touw (bijna al helemaal aan gort) een nep worstjes touw, een piep beestje, een balletje met een rammeltje erin, een lapje waar die helemaal gek op is.. dus volgens mij ligt er redelijk genoeg om zich mee te vermaken...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:56

Ik moest gelijk ook aan het wisselen denken. Mijn Teck had er toen ook 'last' van.
Hij pakte de stoelpoten. Die heb ik toen ingesmeerd met sambal.. volgede dag lag er een plas naast En daar is hij altijd afgebleven...
Nu sloopt hij verder dingen die echt van hem zijn.. hondespeelgoed is echt zonde van ons geld, ik geef hem meestal een paar oude sokken om mee te spelen...
Succes ermee!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:57

Ik heb ook een sloper

Als ik thuisben is er niets aan de hand, maar ik kom elke dag thuis met het gevoel 'wat zal hij nu gesloopt hebben?'

Schoenen e.d. hoog neerzetten helpt niet, hij vreet gewoon z'n mand op (oké, zijn probleem), maar ik vind het wel jammer dat ie de poten onder m'n bed vandaan vreet, op de tafel klimt en daar vanalles aftrekt en de kattenbak plundert.

Hij heeft de eerste 1,5 jaar in de bench gezeten, dus toen kon hij nog niets slopen, maar ik vind het sneu dat ie de hele tijd in dat hokkie moet zitten.

Ik zit serieus te denken over een muilkorf, maar volgens mij kan hij dan niet meer drinken.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:59

dat hij de gangdeur niet meer open kan krijgen is makkelijk opgelost, de klink een kwartslag draaien. Verder kun je de hond in de garage of net waar doen waar hij niet veel schade aan kan brengen, in die ruimte speeltjes ophangen ofzo, Werkt in het asiel ook heel vaak. succes ermee

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:00

mijn pups doen het ook wel eens, ik heb al mijn schoenen in afgesloten kisten, en er ligt verder niks om te slopen meer Ik zorg er altijd voor dat ze genoeg te kluiven hebben

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:08

je hond kan aan het wisselen zijn hier zie je nik svan en voel je ook niet dus hij kan jeuk hebben,
zorg dat hij altijd wat te kluiven heeft zo een staaf daar zijn ze het langste zoet mee en als het echt te bont word zou ik zeggen koop een bench!
een muilkorf tjaha 2 minuten is die af ze zijn niet stom
ik heb zelf een sloper van hier tot ginder die haalde me de gordijnen van de muren af en trok aan alle kabels omdat hij jalours is dat die dan niet mee mag , nou na 3 x was ik dat meer als zat iedere x als ik thuis kwam lag mijn woning overhoop en tja het is en blijft MIJN huis hij mag zich aanpassen.
ik heb hem een bench gekocht en hem daarmee opgevoed het is bijna hetzelfde als een mand alleen kan die niet gaan wandelen het lijkt sneu maar mijn hond voelt zich er veilig in en het is zijn plekje waar ik niet in kom klaar sindsdien blijven mijn spullen behouden maar het is niet de bedoeling dat je hond er de hele dag inligt.
bij mij staat de bench de hele dag open en hij kan erin waneer hij wil en hij ligt er echt vaak in!
en als ik wegga gaat hij vanzelf al naar zijn plaatsje dan krijgt die van mij wat lekkers en gaat de bench dicht.
een muilkorf vind ik meer dierenbeul dan een bench sorry hoor maar hoe sommige mensen over een bench denken dat is niet normaal! kijk op internet bij hondenfokkers en vraag eens via mail over de bench training,
en het feit of dit zielig is ja of de nee !

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:26

ik zou toch eens een bench proberen, natuurlijk niet dat de hond daar heel de dag in moet zitten maar voor paar uur en de nacht is het ideaal.

ik was er eerst ook op tegen. nu hebben wij 2 van de 3 honden van ons in de bench.

ik doe ook leuke dingen met de bench, zoals ze daar een koekje geven, daar het eten geven. dus ze vinden het absoluut niet erg om de bench in te gaan.

ook staat de bench hier heel de dag open zodat ze er zelf in en uit kunnen, nou ze gaan er vanzelf in en gaan daar lekker slapen, dat is echt hun ''eigen'' plek.

dus misschien toch je moeder lief aankijken en het toch proberen, want ik blijf erbij het is ideaal. ik was eerst ook tegen en nu ben ik er een voorstander van.

veel succes ermee

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:17

onley schreef:
het is niet de bedoeling dat je hond er de hele dag inligt

Maar als je naar je werk bent dan?

onley schreef:
bij mij staat de bench de hele dag open en hij kan erin waneer hij wil en hij ligt er echt vaak in!

Is bij mij al niet mogelijk. Ik heb een kat die psychisch niet helemaal 100% is en die vindt het een uitdaging om in de bench te piesen

onley schreef:
een muilkorf vind ik meer dierenbeul dan een bench sorry hoor

Ik vind het beide geen dierenmishandeling

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:22

onze hond...is al meer dan 1 jaar...en sloopt ook alels wat hij kan pakken.
hij pakt alles van tafel,vreet zelfs geld op,schoenen,brillen en vooral hout!
we hebben hem een tijdje in de bench gedaan als we weggingen.
dit vond ie zo vreselijk dat hij uit protest meteen de bench onderscheet als we hem erin deden.
dus bench was ook geen optie.
alles hoog leggen helpt niet,omdat hij ook dingen uit de boekenkast haalt etc.
ben ook de wanhoop nabij,hij sloopt alles wat me lief is!
muilkorfje had ik nog niet eens aan gedacht,vind ik een goede om over na te denken.
het is wel een sneu idee,maar dat is beter dan de hond wegdoen vind ik...
iemadn ervaring met muilforfjes?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:24

een bench is juist een ideale oplossing....

mensen vinden het vaak te klein,maar d'r zijn ook vrij grote benches dus dan valt dat wel mee, zie het als de hond zijn huiskamer als je er niet bent, .
heb je geen mogelijkheid om hem in een lege kamer te doen als je weg bent of gewoon in de gang?

zowiezo ook voordat je weggaat de hond goed uitlaten speel met hem laat hem wat rennen dat ie goed zijn energie kwijtkan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:34

Een bench gaat gewoon echt niet lukken hier in huis, mijn moeder wilt dat absoluut niet..
ik ga nou proberen om hem dan maar in de gang te leggen, maar dit vind hij nu nog absoluut niet leuk, hij vind het gewoon niet leuk om opgesloten te worden in een kleine ruimte, op stal heb ik hem ook al een paar keer in een van de boxen gedaan, maar hij blaft de hele boel bij elkaar, dit idem dito in de gang bij ons thuis, maarja ik ga het toch maar proberen, want dit is ook 3x niks..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:12

Quellian schreef:
onley schreef:
het is niet de bedoeling dat je hond er de hele dag inligt

Maar als je naar je werk bent dan?

onley schreef:

Is bij mij al niet mogelijk. Ik heb een kat die psychisch niet helemaal 100% is en die vindt het een uitdaging om in de bench te piesen

onley schreef:
een muilkorf vind ik meer dierenbeul dan een bench sorry hoor

Ik vind het beide geen dierenmishandeling

ten eerste mijn hond vind het niet erg als ik weg ben in de bench ligt

ten tweede ik werk niet

en tja ik heb gelukkig geen kat

en een muilkorf doet hij zich af en bijt die ook kapot !

en als laatste
mijn hond heeft iedere x de hele buurt bij mekaar geblaft als ik wegging heb zelf politie ervoor aan de duer gehad maar na ik gepraat heb met de buren (toenwerkte ik wel ) ben ik altijd naar buiten gegaan en zodra die ging blaven ben ik naar binnen gegaan en heb hem gestraft (geknepen in het nekvel zoals moederhonden dat doen) en dat heb ik volgehouden en tjaha hij is nu muisstil de stilste hond van de buurt trouwens
en als je geen bench kan plaatsen tja ik zou toch eens met je moeder praten het neemt mischien wat plaats in beslag maar het is in ieder geval goedkoper als iedere x nieuwe spullen kopen.
En anders op de gang zetten klinken omdraaien (ze zien alles ) kijken dat er niks hangt (je hond groeit) en tja als die zich gaat vergeven aan het behang en de plinten (ze vinden steeds wel wat) dan zou ik er toch eens serieus over nadenken hoor

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:40

Ik vind het eigenlijk raar dat je hond geen bench mag hebben.
Lijkt me uiteindelijk toch veel goedkoper dan steeds nieuwe dure schoenen te kopen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:39

sommige mensen zien een bench als 'gevangenis' wat het absoluut niet is,
je kunt het vergelijken met het feit dat je hond een eigen kamer heeft waar die ook zijn eigen tijd in kan doorbrengen als hij dat wil, als mijn hond wat lekkers krijgt gaat die automatisch die bench in waarom dat hij doet ?
ik denk dat hij zich daar veilig voelt of dat weet ik vrijwel zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:34

haihai,
over de bench dat weet ik.. ik wil er zelf wel graag een, maar mijn moeder wilt zo'n ding gewoon niet in de woonkamer hebben staan (we moeten dan best een grote hebben) en in de gang past een bench niet want daar is onze gang te klein voor.. hij heeft wel een mand waar hij gewoon in slaapt, en die staat wel in de kamer..

kan het niet gewoon zo zijn dat ie momenteel niet zo lekker in zijn vel zit? hij doet namelijk ook opeens zijn behoeftes weer in de tuin (bij de nesteigenaren was hij tuin-zindelijk gemaakt) terwijl hij goed buiten zindelijk was/is en ik evengoed gewoon elke 3 uur ongeveer met hem naar buiten ga.. en het slopen doet ie ook pas sinds een week..

heb nu het kleed uit de huiskamer gehaald, maarja ik hoop maar niet dat ie nu aan het bankstel gaat vreten..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:17

hay
ja het is vervelend als je ma zo een groot ding niet in de woonkamer wil hebben ik snap haar heus wel ik heb ook dat probleem maar die van mij blijft het doen dat slopen mischien dat jou hond er mee stopt na een tijd ik zou zeggen hij word nu oud genoeg om hem eens flink te laten spelen buiten en dan is die toch moe en meestal gaan ze dan ook slapen maar wat heb je voor een hond als ik vragen mag ?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:07

Probeer eens een kong. Die kun je vullen met van alles en ze zijn er een hele tijd mee bezig om hem leeg te krijgen. Meestal zijn ze daarna helemaal kapot en vallen ze vanzelf in slaap.

Een muilkorf is trouwens erg gevaarlijk. Als je hond moet kotsen kan hij dit niet en stikt hij. Niet echt fijn dus :S

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:56

ik denk dat dier niet alleen kan en wil zijn!

ga daar mee werken, zorg dat hij goed alleen leert zijn, doe hem steeds even ergens alleen in, 5 minuten alelen in de gang, belonen als je hem eruit haalt, ga spelen en de volgende keer steeds langer....

denk dat dat je probleem al een heel stuk minder maakt, dat hij namelijk gaat zitten blaffen is ook een teken dat hij niet alleen kan zijn,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:30

ellepel schreef:
ik denk dat dier niet alleen kan en wil zijn!

ga daar mee werken, zorg dat hij goed alleen leert zijn, doe hem steeds even ergens alleen in, 5 minuten alelen in de gang, belonen als je hem eruit haalt, ga spelen en de volgende keer steeds langer....

denk dat dat je probleem al een heel stuk minder maakt, dat hij namelijk gaat zitten blaffen is ook een teken dat hij niet alleen kan zijn,...

het alleen zijn hebben we per 5 minuten opgebouwd, en is nooit geen probleem geweest. hij blaft enzo ook niet als hij alleen is, alleen als hij in de box word 'opgesloten'.. dus dat is het niet, hij is alleen gewoon van het slopen de laatste week..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:46

kan ook aan het wisselen zijn dus het hoeven ja niet alleen de voortanden te zijn de kiezen wisselen ze iets later

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 23:34

kiezen heeft ie ook paar weken terug gewisseld, ik heb dr 2 gevonden, en 6 tanden,waarvan 2 hoektanden.. misschien heeft hij ook inderdaad wel last van zijn tanden.. maar waarom sloopt hij dan alleen s'ochtends en niet s'middags of s'avonds..?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 23:40

mischien toch uit verveling of kwaaigheid dat die niet mee mag daar had de mijne ook een handje aan omdat ze de hele nacht doorslapen hebben ze natuurlijk energie te veel en tja het blijft toch een pup maar het mag gewoon niet