ouder wordende spieren en gewrichten van je hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

ouder wordende spieren en gewrichten van je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 22:11

nja... onze bullterrier peewee is nu 9 jaar oud en begint steeds vaker lichamelijke gebreken te vertonen.
ze kwakkelt al een paar jaar met 1 schouder en momenteel hinkelt ze hier elke dag op, ipv normaal lopen. voor een balspelletje verzet ze zich even maar ze houdt het niet meer lang vol.

nu wil ik haar supplementen gaan voeren maar er is zoveel te krijgen. wat geef jij je oudere hond voor zijn spieren/gewrichten en in welke mate werkt het? zijn het pillen, poeders oid en wat is de prijs?

en een gerichte vraag; gebruikt iemand iets van deze pagina toevallig?
huisdier vitaal

Afbeelding

Desiree

Re: ouder wordende spieren en gewrichten van je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:35

als je er uit bent en je weet dat het werkt, waarschuw mij dan. Want ik zit hier ook met een ouwe sok van 14 jaar die een hele slechte achterhand heeft. Als ze moe is of heel stijf, sleept ze haar achterpoten een beetje.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:38

er zijn wel meerdere supplementen die resultaat boeken, bij verschillende dieren en verschillende mensen, ik zou als ik jullie was toch jezelf registreren op www.hondenforum.nl daar staat een boel info en kun je gerichte vragen stellen, ik heb daar even gezocht op jullie vragen, maar er staat veel.. dus je moet het zelf gaan lezen...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 00:16

oke dank je wel baroen!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:34

Ik gebruik Osto cure(weet niet precies hoe je het schrijft)van VSM staat meestal ook in de paardendrogist.
Werkt goed bij onze honden tegen heupdysplasie en voor stijfheid van de spieren en gewrichten.
Het wordt gewoon allemaal wat soepeler door dat spul.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:45

Een paar dingen die helpen (maar geen supplementen zijn):

-hond niet te zwaar laten worden
-regelmatig bewegen, niet lang maar vaak
-zwemmen is heel goed voor ze

Mijn ouders hebben laatst een of ander goedje gegeven aan onze hond met heupdysplasie, het bevatte glucosamine, maar dat heeft weinig effect gehad

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:49

Wat een wereldse hond heb je! Maar goed dat was je vraag niet, ik heb jaren bij een dierenarts gewerkt die best wel een voorstander was van homeopatische toestanden (zijn zeldzaam die dierenartsen) en die zei altijd dat zulke dingen de moeite van het uitproberen waard zijn en je dat gewoon een maand of twee aan moet kijken of het effect heeft. Als regulier middel werd Arthroluxil wel voorgeschreven maar als ik me goed herinner kostte dat toen al dik 70 gulden per maand en ik praat echt over jaaaren geleden.....

salita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:22

Mijn hond Bas, een duitse herder, had, ja had heel veel last van pijnlijke gewrichten, heel zielig bij het opstaan. Hij sleepte ook een beetje met zijn achterpoten. Gelukkig heb ik Huisdiervitaal ontdekt daar heb ik de artroflex besteld voor gewrichten en spieren en het helpt HARTSTIKKE GOED! Bas staat nu heel gemakkelijk op en loopt perfect. Dus ik kan het zeker aanraden.
HUISDIERVITAAL ben ik blij mee.

Groetjes Salita.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:36

ik heb jaren geleden bij mijn rottweiler die zwaar artrose had,acproh dinan gevoerd,en ze liep als een trein ermee...

als 1 van mijn honden weer slecht gaat lopen ,ga ik het weer voeren..

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 00:26

Onze oudste hond (Golden Retriever) krijgt ook artroflex, en ik heb wel het idee dat het werkt. We zijn het gaan geven toen hij wat stijf begon te worden na flinke inspanning.
Hij is nu 12 jaar oud, een hele leeftijd voor zo'n flinke hond, maar voor zijn leeftijd is hij gelukkig in topconditie. Hij gaat nog regelmatig mee op jacht, loopt de hele dag buiten en rollebolt nog steeds net zo vrolijk met onze jongere honden door het gras.
En dat is volgens mij het belangrijkste, genoeg beweging (voor zover mogelijk natuurlijk) en in conditie houden.

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 01:12

Desiree schreef:
als je er uit bent en je weet dat het werkt, waarschuw mij dan. Want ik zit hier ook met een ouwe sok van 14 jaar die een hele slechte achterhand heeft. Als ze moe is of heel stijf, sleept ze haar achterpoten een beetje.

En mij graag ook want onze hond van 13 loopt al vanaf pupzijnde op 3 poten door een aanrijding. Ze begint ook steeds moeilijker te lopen (zakt soms lichtelijk door haar achterbenen maar loopt wel gewoon door) en wil sinds deze maand maar een paar meter lopen ipv een (voor haar) flinke rit. Normaal liepen mijn ouders in Baarle een half uur met de hond in het bos, nu een kwartier. Normaal liep ik hier in Schiedam met de hond een kwartiertje, nu 5 á 10 minuten..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 01:18

Ebene schreef:
Ik gebruik Osto cure(weet niet precies hoe je het schrijft)van VSM staat meestal ook in de paardendrogist.
Werkt goed bij onze honden tegen heupdysplasie en voor stijfheid van de spieren en gewrichten.
Het wordt gewoon allemaal wat soepeler door dat spul.

Alleen helpt het niet bij de onze helaas!
Maar goed.
Zolang wij hem met rust laten en niet te veel dingen met haar doen gaat het goed.
We wonen op een boerderij en ze kan hier haar eigen gang gaan.
Wil ze lopeb kan ze lopen, wil ze liggen kan ze liggen, wil ze rennen heeft ze de ruimte ervoor.
Maar alles op eigen initiatief!
Dit werkt prima voor haar.
Zo overbelast ze niks.

Heel af en toe gaan we wel met haar zwemmen omdat ze dat prachtig vind!
En dan merk je het wel als ze even gelegen heeft is ze stram.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:33

Ellebel schreef:
Een paar dingen die helpen (maar geen supplementen zijn):

-hond niet te zwaar laten worden
-regelmatig bewegen, niet lang maar vaak
-zwemmen is heel goed voor ze

Mijn ouders hebben laatst een of ander goedje gegeven aan onze hond met heupdysplasie, het bevatte glucosamine, maar dat heeft weinig effect gehad

Polleke is sinds haar castratie toch onwillekeurig zwaarder geworden. Maar ze is nog niet te dik in de ogen van de dierenarts, wel heel erg in vergelijking met vroeger toen ze een rank slank hondje was.

Ze beweegt regelmatig en zwemmen doet ze heel graag. MAar die achterhand is aan het verslijten en daar doe ik niets aan. Misschien net als voor iones cortaflex gebruiken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:37

is dat artroflex duur?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:17

Je kunt het proces nooit helemaal stopzetten, maar zorgen dat ze niet te zwaar worden e.d. helpt in ieder geval zodat het niet al te snel gaat. Ook supplementen stoppen de slijtage niet, maar misschien kunnen ze wat verlichting brengen, je zult het gewoon moeten uitproberen dan want wat de ene geweldig vindt, heeft de ander helemaal geen baat bij. En tja, meestal zijn die middeltjes wel duur.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:04

ik betaalde voor die acproh dinan iets van de eerste keer 150GULDEN(ong 75 euro)(zijn 3 potjes die je in 3 weken op moet voeren),daarna moet je langzaam afbouwen en kan je kijken hoeveel je geeft,mijn oude hond kreeg op een gegeven moment 1x per week een theelepeltje..

dit is de link overigens...

http://www.mooiehond.info/acproh.htm

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 07:43

Ik geef mijn hond met zware HD sacha's blend. Niet goedkoop maar het werkt wel echt goed! Je kunt het meestal wel bestellen bij je dierenarts. Hij krijgt het wel in combinatie met pijnstiller/ontstekingsremmers. Voor een pot van 250 gram (je hebt ook 100 mg) sacha's blend betaal ik 60 euro, daar doet hij ruim 3 maanden mee.