Mijn konijn krijgt waarschijnlijk jong

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

litteltje

Mijn konijn krijgt waarschijnlijk jong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 19:03

We zijn nog niet zo lang van vakantie, en in de vakantie waren mijn konijntjes naar een kennis gegaan. Ze konden daar in een buitenhohk+ren. Alleen 1 van mijn konijnen (bunny) is goed in ontsnappen, en hun dachten, dat gaas is veels te hoog, daar komt ie nooit overheen. Nou wel dus, hij was naar het andere konijn (skippy) gegaan van die mensen en dat was een ram. Nu is mijn konijntje waarschijnlijk gedekt. De kennissen waren eventjes weg voor een uurtje, en toen ze terugkwamen zagen ze dat skippy steeds op bunny sprong.

Nu denken we dus dat ie jong krijgt. Over 2 weken zoiets..

Heeft er iemand tips?

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re: Mijn konijn krijgt waarschijnlijk jong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:59

Gefeliciteerd, denk ik. Ik zal gewoon de jonkies houden hoor.
Anders geef je ze na 4 weken weg aan een dierenwinkel. Dat zou ik dan doen als die jonkies echt weg moeten.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:02

4 weken is echt te jong om ze van de moeder weg te doen...8 weken is een minimum.als je ze naar een dierenwinkel doet weet je ook helemaal niet waar ze naar toe gaan...de dierenwinkels bij ons in de buurt trekken hun trouwens ook helemaal niets van de verzorging aan, bijgevolg dat ze daar allemaal wegkwijnen! gewoon even afwachten... 10 nijntjes in 1 nest is ook helemaal geen uitzondering hoor! succes

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:05

Je kan ze altijd houden maar als dat niet kan zou ik ze aan kennisen, vroenden, familie proberen te geven. Dan weet je altijd dat het goed me ze gaat..

fluffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:08

en als je een mannetjes konijn hebt, deze ook zeker apart zetten want deze zou de jonkies wel eens kunnen opeten! verder geef ik soprano volledig gelijk..doei

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:27

een normaal konijn krijgt gemiddeld 4 à 5 jongen Soprano! doe ze na 8 weken naar goede mensen of zet ze op internet

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 15:57

Bedankt voor de informatie
Als ik moet kijken of die kleintjes gezond zijn, kan ik ze dan zo uit het hok pakken? Of moet ik eerst iets anders doen?
en hebben ze ook speciaal voer nodig?