Jack russel en laminaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mutzzzzz

Jack russel en laminaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 11:46

Hallo!

Wellicht niet helemaal het juiste topic maar verplaatsen kan altijd.

Ik heb een vraag. Wij hebben een nieuwe laminaat vloer liggen door het gehele huis. Nu zouden we graag een jack russel (of Beagle)nemen maar vroegen ons af of dit krassen maakt op de vloer.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Poehee

Re: Jack russel en laminaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:47

Wij hebben geen laminaat maar een houte vloer, daar krassen ze wel soms een beetje op maar mijn moeder heeft laminaat en daar zie je niets..

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 12:28

Ok alvast bedankt!

Mochten nog meer mensen deze ervaring delen hoor ik het graag. Een andere ervaring is natuurlijk ook goed.....of eigenlijk niet haha

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:41

Dieren krassen sowiezo op laminaat

mutsjefluts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:49

Laminaat is zeer slecht voor de heupen en de ellebogen van honden. Het is veel te glad.

Baileys_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:53

why heben kaminaat

er ziun gan krassen op te zien

en opzich lopen de beesjes er goed op
als ze gaan rennen glijden ze het hele huis door

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:20

VMR -> BB

VMR is voor het stellen van paard-gerelateerde vragen

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:53

wij hebben ook laminaat, en dat ligt er nu al een paar jaar. En er is geen krasje op te zien van de honden. Maar het is wel heel glad, de hond schuift af en toe toch een paar metertje door... maar het kan wel

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:06

Mijn J.R. is net een road runner als ze vaart maakt op een gladde vloer. Op de houten vloer (Amerikaans eiken) zie je wel wat krassen .
Op een laminaat vloer doet ze stom, ze draait zich dan om en gaat achteruit lopend naar 'waar ze naartoe wil'.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:39

Wij hebben in het hele huis ook laminaat en 2 poezen en 1 hond (kruising Jack Russel). Ik kan geen krassen vinden, maar als ze door het huis rennen (achter elkaar aan vangen/ spelen) dan glijden ze wel een beetje door! De remweg is iets langer dan gemiddeld!
Verder ben ik wel heel erg blij met het laminaat in combinatie met de beestje, want ik had er niet aan moeten denken om vloerbedekking te hebben. (met af en toe de haarballen/kots van de katten en alle haren/ pluizen) Laminaat is makkelijk in onderhoud!
(zie in mijn profiel, onze lieve beestjes)

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:33

familie van mij die heeft 2 malteeuwse leeuwtjes (hoe je dat ook schrijft) maar die hebben ook laminaat maar daar zie je ook niks op dus kan denk ik wel..

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:08

Wij hebben een marmeren vloer, door het hele huis en de keuken, ook mooi glad maar mega krasbestendig. Je kan er met stoelen en tafels overheen gaan sjouwen maar geen krasje. Onze drie honden kunnen er trouwens perfect op lopen, en ze hebben nergens last van. Als ze gewoon goede heupen hebben en goed op de poten staan e.d kan dat echt geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:08

Wij krijgen ook dat spul
Kan best wel, het is helemaal niet zo glad!!
Plafuizen zijn veeel gladder.. en daar loopt onze hond ook gewoon op,

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:45

ach ja.. je kan krassen krijgen maar het hoeft niet... ik sta meer te kijken van het verschil in raskeuze, een beagle of een jack.... of gaat het jullie om een hond met wat vlekken?

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:33

de vraag is juist: Is laminaat slecht voor een hond? Omdat laminaat glad kan zijn voor zo'n hond en dus makkelijk uit kan glijden. Ik zou eerst daar maar over nadenken voordat je je zorgen maakt over de krassen. Maar ik heb niet zo heel veel verstand ervan

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 08:41

Bedankt voor jullie reactie's!

Ik zal kort uitleggen aangezien het een punt blijkt te zijn waarom we alleen vragen over de krassen op de vloer.

Ik wil graag een jack en mijn vriend wil een beagle dus daar moeten we het nog over hebben kijkend naar karakter en dergelijke. Het zal in ieder geval ene kleinere hond worden. Wellicht zijn er ook nog andere opties maar die komen we dan vast wel tegen.

In principe zullen de honden (worden er 2 gezien de "gezelligheid" en zo hebben ze ook wat aan elkaar) veel buiten kunnen zitten want we hebben een grote afgezette tuin met onderdak in een groot hok tegen regen ofzo.

We hadden alleen bij de keuze van vloer niet goed nagedacht over de toekomstige hond... Maar goed het kan dus wel. We hebben wel in de bijkeuken tegels liggen dus dat kon wel maar wle zo leuk als ze door het hele huis kunnen toch.

Nogmaals bedankt!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:06

Dan moet je je hond gewoon kleine nike's of k-swiss aan doen, dan heb je nergens meer last van!!