baby katje onder de auto gekomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisjj

baby katje onder de auto gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:55

na, de titel zegt het al, er komt geen leuk verhaal aan

vrijdags kwam ik trug van vakantie en de eerste die me bij mijn paard begroet is het enigste katje dat in mijn kast geboren is. de rest, 3 poesjes, zijn op de strozolder geboren en heb ik geboren zien worden, toen ik op 21-05-05 bij mijn paard kwam lag ook nr 4 erbij. dit poesje was vanaf die dag dus ook mijn lieveling, en elke keer als ik op de grond ging zitten toen ze al 2 weken ouder waren, was dit de gene die op mijn schoot klom, om vervolgens doodleuk te gaan slapen

maargoed, toen ik afgelopen dinsdag ochtend weer bij mijn paard aankwam, was dit katje dus ook de enigste die me niet kwam begroeten, ik dus zoeken, komt even later de boer met iemand anders die ook een paard heeft staan waar de mijne staat aanlopen met het verhaal dat mijn schatje de avond daarvoor onder de auto was gekomen en volgens hun een tand door de lip had omdat er bloed uit zijn mondje kwam, ook gedroeg hij zich wat suffig en liep overal tegen aan, maar ze dachten dat hij het ook wel zou redden, wat dus niet het geval was. hij heeft de hele nacht geleden, en is dinsdag ochtend vroeg overleden, en de reden dat ze er niet mee naar de dierenarts zijn gegaan of mij savonds al hadden gewaarschuwt is en blijft een raadsel

ze hadden hem sochtens wel mooi neergelegt en de mamma poes er even bij gezet om afscheid te nemen, en zodat ik hem nog even kon zien, maaar het was voor mij al te laat. ik ben ook heel boos op hun dat ze hem hebben laten lijden als er bloed uit de neus of bek komt, duid dat meestal op een inwendige bloeding, en als hij overal tegen aan liep met zijn hoofd is dat zoiesow niet goed

hij heeft maar net 3 maanden en 1 a 2 dagen mogen worden, en zijn zusje is nu alleen achter gebleven die 2 waren echt onafscheidelijk, en omdat het zusje al vanaf de geboorte ontstoken oogjes heeft, en een tijd lang niet kon zien, was hij ook al haar steun en toeverlaat.

aan de andere 2 kittens is niet zoveel te merken maar aan dat ene poesje wel, nu zij helemaal alleen is ze begint al wel een beetje zelfstandiger te worden en voor zich zelf op te komen want het was altijd de kater die de honden weg-jaagde en achterna rende zodat zijn zusje veilig was.

het was een heet speciaal katje met voor mij veel emotioneele waarde, omdat hij me zo deed denken aan onze, kort daarvoor overlede hond. hun karakter was vrijwel hetzelfde en heel speciaal en heel trouw.

prinschris

Re: baby katje onder de auto gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:06

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:36

Nja, echt het blijft me verbazen hoe sommige mensen over het leven van een dier nadenken. Hier is dus weer een mooi voorbeeld.

Iig nog heel veel sterkte

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 20:37

inderdaad, er zijn een paar mensen geweest die het ehbben zien gebeuren, en ook mijn tel nrs hebben en die wisten allemaal hoeveel ik van dat beestje hield, en dat ze niet eens een smsje hebben gestuurt o.i.d en dit was zoiesow al een moeilijke week omdat me liefe oude fries ook nog es met heel veel pijn liep en mischien weg moest ...

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 17:43

mijn liefe fries is er gelukkig weer boven op gekomen, en de katjes nu inmiddels ook, en zijn achtergebleven zusje, is nu overal waar ik ben ook te vinden, en is er dus ook weer bovenop gekomen gelukkig!!

hier nog even een foto, als ik het voor mekaar krijg tenminste

Afbeelding

en als die het niet doet de link op fotopagina 6

http://groups.msn.com/x-meisjj-x/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=185

sunnyblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:54

AAAAAAAAAAHh echt zielig,veel succes nog met de andere katjes!

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 14:38

dank je, de oma poes (moeder van boef) die had 2 weken voordat de moeder (boefje) haar kittens had gekregen, haar eigen kittens, toen 1 week oud, kwijt geraakt, en samen hebben ze dus dit nestje gezoogt, alleen nu is ook nog eens oma spoorloos.

dat was wel heel apart, ze lagen in mijn kast, waarvan de deur altijd een stukje open is, met zen 2en die 4 kittens te zogen, en te verzorgen, echt heel lief en appart, ik heb er ook wel foto's van, alleen ik krijg het niet voor mekaar om die hier op te krijgen, dus als iemand dat wel kan, of het me wil leren? GRAAG!!

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 22:57

nu laast is ook nog een zusje van dit katje onder de auto gekomen, maar deze was wel op slag dood gelukkig!
ik kwam thuis, en werd gelijk gebeld of ik weer wou komen om de kat te indentificeren, omdat de andere het niet zeker wisten, en de kat helemaal open lag bij de kop (kaak kapot tot op het bot, ogen eruit hangend e.d.), ik gelijk daarheen dus, en het bleek inderdaad het zusje te zijn

*poesje's, ik hoop dat jullie elkaar gevonden hebben, en zacht rusten, misss jullie *

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:41

Jemig zeg,
Wat banketstaaf dat die buurman het niet even op tijd heeft laten weten en nu ook nog dat andere poesje dood.
Helaas gebeurt dit vaak met jonge katjes.
Bij ons op de stal is er ook eentje doodgereden en precies degene die ik erg leuk vond.
Het is nou een maal zo en er is niks meer aan te doen,hoewel ik het nog steeds jammer vind.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:47

katten zijn voor die mensen niets waard want er zijn er genoeg en ze zjin ook gemakkelijk te vervangen. DAar ga je geen geld in steken.

Ik zelf zou het anders doen.

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 22:42

katten zijn integendeel juist heel veel waard, na ja, ik houd van alle dieren en mensen heel gemakkelijk, zolnag het maar geen insecten of gruwelbeesten zijn zoals reptielen of vissen

het grappige is dat er ook een heel klein poesje rond loopt die een tijd lang alleen maar schimmen heeft kunnen zien, en daar 1 blind oog heeft nagehouden, nog nooit iets is overkomen, en het andere zusje wel regelmatig onder een paard terechtkomt, en hierdoor dus de staart heeft gebroken.