Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lysette schreef:Ik vermoed dat de hond boven jou staat in de rangorde maar het kan ook angst zijn, hoe is zijn houding als hij gromt? Een cursus lijkt me een heel goed idee voor het uit de hand loopt.
Maak duidelijk dat jij de baas bent, dit hoeft niet met geweld of straf maar een paar simpele regels kunnen al heel veel uitmaken. Bijv.:
*Als je thuis komt begroet je eerst iedereen in huis, voor je de hond begroet, de laagste in rang wordt namelijk als laatste begroet.
* als je naar buiten gaat ga jij eerst naar buiten, dan de hond
* jij eet eerst, dan de hond
* jij bepaald wanneer hij aandacht krijgt, als hij erom zeurt krijgt ie het niet, het gaat op jouw initiatief
Als je hem wilt straffen moet je dit kort maar krachtig doen. In de garage opsluiten heeft geen zin, de hond weet niet meer wat hij fout heeft gedaan, dit is hij allang vergeten.
Maar nogmaals, als hij al gromt als je naar hem wijst voelt dat bij mij echt heeeeeeeeeeeeel fout aan! Dus zoek hulp via een cursus of anders een gedragstherapeut!
Ier schreef:Oehh ik kwam net weer thuis bij de hond (L)..
EN hij stond al voor de deur te springen.. Ik eerst mn spullen neerzetten.. Wat tegen mn moeder zeggen.. Rustig gaan zitten en toen pas die hond gaan aaien..
Moeilijk, want hij kijkt ZO lief..