Nederlandse Labrador Vereniging..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee_

Nederlandse Labrador Vereniging..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 09:54

Haii
Mijn ouders hebben ´eindelijk´ besloten dat we een labrador pup mogen En nu staan we op de wachtlijst van de Nederlandse Labrador Vereniging voor een Blonde Teef..!
Wie heeft er ook een labrador van de Nederlandse Labrador Vereniging? En de wachttijd voor een blonde teef is 5-6 maanden.. of is het bij iemand ook welis geweest dat het eerder is geworden?
Sabine

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re: Nederlandse Labrador Vereniging..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:09

hey, leuk voor je dat je een pup krijgt
Ik zou ook wel een pup willen.. maar dat kan niet, pa kan er niet tegen
maar ja, veel plezier met je nieuwe pup hoor

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:16

hmm, waarom een puppy en zo lang wachten als de asiels tjokvol zitten?
dat gaat m'n petje te boven

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:07

Omdat sommige mensen nu eenmaal persé een rashond van een goede fokker willen hebben en dat is hun goed recht.

Clien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:09

Percy schreef:
Omdat sommige mensen nu eenmaal persé een rashond van een goede fokker willen hebben en dat is hun goed recht.

Helemaal mee eens!
Natuurlijk zit het asiel overvol, en is het goed wanneer je daar een dier uithaalt. Maar tsja, mijn hond heb ik ook als pup gekregen...

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:09

Percy schreef:

ooh ja, ik was vergeten dat die natuurlijk meer waren dan een vuinisbakkie

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:08

Het gaat er niet om of ze meer of minder zijn maar een rashond kies je uit op het karakter en de uitstraling van dat bepaalde ras.
Bij vuilnisbakkies is het een verrassing wat je krijgt, kan ook heel leuk zijn maar er zijn ook mensen die helemaal weg zijn van een bepaald ras.

Dat de ts naar een fokker gaat die aangesloten is bij de rasvereniging en het er voor over heeft om zo lang te wachten juich ik alleen maar toe.
Ze had er ook zo één kunnen halen bij een broodfokker met alle ellende van dien. Dat zijn ook de honden die uiteindelijk in het asiel belanden. Een met zorg uitgekozen hond tref je niet snel in het asiel aan en als er in het ergste geval iets gebeurd waardoor de hond niet meer gehouden kan worden hebben de meeste rasverenigingen hun eigen herplaatsdienst of helpt de fokker met het zoeken naar een goede nieuwe baas.

Als meer mensen zo weloverwogen hun hond zouden aanschaffen zouden die asiels een stuk minder vol zitten.

En ja, ik heb zelf ook zo'n rashond van een goede fokker maar ik heb ook een vuilnisbak

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:14

ik heb ook 2 rashonden, maar ik moet zeggen dat mijn Cocker het grootste varken is dat er rond loopt
zijn karakter valt niet te breken en z'n zin doet ie zowiezo (zit er ook ingekweekt )
ik heb deze hond gekregen en je wilt niet weten wat Mieke voor zo'n dier heeft neerglegd, dat gaat m'n kopje te boven !
en ook nog ene vuilnisbakkie, die hier het beste luistert, en de braafste is van allemaal

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:17

leuk voor je dat je een pup krijgt maar inderdaad ik zou eens in het asiel kijken zitten ook heel vaak labradors

friesepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:30

Ikzelf heb ook een labrador.
De fokker ervan die was ook aangeschreven bij de nederlandse labrador vereniging.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:34

Leuk dat jullie een pup krijgen! En goed dat jullie er de tijd voor nemen om het via de juiste weg te doen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:44

Die tijd gaat lang duren het is echt zoooo moeilijk om op een pup te wachten maar des te meer plezier heb je dr straks van als de kruimel er straks is nemen jullie een reu of een teef?? al druk bezig met namen zoeken??? (erg moeilijk onderdeel... )
veel plezier met ehm.. wachten en straks met de pup

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 21:41

We krijgen een teefje We hebben al een paar namen in gedachten Senna vind ik heel leuk

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 22:59

Afbeelding

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 23:16

Haha jaa Of weet een van jullie nog een leuke 'aparte' naam?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 11:50

Ik kwam deze week een lab tegen die "Bluf" heette, vond ik wel erg grappig maar ja, dat was natuurlijk een reu. Hij was ook nog van een ouder echtpaar

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:16

Ik vind Senna een mooie naam.De bruine Labrador van mijn broer heet zo.

Die is via de rasvereniging gekocht en hun zwarte Labrador Jesse via het zwarte circuit.Met Jesse hebben ze van het begin af aan problemen gehad.

Senna is zo sterk als een beer wat gezondheid betrefd.Ouders zijn gecontroleerd op de raskwalen die Labs kunnen hebben.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:24

Wat leuk dat jullie een labrador krijgen. Wij hebben ook 2 zwarte labjes. Ons teefje hebben we via de krant en ons reutje was al 4,5 toen hij bij ons kwam. De mensen die hem hadden vonden hem niet leuk. Beide hebben een stamboom, maar dat zegt niks over de gezondheid. Als je via de rasvereniging koopt geeft dat ook geen garantie op een gezonde hond, maar je weet tenminste wel dat ze volgens de richtlijnen zijn gefokt, dus heb je er wel alles aan gedaan om een gezonde hond te kopen.
Je zou ook als je niet zo lang wilt wachten bij wat fokkers langs kunnnen gaan om te kijken en voor informatie. Let er wel op dat beide ouderdieren zijn getest op HD, ED en dat ze een ogentest hebben gehad. En die moeten natuurlijk goed zijn. Succes met je nieuwe pup

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:29

wat ik ook een leuke naam vind is: Balou
of Dena.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:37

Percy schreef:

Een rashond zit ook nog wel is in het asiel hoor..
Je hebt van die mensen die hun hond daar dumpen..
Echt niet alleen vuilnisbakjes hoor..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 00:10

En waar komen die rashonden dan vandaan? Goede fokkers nemen desnoods de hond terug. Rasverenigingen bemiddelen wanneer een rashond een nieuw thuis moet hebben. Potentiële eigenaren worden gescreend. Het gros van de rashonden in het asiel komt niet van goede fokkers af, uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk maar de mensen die via een puppyfabriek of marktplaats een rashond kopen zijn vaak niet eens op de hoogte van de bemiddeling bij herplaatsing van de rasvereniging omdat ze zich daar nooit in verdiept hebben.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:44

De TS zit denk ik niet te wachten op commentaar over dat ze beter een asielhond of kruising moet nemen. Tuurlijk zitten er genoeg honden in het asiel, tuurlijk zijn kruisingen leuke honden. Echter de TS heeft neem ik aan bewust voor een labrador gekozen, gaat keurig via de vereniging een pup kopen, wat is daar nou mis mee? Ze kiest de hond toch uit neem ik aan omdat het karakter aanspreekt! Elke hond heeft zo zijn eigen kwaliteiten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:43

Precies Spetter, het is de eigen keus van ts en ik vind het een prima keus

We willen straks wel foto's van de pup zien als het zover is natuurlijk!

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 17:18

Bedankt Spetter en Percy !
En natuurlijk krijgen jullie foto's te zien !