Baby caafjes Fotos!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Baby caafjes Fotos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 18:56

Manon_S

Re: Baby caafjes Fotos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:16

Ahh wat zijn ze mooi!!
Die laatste
Leuk hoor

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:03

aaaaaahh..!!
GEWELDIG!

KisSs_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:07

aaaah wat lief!!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 08:14

Dankjulliewel! Het gaat goed met ze, ze rennen al het hele hok door achter de mama aan, heel schattig gezicht om te zien

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:37

Aah wat superschattig zeg! Leuk hoor

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:10

aahhh lief hoor

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:14

LIEEEF !!!
mag je die beestjes zomaar aanraken?
bij een jong konijntje moet je eerst je handen wassen en in de mest van de moeder steken.
weet niet of dat bij een caaf ook moet

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:15

Heej ik heb vroeger 2 konijnnen gehad en 2 cavia's .de cavia's kregen in totaal 3 nestjes.(ik heb 9 biggen gehad in totaal )
De konijnnen moeten er wel voor 2 weken fozo uit ..Misschien wel langer dat kan ik me niet mer herrinneren want anders gaan ze op de babytjes zitten.En nog niet oppakken..Als je merkt dat de moederze dan afstoot heb je een probleem.Laat de mama niks merken kan je ze wel oppakken maar niet door iedereen 1 persoon dan.En het mannetje er ook niet bijlaten die bijt ze dood

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:50

Ik pak de jongen dezelfde dag van geboorte al op. De moeder vind dit goed en accepteerd ze gelijk weer terug. Ze kent mij en mijn geur. Laat ik een onbekend iemand ze vasthouden dan doet de zeug moeilijker. Dit doe ik dan dus ook niet. De jongen worden er een stuk makkelijker van. En als ik ze een langere tijd wil hebben dan gaan ze in een bak (met mama erbij) en dan neem ik ze mee naar de huiskamer, kunnen ze er aan wennen dat ze ook voor langere tijd uit het hok zijn, maar wel met mama in de buurt.
Het beertje bijt de jongen niet dood, hij helpt de moeder juist mee met de verzorging. Maar laat de beer erbij weg als je geen jongen meer wilt hebben, daar kunnen ze namelijk wel voor zorgen (sowieso, een bevalling is vrij zwaar en laten nadekken zie ik niet zitten). Met 4 weken de beertjes erbij weg halen, want er bestaan knullen van deze leeftijd die zich na 10 weken al papa kunnen en mogen noemen, de zeugjes kun je tot een leeftijd van 6 weken laten zitten (en ook langer, de moeder speent ze zelf).

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:52

aaah wat lief

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:55

ahhh wat lief !!!

Mijn cavia krijgt ook kleintjes.. we hebben namelijk pas geleden een echo laten maken hahaha
alleen ik zou niet weten wanneer ze nou precies komen.. ze heeft wel een helee dikke buik

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:11

Aahh echt schattig

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:12

Ohhh zo liefff
*zwijmeldezwijmelinclusiefkwijlenkwijlbakje*

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:15

Annechien schreef:
Het beertje bijt de jongen niet dood, hij helpt de moeder juist mee met de verzorging. Maar laat de beer erbij weg als je geen jongen meer wilt hebben, daar kunnen ze namelijk wel voor zorgen (sowieso, een bevalling is vrij zwaar en laten nadekken zie ik niet zitten). Met 4 weken de beertjes erbij weg halen, want er bestaan knullen van deze leeftijd die zich na 10 weken al papa kunnen en mogen noemen, f).

De vader kan zijn jongen wel degelijk doodbijten!zo is het een keer bij mij gegaan.Gelukkig was iker op tijd bij en zag ik het.Het jong heeft het overleeft maar is met spoed naar de dierenarts gegaan die vertelde dat dit vaker voorkomt.En ik heb 2 nestjes gehad van het vowassen mannetje..en het 3e nestje was mijn vrouwtje volgens mij van haar zoontje drachtig haha

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:46

Aah wat lief zeg
Ik wil ook graag fokken met mijn zeugjes, maar ja weet geen beertje

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:54

mooie foto's en het zijn ook schattige caafjes.

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:38

Lars_power schreef:
Annechien schreef:
Het beertje bijt de jongen niet dood, hij helpt de moeder juist mee met de verzorging. Maar laat de beer erbij weg als je geen jongen meer wilt hebben, daar kunnen ze namelijk wel voor zorgen (sowieso, een bevalling is vrij zwaar en laten nadekken zie ik niet zitten). Met 4 weken de beertjes erbij weg halen, want er bestaan knullen van deze leeftijd die zich na 10 weken al papa kunnen en mogen noemen, f).

De vader kan zijn jongen wel degelijk doodbijten!zo is het een keer bij mij gegaan.Gelukkig was iker op tijd bij en zag ik het.Het jong heeft het overleeft maar is met spoed naar de dierenarts gegaan die vertelde dat dit vaker voorkomt.En ik heb 2 nestjes gehad van het vowassen mannetje..en het 3e nestje was mijn vrouwtje volgens mij van haar zoontje drachtig haha

Citaat:
is dat zo? dan ga ik vlug het mannetje en vrouwtje scheiden.. mijn cavia krijgt ook kleintjes en volgens mij duurt het niet lang meer voordat ze komen..

esther83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:19

@ kwadraadje
misschien is het een idee om een keertje te gaan kijken op een kleindiertentoonstelling. op de zondag van de utrechtse paardendagen (dacht 26 september) zijn er ook caafjes, die kunnen je alles vertellen over keuze, fokken enzo

esther83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:21

mijn beertjes hebben trouwens nog nooit jongen doodgbeten. maar meestal zet ik 2 fokzeugjes bijelkaar, die helpen elkaar met de geboorte en als je de goeie combinatie maakt zogen ze elkaars jongen. aangezien ik tjhuis een foklijn heb zitten die elke keer 6 tot 8 jongen per zeug geeft, zet ik daar dus een zeuggje bij die er normaal maar 2tot 3 krijgt, dan helt die de andere namelijk!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:22

Lars_power schreef:

Dikke incest hiersow

Enne ja hele leuke caafjes

esther83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:23

hihi ja bij ons was er een jongeman van 10 dagen al actief...

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 08:30

Lars_Power, dat zijn juist van die beren waar niet mee gefokt mag worden. Een caaf moet vriendelijk zijn, naar ons, maar ook naar zijn soortgenoten en de jongeren onder hun. Bij mij bijten de beren geen jong dood.
Ik heb ook geen beren bij de zeugen zitten tegen de tijd dat ze moeten bevallen. En bij accepteren ze op een 1 of andere fiets geen andere zeug bij zich in de buurt als de tijd daar is, mocht er dan 1 jong achterblijven of dreigen dood te gaan, weet ik wat me te doen staat..... om de zoveel uur een flesje geven. Ach, 1 geluk, ze zijn je de rest van hun leventje dankbaar.

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 11:49

Nou ik heb 3 nestjes gehad en bij de 2e keer probeerde hij het.Dus toen ben ik met happy(big) naar de dierenarts gegaan en hj leeft nog hoor.En er mag wel degelijk mee gefokt worden!Ze worden dan jarloes.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:46

LIEFDEEE