Kattenluik, hoe snel gewend?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Kattenluik, hoe snel gewend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 14:46

We gaan voor onze kat een kattenluik maken, aangezien ze graag buiten is en we binnenkort op vakantie gaan. Hoe snel zal ze aan het gebruik gewend zijn? Volgens mij heeft ze vroeger bij de vorige eigenaar ook een kattenluik gehad, maar dat weet ik niet zeker.

Kims

Re: Kattenluik, hoe snel gewend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:57

Onze kat was bang voor het kattenluik
In eerste instantie wist ze niet waar het voor diende en hebben we de kat er een paar keer zelf doorheen geduwd. Na zo'n 5x krijgen ze in de gaten dat ze er doorheen kunnen en gaan ze er vanzelf gebruik van maken.
Behalve onze kat dus, die bleef harpstijf bij de deur staan mauwen totdat we de deur voor haar opendeden. Toen ze zag dat dat geen effect had, ging ze maar door het luikje heenrennen

Katten zijn slimme beesten en hebben het gauw genoeg door, zolang je maar aan die katten laat zien waar het voor dient (dus ze er de eerste paar keer zelf doorheen duwen). Dan gaan ze er vanzelf gebruik van maken

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:02

Onze 3x erdoorheen geduwt, vond het eerst ook niks zo door de muur :S En toen niet meer open gedaan als ze stond te mauwen...En gaat ze daar maar in. Nu Staat hij overdag te mauwen als er iemand beneden is, op een of andere manier ziet/weet hij dat. En snachts lekker heen en weer door t luikje :d

thor9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:05

ja als ze het eenmaal gewend is en ze weet dat binnen het eten staat gaat ze vanzelf naar binnen. en inderdaad mischien helpt het als je haar helpt, en negeren als ze naar binnen of naar buiten wil daarvoor heb je het luikje

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 18:07

Mijn kat is sowieso onwijs dom, als bij de keuken de deur open staat en ze daardoor naar buiten gaat, dan staat ze 5 minuten later hard te mauwen bij de schuifdeur bij de serre. We gaan na het weekend al op vakantie en zullen misschien vrijdag het kattenluik erin zitten. Ik ben alleen bang dat ze straks niet meer naar binnen durft. Aan de andere kant komt er wel iedere dag iemand eten geven, dus dan kan ze altijd weer door de deur naar binnen, alleen is dat natuurlijk eigenlijk de bedoeling niet.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:27

Jou kat is niet dom, maar ontzettend verwend. Onze ook, staat achterdeur open, loopt naar binnen, eet, loopt nqaar de voordeur gaat mauwen. Gewoon tijdje negeren, enne dan lukt het wel. Gewoon doorheen prope, wel met z'n 2e want z emeot ook weer terug geduwt worden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 18:32

Nee, natuurlijk is ze niet dom, gewoon vervelend. Wij staan in dienst van onze kat.
Hahahah... ik zie dat al voor me van dat heen en weer duwen. Nou ja, als we weg zijn moet ze het toch allemaal zelf uit zoeken, dus dan kan ze het mooi oefenen.

thor9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:14

hahaha die van mij ook altijd aan de voordeur miauw, hup kat naar buiten gaat ze een blokje om en dan weer via de achterdeur naar binnen want die staat meestal open en dan weer bij de voordeur miauw. erg vervelend

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 01:46

Katten zijn slimmer dan je denkt, maar gewoonweg stronteigenwijs. Ik heb ook sinds een half jaar een kattenluik. Mijn ene kat snapte het meteen en ging er zonder protest doorheen. Maar mijn andere kat, een echt 'koninginnetje', weigerde er pertinent doorheen te gaan de eerste week. Ze snapte het heus wel (we hadden haar er al doorheen geperst), maar wilde gewoon dat wij haar 'bedienden' door de deur voor haar open en dicht te doen. Madametje. Maarrr....op een dag wilde ze met mooi weer naar buiten.....en evenlater ging het keihard plenzen. En toen ineens kon ze WEL door het luik Want nat worden was nog erger dan door het luikje Zo zie je maar weer.....niet dom, maar gewoon verwend en eigenwijs.
Laatst bijgewerkt door Franca op 25-08-05 01:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 01:51

Katten zijn inderdaad slimmer dan je denkt ik heb een van onze katten vandaag in een half uurtje op commando leren zitten het moet nog "verfijnd" worden *hij doet het alleen als er niet te veel lawaai of onrust is om hem heen* maar das toch best knap voor een kat van nog geen 4 maanden
on-topic: het klinkt heel logisch om hem er een paar keer door heen te duwen... maar wij hebben geen kattenluik dus zou het niet weten..

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 03:16

Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb voor onze nieuwe kat een kattenbak met een luikje gekocht. Eerste twee dagen gewoon zonder de bovenkant laten gebruiken, daarna met de bovenkant erop. Volgens mij snapte hij het eerst niet (ruiken en eromheen lopen) dus toen heb ik hem er voorzichtig ingeduwd en voila. Zo'n kattenluikje is eigenlijk hetzelde ... en als het buiten regent heeft ze gelijk motivatie (volgens mij is dat meer het probleem dan het niet snappen ).

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:22

Gewoon paar keer erdooheen duwen. Snappen ze gauw genoeg. Mijn kat in ieder geval wel