Hallo ; ja hersenbloeding bij mijn a-pony, niet de jongste ,maar wel te jong om te gaan ( tussen de 20 en 25 jaar) Gisterenavond tijdens een beginners lesje. Heel eng en ben er doodziek van. Onze Melisa is van mijn 3-jarig dochtertje ( die er natuurlijk niks van snapt , een kusje erop en dan wordt ze weer beter ) Tja dat was even kort , maar dan nu wat ik wil weten.
Heeft hier iemand ervaring mee ???
Toen ik vanmorgen op stal kwam stond ze vrolijk ( als altijd ) te hinniken en wachtend op dr eten.
Ze staat gewoon op 4 of rustend op 3 benen , draag haar hoofd niet scheef , ziet normaal , mest en plast. Eigenlijk op stal de oude.
Toen de aanval begon begon ze enorm te zweten ging door de achterhand 2x schudde vreselijk met d'r hoofd en viel toen om. Haar overeind gezet en viel weer om. toen ze na zo'n 10 staan aanliep was ze de coordinatie kwijt , liep tegen de muur van de rijbak , hindernismateriaal , deur. ( helemaal van d'r padje).
De veearts heeft haar een bloedverdunner gespoten en naar omstandigheden staat ze zeer vrolijk op stal ( buiten alle verwachtingen).De dierenarts heeft gezegt dat ze binnen 4 dg moet veranderen en over 3 a 4 wk "de oude moet zijn " ( dan is 't goed ).En veel rust is een pre en zeker ( natuurlijk) niet laten berijden alleen aan de hand wandelen.[img][/img][img]
De dierenarts gaf haar wel kans want die had erger gezien.Natuurlijk weet ik dat 't risico groot is dat ze 't wel weer eens zou kunnen krijgen maar ik heb goede hoop.
Ik vind 't prettig om te weten of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt en wat hun ervaring is. Alvast super bedankt.
Je kunt me ook gewoon mailen.; v.laarvanlierop@chello.nl