mijn poedeltje Judy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

mijn poedeltje Judy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 11:28

ik moest ook maar eens mijn oud maatje op bokt zetten!
het is een dwergpoedel van al 14 jaar in ons bezit, ze heet Judy, is super lief, doet geen vlieg kwaad, is dol op wandelen op zn tijd, spelen en kleine kinderen onderslikken..
hier een paar foto's van mijn super hond(je)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lekker in de zon buiten liggen
Afbeelding
Afbeelding

Desiree

Re: mijn poedeltje Judy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:18

Dat is een mooi hondje. Wij hebben vroeger ook een poedel gehad, Beatle heette ze. Ze is 16 jaar oud geworden. Dat is het voordeel aan poedels he, dat ze oud worden. Verder zijn het heel intelligente en speelse honden. Beatle is tot het laatste toe altijd heel speels geweest.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:30

Leuke hond
Vind poedels over het algemeen niks sorry..
Vind Labradors en Jack Russels en Goldens leuke honden.
Maar deze is lieffff

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:52

jack russels halen het niet bij poedels, dat kani kje vertellen!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:57

Nou.. kijk maar in me profiel naar mijn jack russel
ben er trots op mijn nieuwe aanwinst

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:59

sja, dat is een puppie! En die zijn zowiezo prachtig! Je hebt trouwens ook een schitterend mooi konijntje.

Maar in gedrag zijn poedels fijnere honden dan jack russels. poedels zijn leergierig en op de baas gericht. Dat kun je van jack russels niet zeggen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:00

Dat is jouw mening Desiree, die kun je niet aan een ander opleggen.
Ik vind poedels erg leuke honden, maar ik heb nu zelf 2 Labs en 2 Jack Russells, en ik vind het stuk voor stuk wereldhonden.
Mijn Jack Russells zijn absoluut leergierig en baasgericht. Wat een vooroordelen weer
Ik vind Judy wel een heel leuk hondje, ik hoop dat mij honden net zo oud mogen worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:02

Dus jij noemt rasgebonden karaktereigenschappen vooroordelen? Misschien moet je eens wat meer boeken over honden gaan lezen Billy. Daar kun je nog wat van leren.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:17

Gutteguttegut Desiree, geloof me, ik weet genoeg over honden. Daar heb ik nl een opleiding voor gedaan.
Maar ik leer ook graag in de praktijk.
En ik ken een aantal Jack Russellfokkers, en ik ken een heleboel Jack Russells, en ze zijn nog baasgericht ook
Theorie is wel eens achterhaald, en in de praktijk blijken dingen toch wel eens anders te zijn als in de theorie.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:18

Ik kijk inderdaad niet naar theorie nee. Kijk alleen naar de praktijk om me heen. Op de hondencursus en zo. En ik zie hoe de honden het daar doen. Ik ken weinig baasgerichte jack russels, maar wel een enkele. Natuurlijk zijn ze er. MAar onder poedels vind je die toch meer.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 13:38

poedels zijn echt super lief en makkelijk in de omgang. we hebben niet zo grote tuin en huis dus houd mn moeder het liefst bij kleine honden die niet verharen.
Ok ik vind ze ook niet mooi maar ik was toen ook nog maar 1.5 toen ze kwam dus kon ik ook niet zeggen vanne nou doe deze maar weg hoor haha..
ze luisteren echt super goed, en superleergierig. ze kan zit/pootjes/liggen/spaanse pas ( haha ja ik wou haar iets leren van paarden ) en dat heeft ze allemaal geleerd van pas 10 jaar joud! Toen ben ik pas met haar aan de slag gegaan

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:40

Poedels zijn super! Die van jou is ook leuk! Oooooit komt er hier nog eentje. Voorlopig doe ik het met mn halve

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:42

mensen kijken niet verder dan naar het imago wat rond poedels hangt: schoothondjes die juffertjes zijn bij oude mensen. MAar zo zijn poedels helemaal niet. En je hoeft ze niet zo te raar te knippen. Je kunt ze ook hond laten. Poedels houden van spelen en ze zijn leergierig.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 13:47

wij houden haar ook hond, we tutten haar niet op en de sokjes opscheren of weet ik veel.. paar keer per jaar naar de trimster en wat bijknippen en klaar! blijft ze een lekkere teddybeer.

hoe bedoel je : schoothondjes die juffertjes zijn bij oude mensne?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:58

assiejlover schreef:
wij houden haar ook hond, we tutten haar niet op en de sokjes opscheren of weet ik veel.. paar keer per jaar naar de trimster en wat bijknippen en klaar! blijft ze een lekkere teddybeer.

precies, zo deden we dat ook met Beatle. Mensen vonden haar dan ook geen typische poedel. MAar Beatle had wel een hele mooie vacht en de trimster vond het altijd zonde dat er niet mee gefokt werd.
assiejlover schreef:
hoe bedoel je : schoothondjes die juffertjes zijn bij oude mensne?

van poedels wordt gedacht dat het juffertjes zijn die rustig zijn en niet speels omdat ze niet vies willen worden. ER wordt letterlijk beweert "ach, poedels zijn toch geen echte honden".

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 17:45

haha ze zijn juist super speels en rustig.. hmm vies, dat woord ken ik heel goed met haar! haha door weilanden heen rennen en door sloten heen.. sommigen geven echt een vooroordeel weg

het zijn net normale honden maar dan ietsje aparter.