Ik wil een poesje,maar m'n vriend niet...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Ik wil een poesje,maar m'n vriend niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 16:34

beetje vreemd misschien,maar ik kan me erg druk over maken...
ik heb thuis altijd katen gehad,ik vind het gewoon hele bijzondere dieren.
nu wil ik graag een poesje...een kittentje..
maar vriendlief is bevoor-oordeeld over deze dieren
hij vind ze stom,kan er geen reden voor geven,ze mogen niet mauwen van hem,en hij denkt dat katten altijd krabben
maar ik wil zo graag een poesje hebben.wie weet hoe ik hem over kan halen?
wat is er alemaal lief aan zo'n klein ding?
en anders ben ik lekker boos op hem,want hij wou een herdershond(die overigens gewend is aan katten )
en dat wou ik liever niet,maar we hebben er toch een gehaald omdat hij dat zo graag wou...nu ben ik ook wel erg gehecht aan deze hond geraakt,dus wil haar niet meer kwijt.
bij deze: Tom...ik wil een poesje!

XJuul

Re: Ik wil een poesje,maar m'n vriend niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 17:34

Oeps... zat ik toch even heel puberachtig te denken.

Ik denk dat als je samenleeft dat je ook samen beslissingen moet kunnen maken. Is er niet iets wat hij graag wil en jij niet waardoor je een compromis kan sluiten?

Oooh wacht even, ik had niet goed gelezen. Hij wilde een hond en jij niet en toch is er een hond? Dan vind ik dat jij het recht hebt op een poesje, gewoon eentje ophalen zou ik zeggen.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 17:42

ja, ga met flair mee
zet het poesje eens op zijn schoot en begin tegen hem te slijmen hoe lief en hoe mooi ie wel niet is

*Alleen zorgen dat ie dan niet op schoot plast

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 17:43

nou ik zou er niet zomaar 1 halen, dan heb je ruzie thuis, en krijgt je vriend waarschijnlijk nog grotere hekel aan het poesje...en dat wil je ook niet.
Ik denk dat het belangrijkste is dat je probeert zijn vooroordelen weg te krijgen. Zorgen dat hij een ander beeld krijgt bij katten. Ga gewoon eens een keertje naar een cattery waar ze een nestje hebben (zonder er gelijk een te halen!) en laat hem kennis maken hiermee. Het moet wel een ongelooflijke kattenhater zijn wil hij niet vertederd raken door een paar van die piepende pluizenbolletjes Laat hem ze aanraken, aaien, etc.
En ga dan weer weg zonder te zeuren. Pijl dan nog eens wat hij van kittens vind, maar probeer m ook wat meer uitleg te geven over volwassen katten, dat ze nu eenmaal wel eens miauwen, maar waarom hij daar niet tegen kan, de meeste katten niet krabben (natuurlijk wel een goede krabpaal aanschaffen!!!). En dat je ook verschil tussen katten hebt...de 1 miauwt idd vaak, maar sommige helemaal nooit.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 17:55

Heb je misschien familie of vrienden/kennissen met een nestje?
Ga er toevallig op bezoek..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 18:02

zomaar 1 aanschaffen doe ik niet.ik vind dat we er samen over eens moeten zijn dat er gezinsuitbreiding komt.
het overtuigen lukt me nog niet zo goed,en als ik begin over dat hij de hond kreeg,zegt hij dat dat mijn idee was
in ieder geval,ik wil het toch proberen,en heb nu een achtergrond op de compu gedaan van een über lief schattige pluizenbolletje...en gezegd dat ik het ECHT heel erg graag wil..
misschien raakt hij vertederd ofzo,je weet maar nooit
en hij vind dat katten nooit naar je luisteren,maa dat vind ik juist het leuke,ze hebben echt zo'n lven die je zelf zo willen hebben!! :
slapen,eten,beetje soezen in de zon,lekker gekriebeld worden,en alles begint weer van voor af aan.geen gezeur,geen kom hier of ''af'....
maar goed we dwalen af
het zal me lukken

niekie_luf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:07

ik vind dat miauwen een beetje onzin een hond blaft toch ook.. en dat is een stuk harder. ik vind een hond en een kat alletwee superleuk!:P

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:10

Tja, je hebt hondenmensen en kattenmensen....
Het schijnt dat het slecht te combineren is, maar je kan er natuurlijk altijd je best voor doen!
Hebben jullie niet toevallig last van muizen of spinnen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:11

zo mocht ik nooit een hond van mijn vader.
Op een dag heb ik gewoon een puppy van een vriendin geleend en gezegd dat ik er een dagje op moest passen want hun gingen uit logeren (niet dus)
Nou een dagje veel met puppy dingetjes doen en zorgen dat hij leuke acties had richting paps en hij was verkocht!
Ik mocht een hond uitzoeken.. Het mocht geen inie minie hondje zijn, geen super grote, niet langhaar en geen staart.
Wat kwam er een golden retriever (lang haar, staart)
En nu hebben we ook nog een Jack.. (klein) hihihi
En mijn paps is zo verkocht aan de honden dat hij de bijkeuken van ons vorige huis heeft geisoleerd zodat de hond het niet koud had...
hihihihi Mannen ook.. internationaal allemaal het zelfde!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:17

had dus precies hetzelfde met mijn vriend. we wonen nog niet samen dan maar dat komt wel

ik ben gek op katten, heb dr zelf 1 en kan niet zonder
mn vriend was vreselijk anti-kat maar hier kreeg hij toch wel steeds met Splinter te maken. Inmiddels vind ie het een super beest en zit ie er constant mee te spelen

Nou mag ik als we samenwonen een Ragdoll van hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:26

ik vind hem nogal ego eerlijk gezegd hoor. Bedoel hij wilde graag een hond en die is er! Waarom zou jij dan geen katje 'mogen' ? Hij zou juist moeten begrijpen hoe gek je kunt zijn op een dier als hij zelf een hond heeft

Ik zou niet overhalen, gewoon zeggen: jij wilde een hond, je kreeg een hond. Ik wil een kat, dus er komt een kat. Punt uit, klaar

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:31

ja vind ik idd ook beetje raar, jullie moeten er samen goed over praten en nadeken. en als hij voor zich zelf een hond heefgt vind ik dat jij ook een poesje voor jezelf mag

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:36

hmmz.. klinkt raar maar ik zou het gewoon doen.. hij krijgt wel lekker zijn zin zeker en jij niet, zou ie willen zou ik denken gewoon eentje halen, anders gaat hij maar weg hihi

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:53

Verplaatst van AM naar BB

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:55

Goed van je dat je er niet zomaar eentje achter zijn rug haalt. Ik vind niet dat je recht hebt op een poesje, omdat jullie een hond genomen hebt. Voor wat, hoort wat ... zo werkt het in een relatie niet altijd. Ik hoop in ieder geval dat je niet om die reden met die hond hebt toegestemd, maar omdat je hem daarmee een plezier deed.

Wat je wel kan doen ... het klinkt een beetje alsof hij poezen niet gewend is, dus misschien kan je er voor zorgen dat hij wat meer omgang met ze heeft. Ga op bezoek bij vrienden die wel katten hebben en laat hem daar een beetje mee spelen (niet de psychotische kat van de buren, maar een leuke, lieve kat natuurlijk ). Of probeer uit te leggen waarom het zo belangrijk voor jou is (zonder die hond weer naar boven te halen!) en dat jij er voor zal zorgen zodat hij helemaal niks hoeft te doen. Maar tja, als hij het echt niet wil, dan wil hij het niet. Je kan een man ook niet dwingen kinderen te nemen, waarom zou je dat met katten wel kunnen?

Ik hoop in ieder geval voor je dat hij toestemt.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:15

Lorena schreef:
Tja, je hebt hondenmensen en kattenmensen....
Het schijnt dat het slecht te combineren is, maar je kan er natuurlijk altijd je best voor doen!
Hebben jullie niet toevallig last van muizen of spinnen?

Nee hoor. Mijn vriend is ook echt hondenmens, had nooit katten gehad, maar ik wilde ze toen we gingen samenwonen. Hij vond ze al direct leuk, en nu kan hij niet meer zonder ze. hij speelt met ze, verzorgt ze, etc etc.

En nog steeds vind hij honden leuker, maar dat wil niet zeggen dat hij de katten niet leuk vind.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:17

Immanitas schreef:
had dus precies hetzelfde met mijn vriend. we wonen nog niet samen dan maar dat komt wel

ik ben gek op katten, heb dr zelf 1 en kan niet zonder
mn vriend was vreselijk anti-kat maar hier kreeg hij toch wel steeds met Splinter te maken. Inmiddels vind ie het een super beest en zit ie er constant mee te spelen

Nou mag ik als we samenwonen een Ragdoll van hem

ik heb ook een ragdoll (met iets boerderijkat + heilig birmaan, maar dat terzijde ), wereldkatten.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:24

Wat flauw dat hij dat niet voor je over heeft zeg..
Hij wel een hond en jij geen kat?
Ik zou het niet pikken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:12

Jij hebt meer over voor hem dan andersom. En ik denk dat je hem dat wel even in zijn neus moet wrijven.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:17

Je moet hem gwoon mee nemen naar een nest kittens.
Of ga met hem op bezoek bij mensen die ook een kat hebben, en laat die mensen alleen de positieve dingen vertellen.

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:27

Vooral geen ruzie erover gaan maken, ook al vind ik hem ongelofelijk onredelijk. Gewoon eens een goed gesprek aangaan waarom hij het dan niet wil, argumenten als mauwen en krabben kan je zo met een goed tegenargument oplossen. Laat hem dan inderdaad kennis maken met kittens, moet wel een ongelofelijke egotripper zijn als ie dan niet overstag gaat.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 12:21

oke..laatste update..
ik heb hem EINDELIJK zover gekregen dat we vanavond gaan kijken bij de liefste en schattigste poesjes die ik ooooooit heb gezien(ja zo zei ik het echt ).
ik heb gezegt dat we alleen gaan kijken,en als hij dan beslist dat ik zo lief ben dat ik wel zo'n lief pluizebollteje mag...dat HIJ he uit mag zoeken en een naampje mag geven.
hij moest toegeven dat ze er op de foto erg 'aardig'uitzagen,in zijn woorden
dus ik denk dat het wel goedkomt...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:15

hou ons op de hoogte he. Ik ben zelf meer zoals jouw vriend, ik hou veel van honden en weinig van katten. MAar ja, als jij omwille van hem zijn hond accepteert, vind ik dat hij het ook voor jou over moet hebben om een katje te accepteren. ALs jij nou zo gek bent met zo'n beestje dan kost hem dat toch niet zoveel energie?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:37

De mijne heb ik ook zover gekregen door "alleen maar EVEN te gaan kijken". Eventjes werd een uur en meneer was verkocht. Nu hebben we 3 katten en meneer heeft zijn ras gevonden. Gek op birmanen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:42

Ik heb mijn eerste kat ook gekregen door "alleen even te gaan kijken." Hou ons op de hoogte!