Tehuis gezocht voor Ex-Roemeense zwerfhond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tehuis gezocht voor Ex-Roemeense zwerfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:36

Hai Allemaal,

Ik ben vrijwilliger voor de stichting Save The Dogs hier in Nederland. Save The Dogs pakt in Roemenië het zwerfhonden probleem op diervriendelijke manier aan. Ze vangen de zwerfhonden op, behandelen hun ziekten en verwondingen, steriliseren ze en indien ze lief genoeg zijn worden ze als huishond geplaatst.

Op dit moment hebben wij twee teefjes in huis zitten waarvan 1 inmiddels een goed tehuis heeft gevonden.

Voor Lili zijn we nog op zoek naar een nieuw huisje.

Lili is een middenslag teefje van 9 maanden. Ze is ontzettend aanhankelijk en ontzettend lief. Je zou niet zeggen dat ze op straat heeft geleefd, want ze is heel erg mens gericht.

Zoals je mag verwachten van een pup heeft ze nog wel wat kuren. Zo vind ze sommige dingen nog eng en luistert ze nog niet echt goed. Ze kan wel heel goed meelopen aan de lijn.

Knuffelen vind ze geweldig, en spelen ook. Ze houdt van wandelen, maar probeert wel alles op te eten wat maar een beetje op eten lijkt. Dit heeft ze natuurlijk bijna 9 maanden lang moeten doen om te overleven.

We zoeken voor Lili een huisje met veel liefde en ook wel wat geduld. Een puber-cursus (voor echte puppycursus is ze te oud) is aan te raden om haar goed te leren luisteren.

Dit is Lili:

Afbeelding
Afbeelding

Lili zal niet zo heel groot worden, ze is nu ongeveer kniehoogte en groeit nog iets. Ze is gesteriliseerd en kan goed met katten en andere honden. Ook kinderen vindt ze erg leuk en daar is ze erg lief voor.

Al met al (in mijn ogen) de perfecte hond! Er is vast wel iemand die deze geweldige meid een super thuis kan bieden.

Heb je interesse in Lili of ken je iemand die interesse in haar heeft, stuur me dan even een PM. Reageer wel voor woensdagavond, want in principe gaat ze donderdag naar een asiel om van daaruit herplaatst te worden. We hebben echter het liefste dat ze vanuit ons huis herplaatst wordt.

Dit meisje verdient het!

Len

Eline

Re: Tehuis gezocht voor Ex-Roemeense zwerfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:40

-> BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:52

Hm... Jammer, had hem juist in Algemeen gezet omdat ik hoopte dat ik op die manier meer mensen kon bereiken.

Lenneke

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:01

Kan deze advertentie dan niet beter bij te koop aangeboden allerlei?
Bereik je veel meer mensen.....

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:14

wie o wie wil dit lieve hondje
ik ben de gelukkige eigenaar van het andere hondje(joehoe)
maar lillie verdient ook een goed huisje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:18

Ja echt! Ze is zo'n schatje! Het is dat we net verhuisd zijn en nog niet genoeg op orde zijn om haar zelf te houden. Anders wist ik het wel!

Len

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:57

misschien dat ik geïnteresseerd ben!
kan ze samen met andere honden? (heb er zelf nog drie)
heeft ze nog ziektes? (want ik kan me dat niet riskeren met de anderen hé!)
katten, doe tze daar iets naar?
ik woon wel in België dus ik weet niet of halen een optie is voor mij, aangezien ik geen vervoer heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:00

Hai Whisperramse,

Ja, ze kan samen met andere honden. Ze is opgevoed in een roedel, dus ze is vrij onderdanig. Katten vind ze razend interessant en ze gaat er ook een beetje achteraan, maar niet op een gemene manier. Als de katten even van zich afslaan is het over.

Op zich is er qua vervoer altijd wel wat te regelen, maar ik zal even moeten overleggen hoe het zit met herplaatsing in België.

Omdat we een officiele stichting zijn gaat het misschien niet zo makkelijk als herplaatsing hier in Nederland, maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Dat ga ik dus even navragen.

We stellen wel een aantal eisen aan het opvanggezin, maar dat kunnen we denk ik het beste bespreken als ik meer weet over herplaatsing naar het buitenland.

Laat het me even weten als je nog steeds geinteresseerd bent, dan zoek ik eea uit.

Lenneke

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:16

nog steeds geïnteresseerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:18

Okee, ik probeer degene te pakken te krijgen die hier in Nederland de scepter zwaait, maar krijg haar nog niet te pakken. Ik laat zo snel mogelijk wat horen.

Len

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:03

bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 13:35

Ik heb het even besproken, en op dit moment is plaatsing in België helaas nog niet mogelijk. Dit omdat we af en toe wllen controleren hoe het gaat, en we hebben in België nog geen controleurs. Sorry.

Lenneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:41

Lili zou morgen naar het asiel in Bakel gaan maar omdat Pup In Nood dwars ligt zullen we haar zelf moeten vervoeren. Ze blijft dus nog heel even. Ze zoekt nog steeds een nieuw tehuis.

Len

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:01

Komaan, wij geeft deze schat een thuis !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:05

Ja ik weet het... Maar helaas is het wettelijk gezien nogal moeilijk. Ook omdat de controles een verplichting zijn die ons wordt opgelegd door de stichting in Roemenië... En België is TE ver voor ons... We zijn hard bezig een Nederlandse tak van de stichting op te zetten. Als dat rond is kunnen we misschien uitbreiden naar België... Dus misschien in de toekomst...

Len

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:57

Toen ik gister ging kijken bij een potentieel nieuw gezin voor Lili heb ik haar even thuis gelaten... Ik was ongeveer een uurtje weg, en mevrouw heeft gewoon heelijk geslapen en geen kik gegeven!

Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat ze een hele dag alleen komt te zitten, maar even boodschappen doen zonder haar kan dus in ieder geval!

We stellen trouwens wel een pubercursus verplicht.

Len

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:04

Hoe zit het met ziektes? Babesia en Ehrlichia-vrij?

mutsjefluts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:14

Jammer, ze zou hier welkom zijn, maar wij verhuizen weer terug naar Duitsland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:27

Ze is helemaal gecontroleerd en ingeënt in Roemenië. Anders mogen ze uberhaupt het vliegtuig al niet eens in. Ze had wat korstjes, die zijn getest maar kwamen negatief terug. Geen parasieten dus. Ze bijt zichzelf wel veel... Krabben zeg maar ook... Maar dat blijkt dus voornamelijk uit zenuwen te zijn. Ze is hier nu een paar dagen en doet het al een stuk minder.

Len