dieren verzekeren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

dieren verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 22:59

Wie van jullie heeft zijn huisdieren (honden, katten etc.) verzekerd?

Welke verzekering hebben jullie en zijn jullie er tevreden over?

Wij willen onze drie katten verzekeren (en de twee paardjes eigenlijk ook) en zijn wat aan het rondkijken, maar op papier beloven ze allemaal geweldig te zullen helpen, vroeg me af of dat in werkelijkheid ook zo is.

Carlaa

Re: dieren verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:20

Ik heb http://www.dierenpolis.nl/ voor mijn honden. Vind ze grandioos, gelukkig nog nooit grote dingen van ze hoeven vragen, maar kleine dingetjes zijn supersnel vergoed. Heb de ongevallen en ziektekosten. Mooie is: je betaald bijvoorbeeld 15 euro in de maand voor 3 jaar en je hond is zijn hele leven verzekerd. Bijna te mooi om waar te zijn, maar het is mooi wel zo!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:27

Het enige waar ik over mee kan praten is de paardenverzekering. Ik heb Efo, en dat bevalt tot nu toe prima. Mijn eerste declaratie een paar weken terug stond zonder gezeur binnen twee weken op mijn rekening.

Mijn hond is niet verzekerd. Maar dat is omdat hij officieel van mijn ouders is en zij vinden dat niet nodig. In geval van nood hebben zij genoeg geld namelijk.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 23:28

Klinkt idd te mooi om waar te zijn

Ga even snel de site checken.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:36

Ik heb mijn hond bij Dier en Polis verzekerd. Ik betaal twee jaar lang 30 euro in de maand (dan is hij voor ziektenkosten en ongevallen verzekerd), daarna ben ik premievrij! Hoop ik natuurlijk wel dat mijn hond jaaaaren meegaat! Nog een mooie bijkomstigheid: het eigen risico bedraagt 0 %. Ik zat eerst te twijfelen tussen Dier en Zorg en deze verzekering, maar bij Dier en Zorg betaal ik een hondenleven lang premie, plus dat deze verzekering 19% eigen risico heeft.
Een site waar ik erg veel aan gehad heb is deze: http://www.bouvierkennel.nl/consumenten ... ringen.htm
Hier worden alle dierenverzekeringsmaatschappijen met elkaar vergeleken. Ik hoop dat je iets aan deze info hebt!
Groetjes, Nikki

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 23:37

Nikki ik zat idd ook bij dier en zorg te kijken, is per maand idd goedkoper maar zoals je al zegt *en meerdere dus* betaal je een leven lang.

Bij Dier en Polis kan je als je even doorbetaald na een jaar al van de kosten af zijn las ik.

Ga ook die ene site even checken.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:43

Mijn honden zijn niet verzekert. Want je krijgt aandoeningen die erfelijk zijn dus niet vergoed. Ik heb wel geld apart staan.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:47

Je moet goed de polisvoorwaarden doorlezen inderdaad. Bij alle verzekeringen zijn aandoeningen als heupdysplasie en elleboogdysplasie uitgesloten (behalve het stellen van de diagnose). Maar echt niet alle erfelijke aandoeningen hoor! Zou even fraai worden. Gewoon even goed de voorwaarden lezen. En deze vind ik bij Dier en Polis reuze meevallen!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:41

-> BB
Aangezien het vooral over huisdieren gaat.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:05

wij hebben onze hond niet verzekerd (en de kat ook niet) puur omdat we het zo kunnen betalen als een van beiden of allebeide een zware operatie moet onder gaan ...
Ik ben inderdaad benieuwd hoe het zit als het dus erfelijk is en hoe ze dat bepalen ...

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:06

Ik heb mijn paard uiteraard verzekerd en voor mijn hond heb ik zelf een 'potje' in de maak.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:27

Ik heb mijn hond verzekerd bij Dier en Zorg. Ik kan alleen weinig vertellen, aangezien ik nog niets heb hoeven declareren.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 13:18

Ik had ook altijd een potje voor mijn drie katten en mijn paardjes, maar de pech is hier zo aangeslagen dat het potje gewoon niet meer voldoet.

Maar het afgelopen jaar is er denk ik zo'n 3000 euro aan dierenarts kosten doorheen gegaan, shet heeft een gebroken beentje gehad, andere paard een lichte koliek, 1 kat een lang weekend bij de DA waarbij hij op het eind ingeslapen is, 1 kat met een operatie aan zijn kaak wat nogal in de papieren liep, een kat naar Utrecht na een paar DA bezoeken die afentoe midden in de nacht werden.

En er ligt nu weer een kat bij de DA met een iets wat nog niet duidelijk is omdat de test uitslagen er nog niet zijn....nu ik er zo over na denk denk ik dat we boven de 3000 zitten.
Deze kat heeft nu al een rekening van 250 euri's aan zijn kontje hangen, vandaag komt er weer een rekening bij en dan de uiteindelijke behandeling..als dat tenminste nog mogelijk is.

Potjes zijn handig, heb het er tot nu toe mee kunnen uitzingen, maar geloof dat ik toch maar richting verzekering ga.