Actie foto's bijtwerk van mijn hond op training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Actie foto's bijtwerk van mijn hond op training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 19:05

Ik train sinds 2 weken met mijn Duitse Herder bij de VDH voor veiligheidshond. Mijn hond heeft al de politietraining doorlopen en het is voor mij dus een eitje. De trainingen zijn op zondagochtend en uitslapen er is niet meer bij. Maar het is heerlijk om te doen.
De training begint smorgens met speuren. We gaan dan naar een weiland waar je zelf een spoor voor de hond uitzet. Ik mocht 2 voorwerpen plaatsen op het spoor die de hond dan moet aangeven. En jahoor dat deed ze super, ze snuffelde braaf het spoor af en ik volgde haar aan een lange lijn en toen ze het voorwerp vond ging ze af zodat ik kon kijken en het pakken in ruil voor een brokje. Ze had het spoor super uitgelopen en ik kreeg complimenten .
Daarna terug naar de club om daar op het veld het appel te trainen. De hond moet dan aan je linkerbeen volgen en goed in de gaten houden wat je doet en goed onder de commando's staan. Ook dit ging goed, ze luistert als de beste.
Bij het laatste onderdeel van de training het manwerk is dat ook heel belangrijk. Als de hond niet luistert kun je dat niet doen. Mijn vriend kwam weer kijken en heeft de volgende actiefoto's gemaakt.
Wil ze toch ff delen want ik ben super trots!

Hier kom ik het veld op en toen ik haar begon op te jutten hing ze al in de riem:
Afbeelding
Afbeelding

Dan bijten op de pakwerker, hier nog met tegendruk van mij door de riem:
Afbeelding
Afbeelding

Dan na de 'warming up' gaat het echte spelletje beginnen. Op het veld staan een aantal verstekken. In een van die verstekken staat een pakwerker en je hond moet eerst zoeken waar die is. Wanneer de hond de pakwerker gevonden heeft moet ze verhinderen dat deze uit het verstek komt door voor hem te zitten en te blaffen zodat de baas weet dat er iets gevonden is. De hond mag alleen bijten als de pakwerker 'uithaalt' naar de hond of probeert te 'vluchten' uit het verstek.

Afbeelding

Dan neem je de hond mee en komt de pakwerker uit het verstek. De hond moet nu proberen de vlucht van de pakwerker, die de slechterik of boef speelt, te voorkomen. Je jut de hond op en roept iets als 'blijf staan of ik laat de hond los' richting pakwerker voor de show.
De pakwerker alias boef blijft natuurlijk niet staan, zet het op een rennen en de hond laat je los en die rent er heen en grijpt de pakwerker om de vlucht te voorkomen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook dit deed ze super! Bij het bespreken hoe het ging was ze nog steeds helemaal gefixeert op de pakwerker JE begrijpt ik voel me super veilig op straat!!
Afbeelding

Anoniem

Re: Actie foto's bijtwerk van mijn hond op training

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 19:14

Ziet er goed uit, mijn hond moet helaas niks hebben van het bijten en is vrij dominant dus ga het dr ook maar niet aan leren. Mooie hond

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:15

leuke foto's,alleen wat ik niet echt snap,is als jou hond PH1 getraind is dat hij dan nog bijt op een bijtmouw en niet op de bovenarm...

ik heb heel lang kpv getraind met mijn rottweiler,maar die was echt plekvast...dus als een pakwerker zo met een bijtmouwtje had gestaan,had ie echt een probleem gehad....

maar ik moet zeggen ,het kriebelt wel hoor,als ik het zo zie...

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:18

woow dat ziet er echt erg indrukwekkend uit

wat goed dat ze het meteen snapt!

mooie hond btw

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 23:40

We hebben ook heel voorzichtig opgebouwd en in de eerste training heb ik de riem niet losgelaten. We hebben eerst de mouw weggegooit en pakwerker andere kant op laten lopen en gekeken of ze wel op de mouw was en niet op de man. Nu de 2e training weer eerst met de mouw laten 'spelen'. Ik moet zeggen dat ze dat goed oppakt. Ik was bang dat ze voor zijn benen zou gaan. Gelukkig is de pakwerker ervaren en zelf ook voorzichtig met mijn hond omdat ze KNPV heeft gedaan. Ze deed het bijtwerk bij de KNPV niet goed genoeg anders was het nu ook niet mijn hond maar was ze naar Canada gegaan. Voor mij is het alleen 'hobbiematig' en doet ze het prima. Ik snap dat het kriebelt, ik kan ook niet wachten tot de volgende training!!

Afbeelding

Staat niet ook voor niks nog iemand bij...