De training begint smorgens met speuren. We gaan dan naar een weiland waar je zelf een spoor voor de hond uitzet. Ik mocht 2 voorwerpen plaatsen op het spoor die de hond dan moet aangeven. En jahoor dat deed ze super, ze snuffelde braaf het spoor af en ik volgde haar aan een lange lijn en toen ze het voorwerp vond ging ze af zodat ik kon kijken en het pakken in ruil voor een brokje. Ze had het spoor super uitgelopen en ik kreeg complimenten

Daarna terug naar de club om daar op het veld het appel te trainen. De hond moet dan aan je linkerbeen volgen en goed in de gaten houden wat je doet en goed onder de commando's staan. Ook dit ging goed, ze luistert als de beste.
Bij het laatste onderdeel van de training het manwerk is dat ook heel belangrijk. Als de hond niet luistert kun je dat niet doen. Mijn vriend kwam weer kijken en heeft de volgende actiefoto's gemaakt.
Wil ze toch ff delen want ik ben super trots!
Hier kom ik het veld op en toen ik haar begon op te jutten hing ze al in de riem:

Dan bijten op de pakwerker, hier nog met tegendruk van mij door de riem:

Dan na de 'warming up' gaat het echte spelletje beginnen. Op het veld staan een aantal verstekken. In een van die verstekken staat een pakwerker en je hond moet eerst zoeken waar die is. Wanneer de hond de pakwerker gevonden heeft moet ze verhinderen dat deze uit het verstek komt door voor hem te zitten en te blaffen zodat de baas weet dat er iets gevonden is. De hond mag alleen bijten als de pakwerker 'uithaalt' naar de hond of probeert te 'vluchten' uit het verstek.

Dan neem je de hond mee en komt de pakwerker uit het verstek. De hond moet nu proberen de vlucht van de pakwerker, die de slechterik of boef speelt, te voorkomen. Je jut de hond op en roept iets als 'blijf staan of ik laat de hond los' richting pakwerker voor de show.
De pakwerker alias boef blijft natuurlijk niet staan, zet het op een rennen en de hond laat je los en die rent er heen en grijpt de pakwerker om de vlucht te voorkomen:

Ook dit deed ze super! Bij het bespreken hoe het ging was ze nog steeds helemaal gefixeert op de pakwerker