Hoe straf ik mijn puppy het beste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Hoe straf ik mijn puppy het beste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 18:45

We zijn bezig onze pup zindelijk te maken, maar heeft alweer 2 keer in het huis geplast hij gaat vaak naar buiten zodra we zien dat hij aan he snuffel is in het huis. Ook als hij wakker is na een dutje doen we hem gelijk naar buiten. Hoe straffen we hem het beste als hij toch nog iets in het huis doet? Mijn moeder zegt dat je hem dan gelijk buiten moet zetten..

Ook bijt hij in onze haren en handen dat wij meestal niet leuk vinden.
Dan zeggen we ook op een harde toon Ahaha!
Of geven we hem een tik op zijn kont en zeggen we boze woorden tegen hem. Maar dan bijt hij toch soms door..
Hoe straffen we hem hier weer?

twinducklin

Re: Hoe straf ik mijn puppy het beste

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 18:48

Als hij iets in huis doet, in zijn nekvel pakken erbij houden ( sommige zeggen neus erin houden) en daarbij foei zeggen.

Evenals gewoon straffen, In het nekvel pakken werkt een stuk beterder als een tik verkopen..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 18:51

Precies twinducklin..
Helemaal wat ik wilde zeggen

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 18:53

twinducklin schreef:
Als hij iets in huis doet, in zijn nekvel pakken erbij houden ( sommige zeggen neus erin houden) en daarbij foei zeggen.

Evenals gewoon straffen, In het nekvel pakken werkt een stuk beterder als een tik verkopen..

Oke, dus als hij iets in huis doet bij zijn nekvel pakken en dan een beetje hem optillen?

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 18:54

Je kan het hier natuurlijk via dit topic op Bokt vragen, maar ik heb laatst ook een leuke hondensite gevonden (hetzelfde idee als Bokt, alleen dan voor hondjes). Is een hele leuke site en ik denk dat je het antwoord daar wel kan vinden en anders vragen!
zie www.hondenforum.nl

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 18:55

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 18:57

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 19:03

Ik heb me geregistreerd.
Nu moet nog iemand van dat forum mij accepteren.
Verder nog mensen met tips met het opvoeden van een pup ( 10 weken oud )

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 19:39

Ook wil hij niet meelopen aan de riem buiten.
Maar dit is denk ik meer dat hij moe is of dat hij moet wennen?
Hoe laat ik hem het snelste gewoon mee lopen met het uitlaten?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 19:42

waterspuit gebruiken, dat helpt bij mijn hond en poes

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 19:43

Loop je niet wat te ver voor een puppy? Maak kleine wandelingen zodat hij het leuk vind, en een beetje opschiet met zijn behoefte. Slaan moet je een pup nooit, foei zeggen wel. Oogcontact is daarbij belangrijk. Wat evt. ook helpt (niet als hij een keer geplast heeft!), maar als hij bijv. een keer uit de prullenbak eet oid, is met een plantespuit hem laten schrikken. Schrikeffect werkt het allerbeste. Met slaan bereik je niks...

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 19:50

Serendipity1 schreef:
Loop je niet wat te ver voor een puppy? Maak kleine wandelingen zodat hij het leuk vind, en een beetje opschiet met zijn behoefte. Slaan moet je een pup nooit, foei zeggen wel. Oogcontact is daarbij belangrijk. Wat evt. ook helpt (niet als hij een keer geplast heeft!), maar als hij bijv. een keer uit de prullenbak eet oid, is met een plantespuit hem laten schrikken. Schrikeffect werkt het allerbeste. Met slaan bereik je niks...

Oke bedankt! En wat dat verre wandelen betreft: We maken gewoon een klein rondje om het huis

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 19:54

Citaat:
was met mij binnen dezelfde dag nog gebeurd!!
(ik heet op dogs4life ook Tinkerloos,misschien zie ik je daar nog wel eens,ik heb ook een pup die nog niet zindelijk is.. )

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 19:55

Tinkerloos schreef:
Citaat:
was met mij binnen dezelfde dag nog gebeurd!!
(ik heet op dogs4life ook Tinkerloos,misschien zie ik je daar nog wel eens,ik heb ook een pup die nog niet zindelijk is.. )

Wahahaha oke. Ik heet daar Manon_S maar ze hebben mij daar nog niet geaccepteerd. En de tijd is GMT plus 2 uur ofzo??

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 19:57

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:28

tegen dat plassen, gewoon foei zeggen en buiten zetten, en toch nog iets vaker buiten zetten en als hij daar plast echt heel uitbundig belonen!!!

uitlaten ...tja dat moeten ze leren, komt vanzelf goed, lok hem mee met leuke woordjes, ook commando's kun je wel al een beetje oefenen.

maar inderdaad doe een puppy cursus en vraag info bij een erkende club!! die weten t nog t beste

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 20:44

ellepel schreef:
tegen dat plassen, gewoon foei zeggen en buiten zetten, en toch nog iets vaker buiten zetten en als hij daar plast echt heel uitbundig belonen!!!

uitlaten ...tja dat moeten ze leren, komt vanzelf goed, lok hem mee met leuke woordjes, ook commando's kun je wel al een beetje oefenen.

maar inderdaad doe een puppy cursus en vraag info bij een erkende club!! die weten t nog t beste

Oke, bedankt!
Met deze tips kan ik wat!
Wat betreft: als we hem buiten zetten belonen we hem met lieve woordjes en aaitjes.
Met het uitlaten gaat hij soms zitten en protesteren tegen de riem en dan wil ik hem lokkem met lieve woordjes en zijn naam roepen en die lokjes wat we bij katten ook doen en bij paarden die klikjes zeg maar.
Als hij aan het spelen is proberen we hem ook al los te laten.
Ook zijn we al een beetje bezig met commando ''ZIT''

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:59

niet met zijn neus erin houden. Dat is harstikke fout. Dat is een kelin ongelukje. Kan hij ook nog niks aan doen. Je pup is nog jong en meot nog veel leren. Wij hebben nu een pup en die is nu 9 weken oud. Soms plast ze nog binnen. Achja. We zetten haar gelijk buiten als ze geslapen heeft of gegeten of gespeeld heeft. We lopen ook al rondjes buiten. Vind ze harstikke leuk. Allemaal met grote honden spelen.

Als onze pup iets fout doet in je handen bijten dan pak ik haar in haar nekvel en leg haar op de grond en zegt foei. En pak een speeltje waar ze wel in mag bijten.

Met uitlaten begonnen we in het gangentje met een riempje. Geen halsband gelijk maar met een poesenriempje. We hadden koekjes en speeltjes bij. Iemand riep haar en als ze kwam gaven we haar een koekje. Veel belonen zo'n pup. Ze ging het steeds beter snappen en nu loopt ze al erg goed mee. Met uitlaten als ze een andere hond zie of kleine knders wilt ze er altijd snel naar toe rennen. Op een groot grasveld mag ze los rennen om met andere honden te spelen. Ze luisterd erg goed als ik haar roep. En als ze een beloning wil moet ze eerst gaan zitten. Dat doet ze uitstekend.

Een pup moet je veel belonen met wat ze goed doet

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 21:11

miekelover schreef:
niet met zijn neus erin houden. Dat is harstikke fout. Dat is een kelin ongelukje. Kan hij ook nog niks aan doen. Je pup is nog jong en meot nog veel leren. Wij hebben nu een pup en die is nu 9 weken oud. Soms plast ze nog binnen. Achja. We zetten haar gelijk buiten als ze geslapen heeft of gegeten of gespeeld heeft. We lopen ook al rondjes buiten. Vind ze harstikke leuk. Allemaal met grote honden spelen.

Als onze pup iets fout doet in je handen bijten dan pak ik haar in haar nekvel en leg haar op de grond en zegt foei. En pak een speeltje waar ze wel in mag bijten.

Met uitlaten begonnen we in het gangentje met een riempje. Geen halsband gelijk maar met een poesenriempje. We hadden koekjes en speeltjes bij. Iemand riep haar en als ze kwam gaven we haar een koekje. Veel belonen zo'n pup. Ze ging het steeds beter snappen en nu loopt ze al erg goed mee. Met uitlaten als ze een andere hond zie of kleine knders wilt ze er altijd snel naar toe rennen. Op een groot grasveld mag ze los rennen om met andere honden te spelen. Ze luisterd erg goed als ik haar roep. En als ze een beloning wil moet ze eerst gaan zitten. Dat doet ze uitstekend.

Een pup moet je veel belonen met wat ze goed doet

Wij zetten haar ook gelijk buiten als ze geslapen heeft of gegeten ofgedronken of wat dan ook. Wij lopen ook rondjes buiten met haar (uitlaten dus) maar dan gaat ze soms zitten of wilt ze niet meer verder lopen. Dan zegt mijn moeder dat ik hem dan op moet tillen, tja als die toch dan niet mee loopt staan we daar maar wat..
Nu pak ik haar ook bij haar nekvel maar wilt ze alsnog verder bijten. Dan zeg ik heel hard ''pas daar op hoor, foei, dat mag niet'' als ze het dan nog steeds doet geef ik haar een knuffeltje om daar op te knabbelen. Met het uitlaten lieten we haar eerst wat wennen met de halsband en daarna naar buiten aan de riem. Ze vind het nogsteeds maar een raar ding en gaat vaak zitten tijdens het uitlaten om te krabben bij de halsband. Mijn pup kan nog niet zitten maar leren we haar al wel een beetje..

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:15

onze pup 9 weken weet als ik een koekje pak dat ze meot zitten dus gaat automatisch zitten. We hebben dit niet veel geoefend maar snapt dat al heel snel . Als ze gaat zitten dat ze iets lekkers krijgt.

Als we met een halsband gaat uitlaten lopt ze ook nog neit super mee vind ze nog maar niks.En krabt dan ook al veel.

Wat voor pup hebben jullie

wij een friese stabij

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:16

Komt wel goed met zindelijkheid. Als je haar na het slapen en eten/drinken uitlaat ben je al goed opweg. Verder gewoon constant in de gaten houden en alleen staffen als je haar op heterdaad betrapt!

Ik zou haar niet op gaan tillen als ze gaat zitten maar gewoon meelokken. Anders heb je dadelijk zo'n hond die de hele tijd gaat zitten als ze gedragen wil worden. Als je nou ziet dat ze moe wordt en daarom gaat zitten, probeer haar dan nog even mee te lokken en als ze dan weer loopt, dan til je haar op. Dan beloon je het zitten niet

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 21:19

miekelover schreef:
onze pup 9 weken weet als ik een koekje pak dat ze meot zitten dus gaat automatisch zitten. We hebben dit niet veel geoefend maar snapt dat al heel snel . Als ze gaat zitten dat ze iets lekkers krijgt.

Als we met een halsband gaat uitlaten lopt ze ook nog neit super mee vind ze nog maar niks.En krabt dan ook al veel.

Wat voor pup hebben jullie

wij een friese stabij

Ahh zo goed van die pup van jullie
Onze pup is een Jack Russel, fotos zie je in mijn profiel hij heet Mickey.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 21:23

Lysette schreef:
Komt wel goed met zindelijkheid. Als je haar na het slapen en eten/drinken uitlaat ben je al goed opweg. Verder gewoon constant in de gaten houden en alleen staffen als je haar op heterdaad betrapt!

Ik zou haar niet op gaan tillen als ze gaat zitten maar gewoon meelokken. Anders heb je dadelijk zo'n hond die de hele tijd gaat zitten als ze gedragen wil worden. Als je nou ziet dat ze moe wordt en daarom gaat zitten, probeer haar dan nog even mee te lokken en als ze dan weer loopt, dan til je haar op. Dan beloon je het zitten niet

Als ze wakker is na het slapen en gegeten heeft zetten we haar snel even in de achtertuin en als ze wat doet ruimen we het op. Als we haar echt uitlaten aan de riem dan doet ze niks, niet eens een plasje ofzo. Daarom laten we haar veel naar buiten in de achtertuin ze kan natuurlijk niet steeds binnen haar behoefte doen... We willen natuurlijk dat ze haar behoefte doet als ze uitgelaten word en dat het niet nodig is haar in de achtertuin te zetten als ze wat moet doen.

Bedankt voor de tip met het lokken met uitlaten!
Ik probeer haar te lokken met haar naam en lieve woordjes en met die soort van sisjes wat je ook op het paard doet als je hem wilt laten lopen bijv. Ik kan het niet zetten in letters het is geluid en geen woord..

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 21:37

Ik ga me pup nu weer even uitlaten aan de riem..
Wat ik overneem van de tips:
*Als ze gaat zitten of protesteert lokken en lieve woordjes zeggen.
Als ze moe is en gaat zitten alsnog proberen te lokken als ze gaat lopen optillen.
*Als ze wat doet met uitlaten beloon ik haar met aaitjes en lieve woorden

Is dit goed ?

*edit* ik moet nu met hem naar buiten

*edit* het ging best goed, hij heeft zelfs 2 keer geplast buiten!!
Soms moest ik zijn naam roepen om hem mee te laten lopen maar dit wilde niet, en heb hem gelokt maar ook dit wilde niet dus trok ik hem wat mee Later ging het veel beter hij ging zelfs al wat meer rennen (dit was ook op de terug weg) dus dan dagt hij misschien ja we gaan weer naar huis!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:10

Citaat:
Is dit goed ?

Zo doe ik het ook..
Als mijn pup heeft geplast,doe ik net of ie een gouden plak heeft gewonnen op de olympische spelen...(wandelaars denken vaak dat ik gestoord ben..)