Hond bijna dood door wespen-aanval...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Hond bijna dood door wespen-aanval...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 17:26

Oke,dit was dus even schrikken op de laatste dag van onze vakantie in Limburg...

Wij zijn daar dus met onze Husky's (het is ook een husky camping ), maar er liep iemand met een hond langs,en onze Husky's reageren daar best wel ''fel'' op. Maar onze honden stonden netjes aan de Stake-out (een soort ketting waar ze aanstaan,was daar verplicht,omdat er ook andere honden waren.),en er zat een hek tussen. Wolf was zo beledigd dat er een hek tussen zat,dat hij aan een struik begon te trekken,maar daar bleek een wespen nest te zitten. (dat hebben we nooit gemerkt,omdat het ''hol'' onder grond zat,maar toen Wolf zo begon te trekken,voelden de wespen zich bedreigd) De wespen begonnen aan te vallen,tegen 2 van onze honden,maar die konden niet weg omdat ze aan de stake-out stonden (dat moet op de camping,ivm met de andere honden) Chevak en Wolf piepte en janken en kropen helemaal inelkaar maar de wespen waren heel agressief geworden,dus toen zijn we met z'n alle heen gerent (er was een verjaardag dus er waren heel wat mensen,maar de helft bleef staan kijken) We hebben eerst de honden losgemaakt,en met emmers water de wespen een beetje op afstand gehouden,die nog rondvlogen,maar Chevak en Wolf hadden al zoveel wespen steken gehad,en wij ook. Chevak is mijn hondje,en hij kwam de hele tijd achter me schuilen,toen werd ik lekgestoken door die beesten... Maar Chevak had al zoveel steken gehad,dat hij neerviel,dus we zijn met spoed naar de dierenarst daar geweest...Hij had ook allemaal steken in zijn mond en over zijn hele lijf...En m'n vader kreeg uitslag omdat hij ook aangevallen was,dus ook maar de dokter gebeld,ik ben erafgekomen met een paar steken in mn nek,en op m'n armen.
Chevak en Wolf hebben het gelukkig (net aan) gered,maar Chevak was in shock-toestand toen hij net was gestoken door meer als 100 wespen,echt heel erg allemaal,en al die mensen kijken enzo...vreselijk, echt om te janken,en ook toen ze naar de dierenarts moesten,hele tijd afwachten,of Chevak het zou redden.....

Maar gelukkig leven ze nog,en het gaat nu goed met ze. Alleen Chevak is ietsjes bang als je hem aanraakt,maar daar komt hij wel overheen

Sorry voor het lange verhaal,maar ik moest het gewoon even kwijt,en uitkijken allemaal voor wespen,want je weet het maar nooit...

Gr. suuz_horsie.

soesita

Re: Hond bijna dood door wespen-aanval...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 17:32

Bah, wat een naar verhaal! Ik vind het wel moedig, hoor, dat jullie tussenbeidegekomen zijn Die beesten zijn echt heel agressief en er sterven ook mensen aan. Hoe is het nu met jullie?

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 17:39

jeetje, wat een vervelende story.
wel echt heeel stoer dat jij/jullie er tussengesprongen bent/zijn. het zijn soms ook echt van die rot beesten. mijn buurvrouw houd ze. en bij ons zwermen ze dan ook in grote getalen rond. echt eng. mijn hond vind het leuk om er naar te happen. en die is ook wel eens gebeten in zijn tong en had een hele dikke tong. en dat is dan nog maar 1 steek geweest!
ze hadden die beesten nooit moeten uitvinden :-s

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 17:43

soesita schreef:
Bah, wat een naar verhaal! Ik vind het wel moedig, hoor, dat jullie tussenbeidegekomen zijn Die beesten zijn echt heel agressief en er sterven ook mensen aan. Hoe is het nu met jullie?

Het is heel gek,maar op zo'n moment denk je niet aan jezelf,om een jas aan te doen ofzo,nee hup gewoon lekker in je korte broek en t-shirtje,er gaat echt een waas voor je ogen en je denkt alleen maar aan de honden,niet aanjezelf,heel gek,het gaat gewoon automatisch

Maar het gaat nu goed hoor met ons,en de honden

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 17:47

tinaaz schreef:
jeetje, wat een vervelende story.
wel echt heeel stoer dat jij/jullie er tussengesprongen bent/zijn. het zijn soms ook echt van die rot beesten. mijn buurvrouw houd ze. en bij ons zwermen ze dan ook in grote getalen rond. echt eng. mijn hond vind het leuk om er naar te happen. en die is ook wel eens gebeten in zijn tong en had een hele dikke tong. en dat is dan nog maar 1 steek geweest!
ze hadden die beesten nooit moeten uitvinden :-s

Iew,leuke buurvrouw Laat ze ze dan gewoon los ? Heb ze ze niet in een wespen kast ? Wat vervelend voor je hond
Die beesten hadden eigenlijk ook niet moeten worden uitgevonden,sjonge jonge,de uitvinder was vast niet helemaal goed

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 17:47

ERG!!! arme honde!!!
gelukkig zijn ze niet dood
beterschap he (sry weet even niks anders te zeggen )

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 17:49

Echt erg!

Sterkte

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 17:54

He, wat naar zeg!
Beterschap voor jouw, en de honden!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 17:57

aaah wat zielig!
veel sterkte met ze!
Arme hondjes

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 17:58

Wow wat een verhaal. echt erg!
wel goed van jullie dat je er tussensprongen
gelukkig dat de honden nog leven

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 18:00

Wat erg
Leuke laatste dag van jullie vakantie
Sterkte voor jullie en de honden

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 18:25

Bah wat vervelend zeg !
Beterschap voor jullie en de hondjes

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 19:08

Ahh wat naar..
Echt zielig!
Goed zeg dat jullie er zijn tussen gesprongen.
Jullie zijn wel een beetje de helden !
Stel dat jullie dat niet deden werden ze misschien nog meer gestoken en haden ze nog kleinere kans om het te overleven!

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:50

bah! Zit hier met tranen in de ogen! ben als de dood voor wespen nadat ik 4 jaar geleden ook ben aangevallen door een nest! ik ben met 24 steken ook naar het ziekenhuis gebracht en ik kan nu, jaren later nog precies alle plekjes aanwijzen, omdat het nog steeds jeukt/pijn doet soms! (zit in mijn hoofd wss)!

maar ik moet er niet aan denken dat het bij mijn hond of kind ofzo zou zijn! Ik denk dat ik dan idd niet meer bang zou zijn en erop af zou gaan!

Gelukkig is het goed nu! Geef je honden maar een dikke knuf van me!