Wij zijn daar dus met onze Husky's (het is ook een husky camping ), maar er liep iemand met een hond langs,en onze Husky's reageren daar best wel ''fel'' op. Maar onze honden stonden netjes aan de Stake-out (een soort ketting waar ze aanstaan,was daar verplicht,omdat er ook andere honden waren.),en er zat een hek tussen. Wolf was zo beledigd dat er een hek tussen zat,dat hij aan een struik begon te trekken,maar daar bleek een wespen nest te zitten. (dat hebben we nooit gemerkt,omdat het ''hol'' onder grond zat,maar toen Wolf zo begon te trekken,voelden de wespen zich bedreigd) De wespen begonnen aan te vallen,tegen 2 van onze honden,maar die konden niet weg omdat ze aan de stake-out stonden (dat moet op de camping,ivm met de andere honden) Chevak en Wolf piepte en janken en kropen helemaal inelkaar maar de wespen waren heel agressief geworden,dus toen zijn we met z'n alle heen gerent (er was een verjaardag dus er waren heel wat mensen,maar de helft bleef staan kijken) We hebben eerst de honden losgemaakt,en met emmers water de wespen een beetje op afstand gehouden,die nog rondvlogen,maar Chevak en Wolf hadden al zoveel wespen steken gehad,en wij ook. Chevak is mijn hondje,en hij kwam de hele tijd achter me schuilen,toen werd ik lekgestoken door die beesten... Maar Chevak had al zoveel steken gehad,dat hij neerviel,dus we zijn met spoed naar de dierenarst daar geweest...Hij had ook allemaal steken in zijn mond en over zijn hele lijf...En m'n vader kreeg uitslag omdat hij ook aangevallen was,dus ook maar de dokter gebeld,ik ben erafgekomen met een paar steken in mn nek,en op m'n armen.
Chevak en Wolf hebben het gelukkig (net aan) gered,maar Chevak was in shock-toestand toen hij net was gestoken door meer als 100 wespen,echt heel erg allemaal,en al die mensen kijken enzo...vreselijk, echt om te janken,en ook toen ze naar de dierenarts moesten,hele tijd afwachten,of Chevak het zou redden.....
Maar gelukkig leven ze nog,en het gaat nu goed met ze. Alleen Chevak is ietsjes bang als je hem aanraakt,maar daar komt hij wel overheen

Sorry voor het lange verhaal,maar ik moest het gewoon even kwijt,en uitkijken allemaal voor wespen,want je weet het maar nooit...
Gr. suuz_horsie.