nagels knippen bij konijn....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PartTwo

nagels knippen bij konijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 20:28

ik deed vroeger bij de cavia's altijd zelf nagels knippen, en ik heb sinds een paar maanden een konijn maar ze nagels moeten geknipt worden, doen julie dat zelf of gaan julie daarvoor naar de dierenarts?

ik wilde het namelijk zelf doen, ik heb bij de cavia's nog nooit te ver geknipt maar wat gebeurd er als je te ver knipt en het gaat bloeden?

alvast bedankt

Bonny4life

Re: nagels knippen bij konijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 20:30

ehm... ik had wel konijnen maar heb ze nooit geknipt...ging vanzelf ze graafde namelijk heel veel haha dus sorry ik weet het niet.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 20:33

Ik knip altijd zelf de nagels van mijn konijnen, ik heb al vanaf mijn 8ste konijnen gehad en zoals je weet ben ik nu 21 ... als je per ongeluk in het leven knipt dan moet je een warme theelepel er tegen aan houden, of als er iemand is die rookt; die kan zijn of haar sigaret ertegen aan houden.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 20:35

je kunt ze zelf knippen... moet je eerst een keertje knijpen (met iets bots) en als ze dan terutrekt zit je op het leven als ze niet terug trekt zit je goed... niet te dicht op het leven knippen het liefts 2 a 3 mm er vanaf... (waar het leven zit is de nagel vaak ook donkerder)

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 20:36

@primera, en dan? dat vind ik een beetje eng, maar wat gebeurd er als je er niks aan doet als ze bloedde? kan je er geen handoek tegen aan houden?