Vanmorgen vroeg opgestaan (op zondag uitslapen is er voor mij niet meer bij) want om half 9 staan we op de weilanden om een spoor uit te zetten en de hond daarna te laten speuren. Je moet zelf je spoor uitlopen en daarna met de hond gaan 'zoeken'. Ik mocht 2 voorwerpen neerleggen en ze vond ze feilloos en ging er netjes bij af zodat ik wist dat ze de voorwerpen had.
Daarna terug naar de club voor daar een lesje áppel. Mijn vriend had zich verslapen en kwam pas bij het manwerk het terrein op maar heeft daar nog net wel prachtige foto's van kunnen maken die ik graag ff wil delen. Ben zoooo trots!
Het veld oplopen,

Ik begin haar op te jutten tijdens het lopen en ze wordt al heftig,

En daar grijpt ze in de mouw, nu nog met tegendruk door de riem van mij.

Dan begint het 'spelletje':
De pakwerker gaat in een verstek staan en dan moet de hond zoeken waar de pakwerker (alias boef of slechterik) is en krijgt daarvoor een commando. Er staan er meerdere op het veld en je stuurt em eerst naar een 'leeg' verstek. Wanneer de hond de pakwerker heeft gevonden moet hij dat aan de baas aangeven door heel hard te blaffen. Hij mag alleen bijten als de pakwerker 'uithaalt' naar de hond of probeert weg te lopen. Hier blaft en springt mijn hond en houd de pakwerker goed waar die blijven moet.

Daarna pak ik mijn hond en lopen we van de pakwerker af en dan gaat de pakwerker, alias boef proberen te 'vluchten'. Je jut de hond op en roept naar de pakwerker BLIJF STAAN OF IK LAAT MIJN HOND LOS, maar de pakwerker gaat natuurlijk rennen en de hond krijgt het commando en verhindert de vlucht van de 'boef' pakwerker door hem te grijpen:

Dan bespreken met de trainer hoe het ging en we kregen een dikke pluim.

Je begrijpt ik voel me super veilig met mijn hond op straat