wij zitten nu te zoeken naar een hondenvoer die onze hond liever eet. het is nog een pup van 6 maand, en we hadden eerst Croc van royal canin. eigelijk wouden wij nu wel over naar hills voer, maar dat is zo veel duurder, het is echt een topvoer, maar zoveel geld hebben wij er niet voor over.
nu hebben wij fokker voer, ik ben benieuwd
maar wat voor voer hebben jullie thuis voor je hond??
de mijne zit op vobra (caracroc) en mijn adnere hond heeft er ook opgezeten, vind dat ze het geweldig doet met dit voer (ze krijgt nu het dieetvoer voor allergieen ervan) ende prijs is netjes ook
Slecht hondenvoer bestaat er eigenlijk niet meer. Natuurlijk is het een beter van kwaliteit dan het ander maar daar hangt vaak ook weer een prijskaartje aan. Wat ik belangrijk vindt om te weten is wat voor pup het is. De voedingsbehoefte van een Jack Russel ligt toch wel wat anders dan die van een Labrador. En ook de lichamelijke risico's liggen hierbij ver uit elkaar.
In het geval van een middel / grote hond zou ik adviseren om over te gaan op kwalitatief hoogwaardig voer. (Duck is een goede, Cavom, Prins) In het geval van een klein hondje zou ik best Fokker durven te adviseren. Kattenvoer kun je maar beter alleen aan je kat geven Het eiwitpercentage van kattenvoer is veel en veel te hoog en bovendien is het te zout. Nier en leverproblemen kunnen later een rol gaan spelen.
Lichamelijke gebreken zijn altijd te wijten aan meerdere factoren. Uiteraard speelt voeding hierin een grote rol maar ook de hoeveelheid lichaamsbeweging die het diertje krijgt, gladde vloeren, veel slidings maken en erfelijke aanleg!
Wil je meer informatie kijk dan eens op onze site. www.hswoef.nl Hier kun je ook terecht als je nog meer info wil.
soms verschillend... hij heeft een tijd Eukanuba gehad, nu toevallig bonzo en dan weer wat anders.. meneer is niet meer tevreden nadat ie elke dag hetzelfde krijgt. Krijgt wel verschillende dingen er soms bij.. hart, brood, groente etc
We hebben drie honden en krijgen alle drie ander voer dit omdat de een alleen maar tegen dat merk kan en de ander vind dat merk weer niet lekker en de ander vind droge brokken te droog.
Whitney: Diner van Biofood (Vind droge brokken te droog) Lesley:Brokken van Prins (Kan niet tegen andere Brokken) Quinta?Brokken van hills (deze eet alleen deze brokken)
al mijn honden krijgen Barca,. ze doen het er super op aleen mijn witte bull terrier krijgt een ander soort voer omdat er een laag eiwitgehalte in moet zitten
Mijn honden krijgen geen brokken maar een compleet versvleesvoer. Ik denk dat er geeneen goede brok bestaat.
Het hoofdbestanddeel van brokken is altijd één of meerdere graansoorten. Een hond is toch een vlees/prooi eter? In een prooidier zit ongeveer 2% groenten waarvan een nog kleiner gedeelte graan is....... Waarom dan zoveel graan in die brokjes??!!??
Verder moeten de fabrikanten wel wat toeren uithalen om die brokjes lang houdbaar te maken zodat er ook grote (lees 'voordelige'...) verpakkingen gekocht kunnen worden die minimaal 1 jaar te bewaren zijn. Voor deze houdbaarheid gebruiken ze 9 van de 10 keer bewaar/conserveermiddelen die voor mensen afgeraden of ronduit verboden zijn.
Dat zoiets voor ons verboden wordt zegt wel iets, zeker omdat wij niet iedere dag hetzelfde eten en dus niet geregeld met die middelen in aanraking komen. Voor honden hebben we een andere beleid, honden móeten hun bak leegeten, anders zijn ze eigenwijs of ze willen de baast over je spelen........ Dat die hond die brokjes gewoon smerig vindt komt niet in ons hoofd op. We conditioneren hem dus zo dat hij dag in dag uit dezelfde brokjes eet. Mét die bewaarmiddelen erin........
Bovenstaande zijn voor mij 2 redenen waarom mijn honden géén brokjes meer krijgen;-) Er zijn er nog véél meer maar dan vervuil ik het topic maar.
Wanneer ik iemand getriggerd heb, op www.barfplaats.nl kun je veel informatie over versvoer lezen.