Pluizige katjes (moeten weg)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mo_I_Rana

Pluizige katjes (moeten weg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 17:47

Afbeelding
"ben ik niet zielig" (kat nr 1)

Afbeelding
"Help, een bliksemschicht recht in mijn ogen" (kat nr 2)

Afbeelding
"gauw weglopen hoor" (kat nr 2)

Afbeelding
"mammie help me!"(kat nr. 1 of 3)

Afbeelding
"gauw wegwezen" (kat nr 2)

het zijn in totaal 3 superlieve katjes, maarja we hadden al zoveel katten en nu er nog eens 3 bij kunnen we niet meer houden

Mars

Re: Pluizige katjes (moeten weg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:54

wat een droppies zeg!
Jammer dat ik allergisch ben

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:16

Als je niet meer katten kunt hebben waarom laten jullie moederpoes dan niet steriliseren?

Wel onwijs leuke pluizebolletjes trouwens

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 18:19

We hebben 5 kattinnen en één kattin steriliseren kost €100

We geven elke kattin de pil, maar de moeder van die katjes is een wilde kat je kunt ze dus ni pakken of aaien, ze is m.a.w. mensenschuw
(haar jongen niet, die zijn nog tam, omdat de vader een tamme kat is)
dus we kunnen er niet 100% zeker van zijn dat ze de pil heeft binnengehad, en zo zieje maar ...
We hebben besloten om onze kater te castreren (maarja, er lopen nog een heleboel andere katers rond he)

Ohja wij hebben twee huizen en in ons ander huis hebben we ook nog eens 3 kattinnen

8 katten steriliseren is al zo'n €800 en dat hebben we er echt niet voor over
liever om de twee weken de pil geven

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 22:06

kattin is een poes

maar goed leuke beestjes, maar heb er al een, succes met zoeken

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 22:16

Lieve beessies!
Echt lieve hoofdjes hebben kittens toch altijd

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 22:54

ow, sorry is kattin ook al vlaams
weet het op den duur ook niet meer
kennen jullie het woord "kitten" dan?
want ik durfde dit ook niet te melden

ohja, heb juist ontdekt dat het er geen 3 zijn maar 4

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 22:56

owjah, zie juist in de woordenboek: kat·tin v -nen (Belg) wijfjeskat

ok, sorry, maar ik ben gewoon dit woord te gebruiken

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:40

echt een droppies kitten zeggen we wel ja.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:25

Persoonlijk vind ik dat je die katten wel moet laten helpen. Maarja daar kan ik je nie toe dwingen. Ik weet niet waar "in je straat, naast de zwerver met kots in zijn baard " als je lokatie ligt. Maar hier in Genk/Limburg/belgie kan je katten gratis laten hepen. straatkatten en wilde katten. Ik laat alle katten die naar mijn stal toe komen om er te jongen ed.. (door het warme hooi) door de stad helpen. Probeer dat eens. informeer eens bij je stad of gemeente.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:45

Wat een droppie die eerste!
Hebben!!
Jammer dat je niet in de buurt woont en ik niet zoveel tijd heb om een kitten op te voeden...

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:51

moeten de katjes nu al weg?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:01

Ohhhh wat een schatjes zeg

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 18:51

ja, idd, ze zijn al zeker 6 weken oud, en dat is de ideale leeftijd om ze weg te doen

@quinzy: sja, ik heb zoiets niet in de buurt en limburg is te ver.
als een van ons katten jongert (gebeurt niet dikwijls) dan hebben we altijd mensen die geïnteresseerd zijn (nu hebben we weeral een aanbieding gekregen trouwens)
Ohja je moet je geen zorgen maken, we gaan ze echt niet doden ofzo, ze zullen wel een plaatsje vinden
naar een asiel brengen is het allerlaatste wat we zouden doen (hebben we nog nooit met een van ons dieren gedaan)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:06

6 weken is absoluut niet de ideale leeftijd om ze weg te doen!
ze moeten minstens tot 8 weken bij de moeder blijven, hier krijgen ze veel van de opvoeding mee die jij ze niet kan geven

bij rasfokkers blijven ze zelfs tot 12 weken

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:12

Oké, ik zal me niet opwinden. Doe tenminste een poging maar word ontzettend boos van zulke dingen.
Dit is precies hoe dierenleed wordt veroorzaakt en in stand gehouden.

Bij de dierenbescherming of wellicht bij een asiel kun je een vangkooi halen en daarmee de poes vangen en laten helpen. Enig idee hoeveel van die stumpers niet goed terechtkomen, verwilderen en zich weer voortplanten, ziek worden en niet behandeld worden omdat ze niet tam zijn enz. enz.

Als iedereen zijn verantwoording nu eens serieus nam voor zijn dieren zou er de helft aan dierenleed niet zijn!

Het is goed dat jullie de kater laten helpen maar neem eens contact op met de DA, er is misschien iets te regelen omtrent de prijs of betaling als je ze allemaal laat helpen.

We hebben hier in de buurt een manege waar ca. 30 katten liepen. Het overgrote deel was niet te pakken dus zijn er vangkooien ingezet en alle katten zijn geholpen!

In NL heb je trouwens 2x per jaar een aktie van DB en DA om voor een speciaal tarief je kat te laten helpen, misschien is zoiets ook in België het geval maar ik vind het absoluut onverantwoord op deze manier verder te gaan met het 'produceren' van katten waarvan er zowiezo al veel te veel zijn.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:04

Angelstears schreef:
6 weken is absoluut niet de ideale leeftijd om ze weg te doen!
ze moeten minstens tot 8 weken bij de moeder blijven, hier krijgen ze veel van de opvoeding mee die jij ze niet kan geven

bij rasfokkers blijven ze zelfs tot 12 weken

helemaal mee eens

het lijkt mij ook een goed idee om de allle katten te laten helpen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:08

Woon je ver van de grens vandaan?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:17

Ranna ik ben het helemaal met je eens!!

Maar het zijn wel schatjes!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 12:51

euhm, wij mishandelen ze helemaal niet
alleen de moeder is wat wild, maar we geven ze graag eten, ze heeft het goed bij ons.
en die kleintjes worden alsmaar tammer.
ik weet niet precies hoe oud ze zijn, maaar ze zijn zeker minstens 6 weken, daarbij op deze leeftijd zijn ze zelfstandig en kunnen ze alleen eten, hun moeder trekt zich amper nog iets van hun aan, dus op dat ogenblik mag je ze toch weggeven
We hebben vroeger meerdere nesten gehad waar de katjes toen ze 7 weken oud waren werden weggegeven aan kandidaten. Nu hebben wij nog steeds contact met enkele van die kandidaten en die katten zijn gewoon normale beesten, dus ik snap echt niet waar jullie je druk om maken .

Over dat steriliseren e.d. ga ik niet mee beginnen, ik heb trouwens nog nooit van zo'n actie gehoord en een kat de kattenpil geven kan toch geen kwaad? We doen dit nu ook al enkele jaren enja, het is nu eenmaal dat deze iets wildere kat de pil niet zal hebben binnengekregen.

Ik snap echt niet wat het probleem is. Wij hebben al jaren 3 katten gehad, waardat er dan nog sinds vorig jaar 2 zijn bijgekomen (dus een ervan is die wilde) en die maken het echt goed. tja, die wilde heeft haar eigen leven, we hebben al dikwijls geprobeerd haar tam te maken, maar dit dier is echt ongelooflijk moeilijk!
Haar jongen zijn gelukkig tammer, dus die kunnen we nu makkelijk weggeven.

maar kan iemand mij nu uitleggen wat het probleem is?

en nog een laatste keer: onze katten worden zeer goed behandeld over ons 2 huizen, ze glanzen in hun vel en hun buikjes zijn te goed gevuld, allemaal zijn ze heel tam, behalve dan die moeder, maarja zoals ik al zei, ook zij maakt het goed, ze komt ook steeds af om te eten en loopt voor mijn voeten, maar aaien e.d. lukt bv niet

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:42

Kowloon1 schreef:
maar kan iemand mij nu uitleggen wat het probleem is?

Ik zal nog een poging doen. Jij hebt het over mishandelen, dat hoor je niemand hier zeggen maar goed voor dieren zorgen betekent meer dan eten geven. Je moet verder kijken dan je neus lang is en dat bedoel ik niet negatief.

Er is al jarenlang een giga-overschot aan katten. Daarom is het zo belangrijk dat ze gesteriliseerd en gecastreerd worden.

Veel dieren lopen weg of worden gedumpt omdat de eigenaar er om-wat-voor-reden-dan-ook flauw van is en dat betekent dat ze verwilderen en zich voortplanten. Gevolg -> nog meer wilde katten, nog meer overlast. Er breken ziektes uit en de dieren lijden, kunnen niet behandelt worden omdat ze niet tam zijn en zullen een gruwelijke dood sterven.
Een poes kan makkelijk 2 nesten per jaar krijgen á gemiddeld 4 jongen. Die zijn ook in 1 jaar tijd geslachtsrijp en het vermenigvuldigen gaat door en het dierenleed vermenigvuldigd zich zo ook.

Bedenk je wel dat de poezenpil ook niet onschuldig is. Poezen die de pil langdurig slikken eindigen vaak met baarmoederkanker of een ander soort kanker aan de geslachtsdelen.

Kleine katjes zijn leuk, schattig, lief enz. enz. daar is bijna iedereen het wel over eens. Maar die periode duurt niet lang, dan zijn ze volwassen en ze worden ca. 15 jaar oud dat betekent dat er 15 jaar voor gezorgd moet worden en veel mensen willen/kunnen dat niet opbrengen.
Wat als er vakanties zijn? Wat als het dier ziek wordt? Dat kost geld.
Allemaal dingen waar mensen vaak niet voldoende over nadenken bij de aanschaf van katten (dieren) maar waar wel oplossingen voor moeten komen.

Het is niet erg als jullie af en toe een nestje hebben, maar jullie zijn niet de enige. Zo denken heel veel mensen en zo komen we in deze situatie met veel te veel katten.

Er moet nodig een halt komen aan het ongebreidelde voortplanten van katten (en honden) en dat kun je maar op één manier doen. Als eigenaar je verantwoording nemen en je dieren laten steriliseren. Alleen op die manier doorbreek je de cirkel van ellende voor de dieren en stopt de overpopulatie eens een keer. Zolang iedereen het niet nodig vindt of het geld er niet voor over heeft om zijn kat te laten helpen helpt die mee aan de ellende zoals die er nu is.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:47

wat een leukerds, had er graag 1 gewild, maar toch echt iets tever weg

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 14:06

Ik ben het totaal met Ranna eens, sorry...

Mijn eigen dieren zijn ook allemaal geholpen.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:09

ahahaha aahww wat een poepie die laatste foto ,zo schattig
helaas willen mijn ouders geen kat...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:09

vanwaar ben je? zijn het katers?
als je in de buurt woont en het zijn katers kan ik mama nog eens lief bekijken