Ik wil mijn konijn op schoot.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bi0n_Tiffiej

Ik wil mijn konijn op schoot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 11:17

Haaaay,,,

Ik heb 2 hele lieve konijnen! Maar ze willen allebij niet opgetild worden. Als ze rond lopen kan je ze wel gewoon aaien enzow... En als ze ze in de "houdgreep"houd blijven ze ook zitten en zijn ze ook tam daarna, maar dat vind ik gewoon zielig. Ik wil niet mijn konijnen dwingen om op schoot te zitten(Ik wil dat ze het leuk vinden
). Kan je ze dat aanleren om opgetild te willen worden(en anders dat ze het niet erg vinden) Want als ik mijn konijn optil worden ze bang, Ik ben nu wel heel veel aan het aaien als ze langskomen, en ook om mijn handen om hun heen te doen. Dat ze daar aan wennen enzo...Ik wil zo graag hun op schoot enzow...
Iemand Tips???

Veirl

Re: Ik wil mijn konijn op schoot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:19

Misschien moet je eerst op de grond gaan zitten en ze dan vasthouden? Eén omdat het lager bij de grond is en twee omdat konijnen het niet fijn vinden als je meteen met ze gaat lopen enz.

Mijn konijn wil na 5 jaar nog steeds niet op schoot en ik laat het maar zo.

www.konijnen.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:23

Waarom wil je hem op schoot? Om jou een plezier te doen? Dat vind ik een slechte reden. Als het konijn daar geen zin in heeft, zou ik hem gewoon met rust laten.

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 11:25

Sammm schreef:
Waarom wil je hem op schoot? Om jou een plezier te doen? Dat vind ik een slechte reden. Als het konijn daar geen zin in heeft, zou ik hem gewoon met rust laten.

Ik heb konijnen genomen om ermee te kroelen, en het is altijd handig als je konijnen stil blijven zitten als je ze optilt of wat dan ook.
En dat doe ik ook, asls mijn konijn daar geen zin in heb laat ik ze ook met rust. Maar ze zijn bang. Dat merk ik aan ze. En dat wil ik afleren

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 11:28

VeirL schreef:
Misschien moet je eerst op de grond gaan zitten en ze dan vasthouden? Eén omdat het lager bij de grond is en twee omdat konijnen het niet fijn vinden als je meteen met ze gaat lopen enz.

Mijn konijn wil na 5 jaar nog steeds niet op schoot en ik laat het maar zo.

www.konijnen.nl

Dat had ik ook inderdaad geprobeert, maar dat ging haast helemaal niet. Toen ze nog in de huiskamer stonden kwamen ze ook vanzelf op je schoot zitten. Maar dat was omdat ze dan altijd een snoepje kregen(alleen sochtends hoor )
Want ze zijn tam, ze wilen alleen niet opgetild worden en blijven zitten.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:52

Het grootste misverstand is dat konijnen knuffeldieren zijn.
Konijnen vinden aaien best lekker, maar blijven nu eenmaal liever met de pootjes op de grond.
Dus oplossing: erbij gaan zitten op de grond en misschien komen ze tzt wel zelf bij je zitten. Als je ze niet tegen hun zin oppakt, maar alleen aait, gaan ze je vanzelf vertrouwen! Geduld dus!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:21

elke dag een 100 keer optillen...
gewoon heel vaak en heel voorzichtig doen, dan wennen ze er wel aan.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 02:05

Bang zijn kun je niet afleren...dat zit in de natuur van het konijn. In zijn ogen is hij gewoon jouw prooi wanneer je hem wilt pakken. Wat heel goed helpt, is helemaal plat op de grond gaan liggen en je konijntjes naar je toe laten komen. Het is echt leuk, konijntjes die ineens op je springen.

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 09:11

Jah dat weet ik wij maken allemaal "hindernissen"voo onze konijnen En als ik bij het hok zit komen ze ook altijd naar me toe...