kat luistert niet naar naam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

kat luistert niet naar naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 19:55

ik heb een klein probleempje

mijn kitten van 12 weken luistert nergens naar
nou ja niet naar een naam
haar oren doen het dondersgoed dus daar ligt het niet aan

en straks als ze naar buiten mag, los, is het toch wel handig dat ze naar haar naam, juultje, luistert

we hebben haar altijd bij haar noem genoemd, geroepen en als ze dan in onze ogen luisterde beloond met een aai en wat lieve woordjes

ik ben bang dat als ze straks naar buiten mag ik haar nooit meer kan roepen omdat madame niet naar haar naam luistert

hebben jullie nog tips en tricks hoe ik dit kan oplossen zeg maar
ik weet het even niet meer

_horsy_

Re: kat luistert niet naar naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:03

ach joh maak je niet zo druk! Een poesje heb je waarschijnlijk zo terug hoor! je kan op het bakje tikken..dan komt elke poes hoor!

En probeer het eens met poes..en dan een scherpe s. Vaak luisteren ze daar naar. Ik weet niet hoe lang je hem hebt..maar hij is nog jong, en moet ook nog wennen! Geef het de tijd en het komt echt wel goed hoor!

Trouwens, vaak luisteren poezen niet echt naar hun naam. Heb er zelf 1 op de vensterbank zitten en die luistert gewoon naar je stem.. al scheld je hem uit

komt echt goed joh

KisSs_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:11

idd wat _horsy_zegt,en ik had ook zon poes die overal naar luisterde
een vriendin heeft haar aangeleerd om naar lantaarnpaal te luisteren

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:21

Mijn katten luisteren ook nooit naar hun naam.
Het enige waar ze naar luisteren is als je hun bord/bakje pakt, of de koelkastdeur open doet.

bigfoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:27

Juist het enige waar katten naar luisteren is het geluid van hun Butler hahaha
Maak je maar niet druk hoor komt goed, ik heb er 4 en 2 gaan er altijd mee de honden uitlaten, luisteren prima naar hun naam, die andere 2 luisteren prima naar het pak brokken hahaaha en naar poespoespoespoespoesseopseopseop

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:45

Het kan ook goed zijn dat de klank in haar naam gewoon niet goed is...Dat ze daar dus niet op reageerd...probeer het eens met een naam met een Y/ie op het eind...Dat ligt vaak beter in het gehoor...
Oh en laten wennen aan het rammelen van een zakje (snoepjes) doet idd vaak ook wonderen...
Als ik ze kwijt ben dan rammel ik even en dan zijn ze er zo...Maar gewoon roepen helpt ook...ze luisteren bij mij goed...(ze komen overigens niet buiten)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:48

ik ken hondenmensen die hun kat ook dusdanig getraind hebben dat ze naar hun naam luisteren.
maar zou je je kat wel loslaten? In wat voor buurt woon je? is er ruimte om het huis en hoe is het met het verkeer gesteld? Kan je kat in andermans tuin komen?

_horsy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:50

Desiree schreef:
ik ken hondenmensen die hun kat ook dusdanig getraind hebben dat ze naar hun naam luisteren.
maar zou je je kat wel loslaten? In wat voor buurt woon je? is er ruimte om het huis en hoe is het met het verkeer gesteld? Kan je kat in andermans tuin komen?

Natuurlijk...als ik zo vrij mag zijn . Kom nou, een kat hoort buiten te zijn hoor

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 22:04

ja de kat gaat los, ze is nu al amper binnen te houden
ik woon in een woonwijk met aan de voorkant een woonerf en achter een weg, een vrij rustige, met daarachter nog 4 rijtjes huizen en dan weilanden
ruimte, tja een tuin van 17 meter lang en 7 meter breed
ja kan in de tuin van de buren, vrij makkelijk, die vinden het neit erg

naar poespoespoes luistert ze beter als naar haar naam ben ik vanavond achter gekomen

we hebben haar nu 5 weken

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:44

vooral nu ze zo jong is gewoon loslaten.. eerst blijft ze waarschijnlijk even in de achtertuin... owja, wat ook wel handig is: Zeg tegen je buren dat ze jullie kat geen eten mogen geven of naar binnen mogen laten.. dan ziet ze alleen jullie huis als thuis... bij ons in de buurt komen de katten namelijkl bij iedereen binnen (zo was ik onze kat 1,5 dag kwijt.. was per ongeluk bij de buren opgesloten......)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:15

de mijne luisteren alleen als ze zin hebben, maar daar zijn het katten voor.

wat wel wonderen doet:

ze krijgen savonds een beetje blikvoer, als ik dan een keer op dat blikje tik als ze nog buiten zijn, komen ze er met een rtogang aan!!

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:07

Wij hebben momenteel twee katten die prima naar hun naam luisteren. Het is al eerder gezegd dat katten alleen maar luisteren naar de ober met eten Hier moet je gebruik van maken.
Iedere keer als je je kat eten gaat geven roep je met een vrij hoge stem Juuuuuuuultje Juuuuuuuultje met nadruk op de U klank. Dit blijf je roepen totdat zijn bakje op de grond staat en gaat eten. Hoe vroeger je hiermee begint hoe sneller ze het door hebben.
Bij ons heeft het altijd goed gewerkt en de katten luisteren perfect naar hun naam.
Succes

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:30

katten zijn daar nu eenmaal moeilijk in. De een luistert wel de ander zal nooit luisteren.
wat idd vaak helpt is rammelen met een blik (katten)snoepjes. die van mij komt ook gelijk aanrennen als ik daar ff mee rammel! die weet niet hoe snel ze binnen moet zijn maar roep haar naam en ze reageert niet hoor.

hoewel ze haar naam wel kent, want als ze binnen zit, en je zegt haar naam of roept haar gaat ze altijd miauwen en komt ze ook wel naar je toe.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:36

Natuurlijk Marye? honden horen ook buiten te zijn, maar daar leent de omgeving zich niet meer zo voor. Verkeer, mensen die dicht op elkaar wonen en snel last hebben van bepaalde zaken....

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:38

Desiree schreef:
Natuurlijk Marye? honden horen ook buiten te zijn, maar daar leent de omgeving zich niet meer zo voor. Verkeer, mensen die dicht op elkaar wonen en snel last hebben van bepaalde zaken....

He? wat heb ik nu weer gezegd!?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:45

Marye78 schreef:
Desiree schreef:

He? wat heb ik nu weer gezegd!?

Oeps! zit er helemaal naast! Sorry!
Sloeg hierop:

_horsy_ schreef:
Natuurlijk...als ik zo vrij mag zijn . Kom nou, een kat hoort buiten te zijn hoor

Namelijk:
auto's die dieren al dan niet per ongeluk overrijden, gezeik van mensen over elkaars dieren, etc.

De een heeft last van de ander z'n kat want die zeikt in de zandbak van de kids of moestuin, of de kat belaagt de duiven van de duivenmelker, de ander heeft last van de een zijn hond want die poept voor op de stoep, weer de ander heeft last van de schreeuwende buurkinderen (maar van kinderen mag niets gezegd worden!), etc. etc.

Ik denk dat er onder de kattenliefhebbers een grote groep is ook, die andere mensen met de rotzooi van hun kat opschepen. Die heb je onder hondenliefhebbers ook, maar die laatste wordt er veel meer op aangesproken, maar de eerste groep zou OOK ter verantwoording geroepen moeten worden.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:48

Kattenoren zijn er ook niet om mee te luisteren, die zitten er om dat lieve koppie op te sieren
En als hij eerder naar brokjes luistert dan naar zijn naam dan rammel je toch met brokjes. Zo krijg ik onze kat ook naar binnen als hij onder de struiken ligt te loeren. Wat bij mijn andere 2 katten wel goed hielp was roepen en als ze niet kwamen de tuinslang erop. Erg hard maar zo leerden ze wel luisteren Binnenkomen was brokjes uiteraard.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:50

Desiree schreef:

Oeps! zit er helemaal naast! Sorry!
Sloeg hierop:

_horsy_ schreef:

Namelijk:
auto's die dieren al dan niet per ongeluk overrijden, gezeik van mensen over elkaars dieren, etc.

De een heeft last van de ander z'n kat want die zeikt in de zandbak van de kids of moestuin, of de kat belaagt de duiven van de duivenmelker, de ander heeft last van de een zijn hond want die poept voor op de stoep, weer de ander heeft last van de schreeuwende buurkinderen (maar van kinderen mag niets gezegd worden!), etc. etc.

Ik denk dat er onder de kattenliefhebbers een grote groep is ook, die andere mensen met de rotzooi van hun kat opschepen. Die heb je onder hondenliefhebbers ook, maar die laatste wordt er veel meer op aangesproken, maar de eerste groep zou OOK ter verantwoording geroepen moeten worden.

ik dacht al...moet niet gekker worden

maar ik ben het dus wel met je eens. mijn katten komen alleen op het balkon, en dat is echt niet zielig. ze hebben het reuze naar hun zin. (mogen ook bij de buren op balkon, dus lopen dan vaak over).
vrienden van ons hebben hun tuin zo afgeschermd dat de katten de tuin niet uit kunnen , en een andere vriendin van mij heeft een grote kattenren voor haar siamezen.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:52

Natascha schreef:
Kattenoren zijn er ook niet om mee te luisteren, die zitten er om dat lieve koppie op te sieren
En als hij eerder naar brokjes luistert dan naar zijn naam dan rammel je toch met brokjes. Zo krijg ik onze kat ook naar binnen als hij onder de struiken ligt te loeren. Wat bij mijn andere 2 katten wel goed hielp was roepen en als ze niet kwamen de tuinslang erop. Erg hard maar zo leerden ze wel luisteren Binnenkomen was brokjes uiteraard.

klopt, die brokjes doen het! ze krijgen van mij ook standaard een beloning als ze direct binnen komen

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:52

Juultje? Pff...
Mijn moeder roept altijd dat een kat een 'oh' in de naam moet hebben. Onze katten heetten Toddel en Josje. Luister(d)en allebei prima! Maar dat duurt wel een paar jaar hoor. Of iig maanden. Geen weken! Dus heb geduld

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:59

Mijn kat luisterde ook perfect naar haar naam hoor! ( En zei heette Tipsy.. ) De kitten wat we nu in huis hebben begint ook al aardig te reageren als we haar roepen!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:30

Marye78 schreef:
ik dacht al...moet niet gekker worden

Marye78 schreef:
maar ik ben het dus wel met je eens. mijn katten komen alleen op het balkon, en dat is echt niet zielig. ze hebben het reuze naar hun zin. (mogen ook bij de buren op balkon, dus lopen dan vaak over).
vrienden van ons hebben hun tuin zo afgeschermd dat de katten de tuin niet uit kunnen , en een andere vriendin van mij heeft een grote kattenren voor haar siamezen.

DAt vind ik super correct!
In Florida ben ik wel eens op vakantie geweest. Die amerikanen hadden hun terras en een groot gedeelte van de tuin vaak helemaal omheind met horgaas. Om buiten te zitten zonder last te hebben van insekten. Als die lui nu een kat zouden hebben, had die daar nog lekker de ruimte. Misschien ook een optie voor de mensen hier?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:08

Desiree schreef:

Namelijk:

Ik ben het helemaal met je eens.
Mijn katten komen ook de tuin niet uit om die redenen.
Als er iets is wat ik vervelend vindt, is dat andere mensen last hebben van mijn katten. Plus dat ik bang ben dat ze overreden worden oid.
Daarentegen lopen er wel tig andere katten dagelijks in onze tuin waar wij dan wel last van hebben. Bij sommige vraag ik me ook echt af waarom die mensen katten hebben. Ik bedoel, waarom neem je een kat als je hem dag en nacht buiten laat lopen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 21:17

ze gaat echt niet dag en nacht naar buiten
wat ik zieliger vind (persoonlijk val me er dus niet op aan) zijn katten die helemaal niet buiten komen

ze loopt al een tijdje in een tuigje in de tuin maar is erg onderzoekend
ik ben niet van plan er een binnenkat van te maken, vind ik zielig en ze is graag buiten

ze is net gechipt dus dat is geregeld
ze past alleen haar bandje nog niet
ze gaat voorlopig lekker aan 5 meter lijn in de tuin en dan zien we allemaal wel weer verder
ze begint nu wel steeds beter te luisteren naar mij, niet naar men ouders ze krijgt van mij namelijk altijd haar eten

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:23

@samantha23: omdat je je kat ook een beetje vrijheid gunt.. moet je dan dat beestje constant binnen proberen te houden terwijl hij/zij ook lekker buiten achter instectjes en muisjes aan kan vangen.. dat is toch veel leuker voor zo'n diertje dan de hele tijd binnen zitten?? en ze lopen niet dag en nacht buiten.. de meesten gaan of 's nachts of overdg naar buiten... verschilt per kat