Vogeltje tegen de raam gevlogen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fieneke

Vogeltje tegen de raam gevlogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 16:51

hoi,
Er is hier een vogeltje tegen het raam gevlogen. Het is daarna in de vijver gesukkelt, gelukkig is het niet onder water geweest mijn broer heeft het vogeltje uit het water gehaald en ik heb het afgedroogt en in de zon gezet voor zover die schijnt dan toch. Maar als het vogeltje er deze avond nog zit, zou ik het dan binnen laten in onze oude vogelkooi of zou ik het gwn laten doen en het buiten laten zitten? Wat zouden julie doen ? Er zitten hier wel veel wilde katten in de buurt.

KisSs_Girl

Re: Vogeltje tegen de raam gevlogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:33

dat was bij ons op school ook een keertje,was heel sneu,maar hij bleef ook zitten en toen heeft de leraar het raam een keer hard dichtgeslagen waar hij onder zat en toen vloog hij weg
misschien kun je hem dus proberen te laten schrikken (niet al te erg natuurlijk )
als hij dan nog niet weg vliegt zou ik hem mee naar binnen nemen

Monique_Casi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:39

Heey,
Ik zou het vogeltje naar binnen brengen en anders in een konijnen kot buiten houden zodat ie niet opgegeten kan worden.
Mijn vriendin heeft pas geleden ook een vogel gevonden tijdens de buitenrit. Hij viel uit de lucht zo in de sloot.
Ze heeft toen de paarden even gras laten eten en zo de sloot in gedoken. Het vogeltje had een gebroken poot en vleugel maar nu weet zij ook niet wat ze verder kan doen.
Hij heeft in het konijnen hok ook drinken en voer.
Hopelijk kan je er wat mee

Groetjes Monique

Fieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 18:11

Toen ik nog is ben gaan kijke was het vogeltje weer in de vijver gevlogen van schrik denk ik dan. Nu was men broer niet in der buurt dus heb ik het zelf moeten pakken ik heb het nu een eindje van de vijver weg gezet en i;k ben net nog eens gaan kijke en ik wou het aaien maar het huppelde weg dus ik denk dat het ni meer kan vliegen. Het is tussen de bosjes gekropen en daardoor kan ik er niet meer bij maar ik denk niet dat het vogeltje het zal halen als hij niet meer kan vliegen dus ja ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:51

Dat is ook al een aantal keer bij ons gebeurt. Ik pak het vogeltje altijd direct op en doe het eventjes in een hamsterkooitje met was hooi (in de bijkeuken). Meestal zijn ze na een half uurtje wel weer helemaal bij gekomen en dan laat ik ze weer los.
De laatste heeft het helaas niet overleefd, die heeft denk ik direct zijn nek gebroken want hij was op slag dood.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:40

probeer het vogeltje eens een zetje te geven de lucht in.. meestal kunnen ze dan wel verder vliegen en kom het wel goed (dan gebruiken ze hun spiertjes enzo weer en komt alles weer op gang) dus geef em een zetje naar zn vrijheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:42

Je kan die vogel wel in een kooitje zetten, maar als ie wil kan ie nie wegvliegen... Zou m gewoon ergens een beetje verstoppen en dan laten wezen...