HELP! mag dierenbescherming niet bellen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

HELP! mag dierenbescherming niet bellen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 20:21

Ik mag de dierenbescherming niet bellen van mijn moeder. Ik wil de dierenbescherming bellen omdat ik een adres te weten ben gekomen voor pitbulls pups. Zoals jullie misschien wel weten zijn pitbulls verboden in Nederland en het fokken ermee is ook verboden. Deze honden KUNNEN zeer gevaarlijk zijn, en als ze in verkeerde handen vallen worden ze voor honden vechten gebruikt.

Wie zou voor mij willen bellen of weet wat ik nu moet doen? Is haast bij!

Marye78

Re: HELP! mag dierenbescherming niet bellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:43

waarom mag je niet bellen van je moeder?? dat vind ik echt raar.
maar goed, weet je 100% zeker dat het om pitbull's gaat?? en volgens mij gaat dat niet via de dierenbescherming, tenminste als ik op de site kijk, dan hebben ze het over het melden van dierenleed, en dit valt denk ik meer onder de pitbullwet. ik denk dat als je er zeker van bent beter aan de politie kunt doorgeven, maar ja, dan is de kans denk ik groot dat deze beestjes afgemaakt worden....

moeilijk...hoop dat er iemand meer verstand van heeft?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 20:51

Ik heb iemand die het helemaal gaat onderzoeken en daarna de politie belt. Ik mag niet bellen vna mijn moeder omdat ik mijn neus niet in andermans zaken mag steken :@
En het zijn echt pitbulls, foto in ieder geval wel. En afgemaakt worden is beter voor ze dan kapot gescheurt worden in een gevecht. (vind ik dan)

edit: advertentie is al van marktplaats afgehaald
Laatst bijgewerkt door solarpleure op 08-08-05 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:52

oh okee, hoop dat diegene er uit komt.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:53

Ze hoeven ja niet persé voor gevechten gebruikt worden?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:56

KLopt maar meestal is het wel zo.
Bovendien zijn ze er voor gefokt en als er dan mensen zijn die ze daar voor willen gebruiken, die zien dan die advertentie dus komen ze wel in dat circuit.
Bovendien zijn ze in nederland verboden dus moet er wel melding van gemaakt worden.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 20:57

Nee hoeft niet persee, maar als een eerlijk mens ze koopt (450 per hondje) en loopt politie en je kunt niet aantonen dat het geen pitbull is wordt hij afgemaakt...Doei geld...

Ik zou zo'n hond echt super graag willen hebben, schitterende beesten vind ik het. Vaak ook heel aanhankelijk. Maar met verkeerde opvoeding levens gevaarlijk. Maar zo meer honden.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:02

solarpleure schreef:
Deze honden KUNNEN zeer gevaarlijk zijn, en als ze in verkeerde handen vallen worden ze voor honden vechten gebruikt.

Alle honden kunnen gevaarlijk zijn.

En de honden die het hoogst in de top 10 staan van meeste bijtincidenten zijn nog altijd de labrador en herder, die zie je toch ook nog gewoon vrolijk rondrennen.
Grote onzin dat pitbulls verboden zijn, gewoon lekker laten gaan, als je de dierenbescherming gaat bellen worden ze afgemaakt, wil je dat op je geweten hebben?

*zegt de hondenhater *

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 21:15

Ja, ik heb liever op mijn geweten dat ze pijnloos dood gan dan dat ze de kans hebben om verscheurt te worden. Anders, al zou ik zze laten lopen en mensen zo graag die hond willen er blij mee zijn, zonder papieren is het een pitbull dus wordt zonder pardon afgemaakt en een boete...

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:46

Je kan ook anoniem bellen, scheelt je een hoop gezeur en rompslomp.
Ook het alom bekende nr 0900-8844 doet het erg goed in die situaties.
Er is zelf een nr waar je zowiezo anoniem kunt aangeven,

Wens je heel veel sterkte

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:14

Ik denk dat je erg overdrijft. Dadelijk komt de AID en die pups worden zonder meer afgemaakt. En het is niet perse gezegd dat ze ergens terecht komen waar ze het slecht hebben. Ik zag laatst een verlopen vent lopen met zo'n pitbull. Ik dacht "ojee, als hij maar goed voor dat beest zorgt". MAar hij hield van die hond. Hij liep er mee naar het fonteintje en wees de hond het water aan zodat hij kon drinken. Die hond had het heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:34

Ik ga met Desiree mee.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:03

je mag geen pittbulls fokken of in je bezit hebben.

wel mag je de Amerikaansa Steffordschire Terrier hebben deze moeten dan wel in het bezit zijn van een fci stamboom en geldig gechipt zijn.

hier is een link van de website
http://www.astch.nl/

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:47

Inderdaad, een Pittbull is verboden, Amerikaanse Steffordschire Terriers wel. Als de politie je aanhoud of iets te weten komt en je niet kunt aantonen dat het geen Pittbull is word hij zonder mee afgemaakt. Ik vind het wel een beetje wreed dat je nu zegt van "doei geld", want toen deze "wet" net in gebruik was zijn heel veel mensen hun trouwe vriend kwijt geraakt, en dan denk je echt NIET aan geld.

MocroGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:26

als ik een adres zou weten met pittbull pups zou ik niemand bellen, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat die pups doodgemaakt worden.
Misschien een idee om een anonieme brief te sturen naar dat huis dat je het weet en als ze niet ophouden met fokken dat je ze alsnog aangeeft bij de politie?? weet ik veel

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:38

tja dit is moeilijk
kijk naar wat larish zegt:
misschien zijn er al wel een paar verkocht, die zitten nu bij een leuk gezin, jij belt op. nou word na getrokken aan wie ze de honden hebben verkocht, honden worden weg gehaald en afgemaakt

ik kan het helemaal fout hebben, het kan ook zijn dat ze nu gebruikt worden voor hondengevechten.
wat ik met dit hele verhaal bedoel, als ik jou was zou ik het goed in de gaten houden, maar nog even wachten met bellen. snap je,

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:06

dit is een rottige situatie.. ik weet niet wat je het beste kan doen.
van de ene kant die hondengevechten.. wat je niet op je geweten wil hebben.. van de andere kant het afmaken, dat je niet op je geweten wil hebben. maar ik tog liever het afmaken dan het hondengevecht ... maar dan moet je het wel zeker weten dat ze er ook echt voor gebruikt worden

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:17

nee, pitbulls zijn verboden, maar sommige zijn ook heel lief hoor.
maar hondenvechten maakt ze kapot.
en je kunt ze idd verkeerd opvoeden.

maar die honden kunnen er ook niets aan doen dat ze als pitbull geboren zijn, en zomaar voor niks afgemaakt worden.
is er erges een land waar het wel mag??

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:22

IcePrincess schreef:
solarpleure schreef:
Deze honden KUNNEN zeer gevaarlijk zijn, en als ze in verkeerde handen vallen worden ze voor honden vechten gebruikt.

Alle honden kunnen gevaarlijk zijn.

En de honden die het hoogst in de top 10 staan van meeste bijtincidenten zijn nog altijd de labrador en herder, die zie je toch ook nog gewoon vrolijk rondrennen.
Grote onzin dat pitbulls verboden zijn, gewoon lekker laten gaan, als je de dierenbescherming gaat bellen worden ze afgemaakt, wil je dat op je geweten hebben?

*zegt de hondenhater *

En hier sluit ik me bij aan..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:29

en je weet echt 100% zeker dat het pitbulls zijn? amerikaanse of engelse staffordshire terriers lijken er ook veel op. die mogen wel gehouden worden, mits ze idd in het bezit zijn van een stamboom ed.
ik zou ook niet bellen, ik zo de dood van die puppies niet op mn geweten willen hebben, het zijn gewone ontschuldige hondjes, maar helaas zijn er bepaalde gekken die weten dat als ze eenmaal vast hebben, ze gerust door een bot heen breken.. en ze daarom verkeerd opvoeden(zodat ze bijten). maar in feite zijn het de grootste kroeldozen(en druktemakers, want ze worden nooit/niet snel moe) die ik ooit heb gezien van honden, zou jij ontschuldige lieve diertjes willen vermoorden omdat er anders misschien 1 in handen van zo'n gek valt???

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:38

Echt 100% zeker dat het pittbulls zijn? want American Staffordshire Terriërs worde HEEL dikwijls verward met Pittbulls. En ik zou ook niet bellen. Wij hebben hier thuis een American Staffordshire Terriër van 7,5 jaar en daar hebben we nog NOOIT problemen mee gehad. Wij hebben er ook geen stamboom van, maar zij is wel gechipt. Gelukkig woon ik in België denk ik dan! Ik vind die wet stom (wist niet eens dat ze bestond) want als je die beestjes goed opvoed zijn ze de liefste honden die je maar hebt! Er kan even goed een Herdershond slecht opgevoed worden zodat het een moordmachine is! Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat er pups sterven die een goede thuis had kunnen hebben!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:50

ik zou niet bellen en ik sta achter je moeder.
- je weet geeneens 100% zeker dat het pitbuls zijn
- je laat ze dus liever afmaken dan dat ze misschien nog wel kans hebben op een goed tehuis(als het wel pibuls zijn).

ik zou me er niet mee bemoeien. En als het geen pitbuls zijn (wat denk ik bijna wel zeker is) kun je ook nog wel problemen krijgen met de mensen van wie de hond is (wat ik me dan heel goed kan voorstellen)

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:56

Wij hebben een Old English Bulldog (is teruggefokt uit Am.Stafford ), en veel mensen verwarren onze hond ook met een pitbull, is niet echt fijn hoor als ze aan je deur staan en dneken dat jue een pitbull hebt..
Gelukkig konden wij aantonen dat het niet zo is!..Maar ik bedoel maar te zeggen, Je moet niet zomaar bellen want je kán het niet zeker weten!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:07

Pitt buls mag je wel hebben toch? alleen als ze papieren hebben, als ze dat niet hebben komen ze meestal in hondengevechten terecht..

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:09

Laure schreef:
Echt 100% zeker dat het pittbulls zijn? want American Staffordshire Terriërs worde HEEL dikwijls verward met Pittbulls. En ik zou ook niet bellen. Wij hebben hier thuis een American Staffordshire Terriër van 7,5 jaar en daar hebben we nog NOOIT problemen mee gehad. Wij hebben er ook geen stamboom van, maar zij is wel gechipt. Gelukkig woon ik in België denk ik dan! Ik vind die wet stom (wist niet eens dat ze bestond) want als je die beestjes goed opvoed zijn ze de liefste honden die je maar hebt! Er kan even goed een Herdershond slecht opgevoed worden zodat het een moordmachine is! Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat er pups sterven die een goede thuis had kunnen hebben!

in Belgie is deze wet weer voor dobbermans en rotweilers dacht ik..