Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chichiba schreef:Tepels kijken gaat toch niet altijd op...mannen en reuen hebben ook gewoon tepels...daar kun je dus niet altijd vanuit gaan...Oh en ze worden vaak pas zichtbaar als ze óf drachtig óf schijndrachtig zijn...
ellepel schreef:is ze niet zwanger dan gooit ze het nest zelf wel weer overhoop
calimerofoxy schreef:Ik had er maar 1 tussen zitten. Terwel die van mij er tussen de 4/6 kunnen krijgen
Dressuur85 schreef:calimerofoxy schreef:
Ik had er maar 1 tussen zitten. Terwel die van mij er tussen de 4/6 kunnen krijgen
Ja soms krijgen ze er weinig soms heel veel, maar het ligt ook aan het ras. Maar het kan dus nog verschillen per konijn.
Dressuur85 schreef:Ik zou het gewoon afwachten je hoeft je niet druk te maken, als het konijn namelijk zwanger is en krijgt jongen dan hoef jij er niets aan te doen. De kleintjes drinken dan gewoon bij mams en worden vanzelf groot. Je moet alleen zorgen dat de kleintjes wel in het nestje blijven. En schrik niet als er een dode bij zit, dat kan gewoon gebeuren.
Dressuur85 schreef:Jonge konijntjes kun je weggeven, schenken aan de kinderboerderij of verkopen. Het ras dat je beschrijft is een hollander, een rijnlander of een lotharinger. De laatste 2 zijn grote rassen en de eerst is een klein/medium ras.
door_ schreef:Mijn nijn is om de maand wel schijnzwanger, maakt een nest, laat het twee dagen liggen en gaat het dan weer opruimen!
Het is wel eens zo vaak achter elkaar geweest dat ze van dr man zn haar plukte, omdat ze zelf te weinig had op dr buikje!
En mijn nijnenventje is gecastreerd, dus schiet losse flodders!
Citaat:Ach gossie, ik heb medelijden met dat nijnenventje van jou! Wordt wel heel letterlijk kaalgeplukt door zijn vrouw!