onkosten kat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vamp

onkosten kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 18:56

ik mag misschien 1 of 2 katjes uit het asiel gaan halen om bij de stal te zetten!!

ik ben helemaal blij , ik zeur al enige tijd aan mijn moeders hoofd, ik wil zo graag een kat uit het asiel halen, om ook die een fijn leventje te gunnen. maar moeders wil er niet nog meer katten bij. nu heb ik misschien de mogelijkheid om ze te gaan zetten op stal! ze hebben dan super veel ruimte, en kunnen ze muisjes gaan vangen...

maar ze moeten waarschijnlijk wel wat voer erbij hebben, en wormepilletjes, en een inenting...

wie weet wat ik ongeveer moet rekenen aan voer, hoelang ze ermee doen, en wat wormepilletjes en inentingen kosten? dus waar moet ik zo'n beetje aan denken?

heel erg bedankt

Marye78

Re: onkosten kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:28

tja ik hou het zelf eigenlijk nooit bij hoeveel ik p/m kwijt ben . Maar het ligt natuurlijk ook wel aan het soort voer, ik haal vrij duur voer (royal canin, Iams, eukanuba) maar je kan natuurlijk ook goedkoper voer halen.
wel zou idd de katten gewoon iedere dag eten geven, want muizen zijn niet altijd beschikbaar, en ze vangen ze toch wel. (daar hoeven ze geen honger voor te hebben, want meestal eten ze ze niet eens op, maar spelen er alleen mee).

Bamburi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:40

Het ligt er ook aan hoeveel voer je ineens inslaat...
Ik heb momenteel 6 katten en haal meestal zakken van 10 kilo, dat is natuulijk stukken goedkoper dan dat je een zakje van 500 gram haalt. Ook haal ik voor mijn beestje kwaliteitsvoer royal canin/carocat ipv bijv whiskas/eigenmerk... ik denk dus dat je het zelf zo duur kan maken als je wilt.
Tsja een wormenmiddeltje heb je voor ongeveer 8 euro en daar kan je wel een poosje mee doen.

Ook moet je natuurlijk als je katten buiten komen eens in de tijd een vlooienmiddeltje halen.

Ik denk dat ik per kat toch ongeveer 15 euro per maand kwijt ben.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 00:07

inentingen 32 euro per keer (op 9 en 12 weken)
ontwormen 8,50 voor tube waar je wel paar keer mee kan doen
vlooienmiddel 15 euro voor 4 maanden per kat
chippen: 30 euro per kat

mijn kleine krijgt goed voer: Iams, royal canin en eukeneuba door elkaar
het lijkt duurder maar je hoeft er minder van te voeren en het is gewoon veel en veel beter dan de goedkopere merken