Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om zo'n misbaksel voor mijn honden aan te schaffen.
Het is absoluut geen vervanging voor de achterpoten. De honden zijn niet wendbaar en als ze aangevallen worden kunnen ze geen kant op. En wat denken jullie van de rest van de problemen die zo'n hond heeft? Verlamde poten kun je "oplossen" met zo'n ding, maar poepen en plassen wordt er niet beter van.
De hond kan hem ook niet 24 uur per dag om, en de kans op beschadigingen aan het verlamde deel of doorligplekken van dat karretje is erg groot....
Naar mijn idee is het puur egoisme van de eigenaar om een hond zn leven op die manier te willen rekken.
Billy schreef:Welke spieren zijn versterkt?
Toch alleen van de voorhand.
Met zo'n hond zou ik dus gewoon heel rustig aan opbouwen en veel zwemmen.
Heeft een hond veel meer aan dan aan een karretje
Billy schreef:Als er met een hond niet te revalideren valt, is dat niet voor niks.
Die hond is 12 jaar en heef6t arthrose aan de voorpoten en een kapotte rug. En die hangen ze nog in zo'n karretje?
Ik blijf het puur egoisme vinden.
Mag een dier tegenwoordig ook al niet meer oud en versleten zijn omdat de bazen "hem niet kunnen missen?"
Billy schreef:Als mijn honden ouder worden, pas ik me gewoon aan hun tempo aan. Daar hoeft geen kunst en vliegwerk bij.
Dat doe je gewoon.
Cassidy schreef:Billy schreef:Als mijn honden ouder worden, pas ik me gewoon aan hun tempo aan. Daar hoeft geen kunst en vliegwerk bij.
Dat doe je gewoon.
Billy, als de hond er zelf nou niet gelukkig mee is, aan dat aangepaste tempo?