Zo ongerust...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zo ongerust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 01:14

Oh, ik ben zo ontzettend ongerust nu . Mijn kat is echt niet lekker, ontdekte ik toen ik naar bed ging. Normaal gesproken springt hij ongeveer tegelijkertijd met mij mijn bed in. Nu ligt hij in de douche op een handdoek en reageert ie amper. Ik heb hem in eerste instantie opgetild en op bed gelegd, zodat hij wat comfortabeler lag, maar hij sprong meteen van het bed af en ging terug naar de douche.

Normaal begint hij te spinnen als een gek, als je hem achter zijn oren krabbelt of onder zijn buikje en nu reageert hij helemaal nergens op. Hij staart alleen een beetje apatisch voor zicht uit. Hij ademt nog wel en zijn oren bewegen nog wel in de richting van geluid, maar verder doet ie echt niet veel meer.

Ik hoop zo dat ie niet dood gaat vannacht... Morgenvroeg sta ik echt direct bij de dierenarts op de stoep.

Marye78

Re: Zo ongerust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 02:00

ja niet om banketstaaf te doen dus, maar ik zou al lang de weekend/nacht arts gebeld hebben. mijn kat had een keer zaterdagnacht (!) een aanval , moest de hele tijd plassen maar er kwam niks uit, en maar gillen enzo...heel zielig. toen ik m oppakte zat er bloed tussen zijn poten. ik vond het zo eng, en kan dat echt niet rustig slapen, dus in de gouden gids gekeken, en daar stond een nummer van een spoedarts o.i.d. ik weet het niet meer precies.
oja bij de dierenarts zeiden ze dat het goed was dat ik direct gekomen was, als ik had gewacht tot de volgende dag had hij er niet meer geweest, hij had nl blaasgruis (zeg maar gerust stenen) die bij elkaar het formaat van een tennisbal hadden aangenomen. als ik had gewacht was zijn blaas uiteindelijk geklapt.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 02:02

jammer. zie in je profiel dat je offline bent. Hoop dat je poes het haalt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 07:40

Hey Corine, wat naar. Is ie niet aangereden ofzo? ik hoop dat alles goed komt, sterkte..

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:57

-> BB

Sterkte trouwens :/ Hoe is hij/zij de nacht doorgekomen?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:06

Klinkt niet best.....sterkte!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:04

Hoe staat het er nu voor?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:28

En nu?
Wat zei de DA?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:31

Ben ik ook erg benieuwd hoe het nu gaat, lijkt mij vreselijk je beessie zo aan te treffen

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:00

En Corine, hoe gaat het met hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:06

Ik ben vanmorgen naar de dierenarts geweest. Onderweg leefde hij nog en ook toen ik uit de auto stapte, leefde hij nog. Ik kon direct doorlopen en op het moment dat ik hem op de onderzoekstafel zette, is hij overleden . De dierenarts kon dus niets meer doen...

Mijn vader heeft hem begraven. Hier nog een foto van hem:

Afbeelding

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:07

Meis, wat erg!!!
Weten jullie nou wat hij mankeerde?

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:12

ik moet er nog niet aan denken
Sterkte!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:19

Ach gossie wat erg zeg Sterkte met het verlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:22

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Het is totaal niet duidelijk wat er met hem aan de hand was. Al vanaf de dag dat ik hem had, was hij niet superactief aangelegd. Overdag zat hij vaak in de vensterbank en vroeg hij weinig aandacht. Op het moment dat ik naar bed ging, sprong hij altijd direct naast mij. Als ik hem dan achter zijn oren of onder zijn buik kriebelde, dan begon hij loeihard te spinnen. Het viel me op dat er iets aan de hand was, omdat hij gisteren niet mee naar bed kwam. Hij bleek toen in de douche te liggen op een handdoekje. Hij was sloom, keek wat apatisch voor zich uit, maar zijn ademhaling was normaal en hij had geen koorts. Verder hoestte of nieste hij niet en hij had ook geen uitvloeiing uit zijn neus o.i.d. Ik heb een bakje water en een bakje eten naast hem gezet, zodat hij er makkelijk bij kon als hij wat zou willen drinken of eten. Drinken deed hij nog wel, maar eten niet meer.

Ik had geen flauw idee dat het mogelijk was om een nachtdienst te bellen voor een kat. Ik dacht dat dit alleen bij paarden mogelijk was. Vandaar dat ik gewacht heb tot vanochtend.

Vanochtend leek hij weer wat beter. Hij liep weer wat uit zichzelf en in het reisbakje werd hij ook weer aardig actief. Precies op het moment dat ik hem op die onderzoekstafel zette, blies hij zijn laatste adem uit. De dierenarts heeft nog naar zijn hart geluisterd, maar niets meer... En daar lag hij dan, mijn grootste vriend. Languit op die tafel met een vooruitstarende blik en zijn bekje open. Echt verschrikkelijk

De dierenarts heeft geen flauw idee wat de precieze oorzaak was. Ze konden het nog wel nader onderzoeken, maar ik heb er voor gekozen om hem direct weer mee naar huis te nemen. De dierenarts was erg lief. Ze had hem keurig in een doosje gedaan, met een handdoekje onderin.

O, wat mis ik hem verschrikkelijk...

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:23

Heel veel sterkte

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:59

Ik heb net je gedicht op CB gelezen.. erg mooi.
verschrikkelijk voor je
Veel sterkte ermee.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:07

Heel veel sterkte Corine..

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:10

he bah. ja het is jammer dat je net mijn berichtje niet meer gelezen had afgelopen nacht, maar ja..misschien had dat toch al niet meer uitgemaakt. En jij kunt er verder ook niks aan doen.
Was hij niet al erg oud??

sterkte

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:16

Verdorie zeg.... da's wel héél snel.... zomaar ineens...
Wat een ontzettend leuke foto trouwens
Heel veel sterkte gewenst, dit is niet niks

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:18

Jeetje....dat is wel heel snel gegaan. Heel veel sterkte, ik weet hoe hecht de band met een kat kan zijn.

Ruthsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:39

Lieve Corine, je kent me vast (nog) wel , alleen dan van ergens anders.
Wat vreselijk dat je kat is overleden, echt heel zielig,
ik denk aan je
knuffel

liefs Ruth

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:41

wat erg voor je ik heb ook zo'n beetje het zelfde mee gemaakt met m'n hond!!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:55

wat erg zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:37

Sterkte! Onze laatste kat die toen dood is gegaan, ging ook in de wasbak in de bijkeuken liggen. Die deed alleen helemaal niks meer, als je die eruit haalde kroop ie er ook meteen weer in. Toch een teken dat ze al bezig zijn met doodgaan. Ze kiezen daar zelf een plek voor uit en daar gaan ze sterven. heb ik vaker gehoord tenminste!

Sterkte!