wij hebben 2 honden. Die beperken ons in een kleine mate in de vrijheid. MAar als we willen kunnen we op vakantie. Want dan brengen we ze naar mijn moeder.
Maar je hebt ook dierenpensions waar je je hond naartoe kunt brengen, dat kost alleen wel geld en dat moeten je ouders er voor over hebben. Daarnaast moet je je hond jong aanleren om in een pension te verblijven. Ook moet je lang van te voren reserveren omdat er anders geen plaats is.
Verder nemen wij de honden zoveel mogelijk overal mee naartoe. Nu zijn het rustige honden, geen drukte makers. en je moet je hond uiteraard zodanig opvoeden dat hij ook overal mee naartoe kan, want als je dat niet doet is hij overal zowiezo ongewenst. Opvoeden kost tijd en energie. Dat moet je er OOK voor over hebben.
Als je in een woonwijk woont, is het uitlaten minder leuk dan in de bossen of op het platteland. Daarnaast moet je bij het uitlaten ook de ontlasting opruimen (met een zakje is dat eenvoudig te doen). Helaas zijn er nergens prullenbakken waar je die zakjes in kunt doen (ondanks dat je hondenbelasting moet betalen) dus dan meot je daar wel meer rond sjouwen.
Bovengenoemde dingen zijn voor veel mensen allemaal te veel. Voor mij niet. Voor mij is het niets. Want ik hou zielsveel van mijn honden. Ze zijn mijn trouwe vriendjes en ik krijg heel veel van ze terug. Ik kan niet zonder honden.