Pups.. veel mOeite?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee_

Pups.. veel mOeite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 11:02

Haii
Ik en mijn broertje willen heel graag een Labrador pup.. mijn ouders die willen het voor 65% zeg maar wel
Maar ze zitten er nog over in van zo ja en dan kunnen we nergens heen omdat die hond niet zo lang alleen kan blijven.. en met de vakanties zit je er ook weer mee. en we kunnen niet eens een dagje uit omdat die hond uitgelaten moet worden..!
Maar is dat ook echt moeilijk? Want familie van mij die hebben allemaal kleine hondjes en die zeggen dat het weer meevalt.. Maar is dat echt zo?
En wat zijn de voor en na delen van een pup/hond?
Groetjes Sabine

Sabinee_

Re: Pups.. veel mOeite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 11:37

Niemand??

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:55

Als je ouders er niet 100% achter staan moet je het niet doen. Het is wel veel werk ja, hij moet zindelijk worden, kan niet lang alleen in het begin, moet overal mee naar toe om aan dingen te wennen. etcetcetc.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:07

Idd. Ook niet doen als het is "nou vooruit, als jullie hem uitlaten". Dat gaat 2 weken goed en daarna niet meer. Een pup vraagt erg veel tijd, enerzijds vanwege de africhting en het zindelijk maken, anderzijds gewoon echt aandacht.

Als jullie je druk maken over het feit dat je dan minder gemakkelijk een dag weg kunt of op vakantie kunt, kan ik alleen maar zeggen: niet doen.

Ik moet voorgaande even anders formuleren: ik vind vakanties en dagjes uit wel iets waar je rekening mee moet houden voordat je een hond aanschaft, maar als je die aanpassing niet of met moeite wil maken moet je het niet doen... Als je snapt wat ik bedoel

bigfoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:14

Vooral niet doen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:15

een pup kost net zoveel tijd als een kind van 2 jaar.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:16

ik zou het indd ook niet doen als jullie er niet 100 % achter staan,
Ik heb zelf ook een hond en tja het vergt best wel erg veel tijd en je moet hem zeker 4 x per dag uitlaten en een pup daar heb je op zich weinig last van die slapen zich groot maar zodra ze groot zijn moeten ze ook naar buiten en niet een blokje om maar een lekkere lange wandeling.
en een dagje uit heb je dan ook niet gauw gepland tenzij je er geen moeite mee hebt om de hond mee te nemen die van mij gaat dus bijna overal mee naar toe
maar ja aan de andere kant krijg je er wel wat moois voor terug

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:27

wij hebben 2 honden. Die beperken ons in een kleine mate in de vrijheid. MAar als we willen kunnen we op vakantie. Want dan brengen we ze naar mijn moeder.

Maar je hebt ook dierenpensions waar je je hond naartoe kunt brengen, dat kost alleen wel geld en dat moeten je ouders er voor over hebben. Daarnaast moet je je hond jong aanleren om in een pension te verblijven. Ook moet je lang van te voren reserveren omdat er anders geen plaats is.

Verder nemen wij de honden zoveel mogelijk overal mee naartoe. Nu zijn het rustige honden, geen drukte makers. en je moet je hond uiteraard zodanig opvoeden dat hij ook overal mee naartoe kan, want als je dat niet doet is hij overal zowiezo ongewenst. Opvoeden kost tijd en energie. Dat moet je er OOK voor over hebben.

Als je in een woonwijk woont, is het uitlaten minder leuk dan in de bossen of op het platteland. Daarnaast moet je bij het uitlaten ook de ontlasting opruimen (met een zakje is dat eenvoudig te doen). Helaas zijn er nergens prullenbakken waar je die zakjes in kunt doen (ondanks dat je hondenbelasting moet betalen) dus dan meot je daar wel meer rond sjouwen.

Bovengenoemde dingen zijn voor veel mensen allemaal te veel. Voor mij niet. Voor mij is het niets. Want ik hou zielsveel van mijn honden. Ze zijn mijn trouwe vriendjes en ik krijg heel veel van ze terug. Ik kan niet zonder honden.

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 18:23

Mijn ouders willen wel graag een hond.. maar ze zitten er dan alleen mee met die vakanties..! Maar dat uitlaten is geen probleem.. ik kan hem als die groot is meenemen naar mijn paard.. en mijn moeder wil de hond ook meer om lekker lang met hem te wandelen..!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:26

tja, met vakanties maak je er of iemands anders last van, of je brengt hem naar een pension. Als je het geld daarvoor over hebt, of je kunt iemand vinden die nu al zegt dat ze er wel voor wil zorgen, dan lijkt het me geen probleem toch?

in geval van nood zijn er ook zat leuke campings waarbij je de hond mee mag brengen...

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:29

Als je ouders er niet volledig achter staan moet je het zeker niet doen. ZIj draaien waarschijnlijk het meeste voor de verzorging en de kosten op. En natuurlijk kan je niet even zomaar een dag weg of zo, je moet altijd wat regelen, maar ja dat is met een paard ook zo.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:32

Dat mensen zoveel meer plezier aan 2 weken per jaar vakantie beleven dan aan een hond en dat voor jaren lang, dat snap ik niet. Ik denk dan ook dat zulke mensen dan ook beter geen hond kunnen nemen.

MocroGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:36

voordelen van een hond: leuk, leif en aardig
voor MIJ voordelen: opvoeden, trainen

nadelen voor mij: niks
nadelen: moeilijk op vakantie kunnen gaan
opvoeden
zindelijk maken
kost geld

enzo enzo....maar 1 ding er komt meer bij een hond kijken dan alleen oooooo wat lief

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:51

Je moet je bedenken dat het nu leuk is, zomer het is lekker warm... straks met de regen en kou moet die hond er ook uit...

opvoeden is op zich niet zo'n probleem, je gaan 1 uur per week naar een cursus en je wordt steeds meer gemotiveerd om je hond wat te leren (tenminste bij mij.. ik kom dr nu al 4 dagen in de week)

Als je ouders er ook wel graag 1 willen kan ik me voorstellen dat ze er dan ook wel een plekje voor kunnen zoeken in de vakanties.. desnoods naar de buren... (als je maar niet dat mens nadoet van dat topic nu: Ik moet zo huilen!)

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:36

ik heb ook een hondje.. en die heb ik na 8 jaar zeuren gekregen. mijn ouders wouden hem helemaaaal niet... en nu is die hond belangrijker voor mn ouders dan ik ben ... maar ik laat hem wel iedere dag uit.. geef hem eten en borstel hem.. en heb hem ook zindelijk moeten maken enzo.. heeft wel zn nadelen.. maar zijn wel sgatjes

je moet er goed over nadenken, of het wel gaat i.v.m vakantie en thuiszijn van jou en je ouders..

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 21:17

het uitlaten is geen probleem.. dat heb ik voor een dier over.. ik ga ook zo door de kou en regen naar me paard als het moet!! En mijn oma die zei al van ja hij kan wel bij mij komen maar dan moet eerst mijn hond weg zijn (die heeft zij in huis maar hij is van mijn oom ) Dus.. mjaa wanneer gaat die weg? ! Maar we zien wel.. we staat zowiezo op de puppylijst van de Nederlandse labrador vereniging dus als er een puppy beschikbaar is en wij staan bovenaan op de lijst krijgen we informatie !