Wij dachten gelijk aan schurft. Dus naar de dierenwinkel geweest, en daar kregen we gratis medicijnen mee voor m'n konijn, en ook voor m'n andere konijn die het niet heeft, maar voor de zekerheid.
Nou na een paar dagen nog steeds geen verbetering, dus toch maar naar de DA gegaan.
Daar waren we dus vandaag heengeweest, en hij heeft dus geen schurft, maar een schimmelinfectie. En dit is een schimmel die ook overdraagbaar is op mensen. Voor m'n konijn zelf is het niet heel ernstig, hij kan er weer vanaf komen. Daarvoor moeten we een paar keer per week wassen in een speciaal bad met medicijnen, en een creme op zijn aangetaste plekken smeren.
Maar we moeten nu thuis alles ontsmetten. Overal waar hij heeft gelopen moet worden ontsmet. We moeten onze handen met chloor of met jodium wassen als we aan hem hebben gezeten, en ik moet hem met latex handschoenen vasthouden. Maar de DA zei er ook nog bij dat het vooral een naar effect kan hebben op mensen met suikerziekte. Die zijn extra gevoelig voor schimmels. En nou heeft mijn vader dus suikerziekte, dus we moeten alles extra goed ontsmetten....
Een heel gedoe dus. En ik vind het zielig voor m'n konijntje dat hij alleen nog maar in zijn hok mag blijven... maarja, dat is niet de grootste zorg.
Ik hoop dat hij er snel vanaf is, en dat ie straks weer gewoon overal kan rondlopen.
De DA heeft ook gezegd dat we terug moeten gaan naar de dierenwinkel waar ik hem gekocht heb, want hij was dus al ziek toen ie daar zat. Hij vond dat we de rekening van de behandeling (60 euro), terug moesten eisen. Wij zijn dus teruggegaan en hebben de situatie uitgelegd, en ik heb de helft van de kosten teruggekregen, en voor elke behandeling die hij nog moet ondergaan hiervoor, mogen we elke keer de helft terug vragen. Dus dat is dan nog een schrale troost.....