Zieke geit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Missy

Zieke geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 22:21

Mijn schoonouders zijn op vakantie en dus zorg ik samen met mijn vriend voor de dieren daar. Handvol kippen en eenden, zes geiten en een schaap.
Die beesten aanbidden me sinds ik over het voer ga en komen dan ook altijd hard op me afgerent als ik eraan kom. Behalve 1 geit dus.

Ze maakt een suffige indruk, heeft een vieze neus , bleek tandvlees, loopt wel gewoon maar sloom. Ze hijgt, maakt een wat krampachtige indruk (lijkt een beetje alsof ze kramp in de darmen heeft)
Ze wil geen brokken eten, maar heb d'r wel gister hooi zien eten (maar dan niet op de manier als de andere geiten, snelsnelsnel )
Ze maakt gewoon een ziekige indruk op me.

Omdat het niet mijn geit is ben ik niet meteen naar de vee arts gegaan(vooral omdat mijn schoonouders dat absoluut niet snel doen), wel heeft een vriend ernaar gekeken.
Hij dacht aan een griepje, misschien koliek, maar kan het niet zeker zeggen omdat hij nog in opleiding is.

Mijn vraag dus, is het verstandig naar een DA te gaan of zal dit gewoon overwaaien, verkoudheid oid dus?

Ylana

Re: Zieke geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 22:26

Ik zou zowiezo even de DA bellen.
Ik denk dat je schoonouders daar blijer mee zullen zijn, dan dat ze straks thuis komen van vakentie en er ineens nog maar 5 geiten lopen ipv 6.
Succes.
Laat je even weten hoe het gaat?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 22:36

Is ze aan de diarree? Drinkt ze voldoende? is ze misschien omver gelopen/gebeukt door een andere geit? is ze ontwormd?

Ik zou toch de da even inlichten. Misschien heeft ze een virusje.

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 12:40

Ja, ze is ontwormt.

Tekenen van diarree zie ik nergens, en heb haar meerdere malen zien drinken.
Vanochtend maakte ze al wel een iets betere indruk, ze kwam bij me voor een stukje oud brood. Maar dit kreeg ze niet weg, het was ook wel al wat taaier, maar het leek erop alsof ze ook moeite had met kauwen.

Mijn vriend belt vandaag zijn vader even, dan horen we het wel.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:34

Nou, succes met haar!
Laat even weten wat er uit komt.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:00

Ik dacht eigenlijk meteen bij het lezen van je verhaal aan problemen met het gebit. Wij hebben nl. ook een geit gehad die een slecht gebit had en aangezien je ook schrijft dat hij moeite had met kauwen, lijkt het me zinvol om daarnaar te laten kijken. Onze andere geit had ook al een keer een abces in z'n mond, dus kennelijk komen dit soort dingen veel voor bij geiten (misschien te kleine kaak voor al het eten dat ze erin willen stouwen )

duintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:54

hoi
ik zou wel da erbij halen hoor. Als een geit nml ziek is wordt hij niet snel vanzelf weer beter. Geiten zijn enorme 'vreetzakken' het is echt geen goed teken als ze niet of niet goed eten.
Suc6

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 13:13

Er is inmiddels iemand wezen kijken. Geen da maarja, het is mijn beslissing gewoon niet. Maar die man is jarenlang boer geweest dus had er ook wel wat verstand van.
Ze heeft een kleine oogonsteking waarvoor ze antibiotica heeft gekregen en ze heeft last van gassen. Vandaar die krampachtige indruk.

Ze maakt alweer een veel betere indruk, stond alweer met de neus vooraan toen ik ging voeren dus het gaat vooruit.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:00

Hopen dat 't nu beter wordt !