Probleem: Stofbijtende kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce11

Probleem: Stofbijtende kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 20:31

hallo allemaal,
zoals de titel al zegt, hebben wij thuis een kat die in stof bijt en het vervolgens vaak ook doorslikt, om het daarna weer uit te kotsen .
De kat heet Zoef en is een mengeling, met onderandere siamees erin.
Zoef is nu 1 jaar en is sinds een paar weken geleden plotseling begonnen met in stof bijten. Ze heeft vooral voorkeur aan een soort van filtachtige dingen een het beste vind ze nog roodachtige kleuren.
Meestal bijt ze gaten in de stof en eigenlijk doet ze het altijd als wij een paar uur of 1 nacht niet thuis zijn.

Kent hier iemand dit probleem en heeft die persoon er misschien ook een oplossing voor?
Zelf dacht ik misschien aan een geurtje die ze misschien niet lekker vinden of een homeopatischmiddel.

Ik ben benieuwd!

Joyce

Guinevere

Re: Probleem: Stofbijtende kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 01:21

Wat vreemd. Misschien heeft ze last van haarballen? Daar kan je speciaal spul voor kopen of gewoon zo'n gras plantje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 08:02

hm, wat typisch? Wij hebben een kat die het leuk vind om in hard plastic te bijten (hengsels van boodschappentassen e.d.)... hij slikt het gelukkig niet door..

Bij de dierenwinkel heb je spuitflesjes met spul wat katten niet leuk vinden. Dat spuiten wij ook op het behang....misschien helpt dat?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 08:06

wormenkuur erin, en inderdaad zorgen voor kattegras in huis, meestal doen ze dit om haarballen kwijt te raken.

er zijn ook speciale druppels voor te koop, moet je even informeren bij de dierenarts of de dierenwinkel

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:00

apart! misschien idd vanwege haarballen oid?

Joyce11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 13:17

Dank jullie wel, ik ga het allemaal uitproberen! Het zou misschien vanwege haarballen kunnen zijn, maar eigenlijk zien wij nooit haren bij de kots liggen...
We gaan in elk geval een wormenkuurtje doen, en ook kijken naar dat spul wat katten niet lekker vinden ruiken. Ruikt de mens dat eigenlijk ook???

Joyce

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:19

komt ze ook buiten?

misschien iets van een vitamine preparaat door t voer doen, kan misschien ergens een tekort aan zijn, klinkt gek maar wie weet..

oh en als je ene beetje parfum erop spuit blijven d emeeste katten er ook wel vanaf... op zich alles wat vies smaakt kan helpen.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:22

Schijnt siamees eigen te zijn heb ik ooit ergens gelezen. Onze birmaan heeft ook een voorkeur voor rode veters (rare oosterse katten ) Ik zou gewoon proberen wat vies op zijn favoriete lebberstukjes te doen. Heeft bij onze birmaan iig goed geholpen.

Joyce11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 13:09

Ellepel: Ze komt heel veel buiten, vind ze heerlijk! (Lekker door het gras rennen op zoek naar beestjes, vlindertjes etc. Of op het schuurdak liggen zonnen!

Natascha: Ja, siamezen zijn idd een beetje raar, ze heeft trouwens van haar moeder ook een beetje birmaansbloed.
We gaan inderdaad een vies geurje, of iets anders proberen.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:13

Volgens mij DA eten katten dat soort dingen als ze last van maagzuur hebben. Die van mij at elastiekjes, "hele planten" en zelfs plukken haar van de andere kat, maar dat was IMO meer een gedragsprobleem. Naar kattengras keek hij niet om.

Nu hij naar buiten gaat, is het afgenomen. Maar die van jou gaat al naar buiten.. dus toch iets lichamelijks denk ik dan

Joyce11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 17:28

Dus wij kunnen het beste even naar de dierenarts gaan? Bedankt voor je uitleg!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:59

t is ook zo......

die oude doos van mij van bijna 15 heeft een voorkeur voor bepalde touwtjes, die je bij een bosje bloemen krigjt, weet je die met een krulletje erin?

en die sliertjes voor in de kerstboom?
vind ik altijd weer terug in de kattebak, mooi versierde poepjes...

was ik helemaal vergeten dat die dus ook gekke dingen eet....
nou ja..zolang alles er maar weer uitkomt he

duintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:59

hee mn oude kat heeft dit ook gehad (was gewoon een huistuinkeukenkat). De da raadde aan om mineralen (speciaal voor katten) bij te voeren omdat hij vermoedde dat hij iets tekort kwam. Maar dat heeft nooit geholpen, we hebben ons er toen maar bij neer gelegd (ze had de voorkeur voor tafelkleden en gordijnen
Maar misschien helpt het bij jouw kat wel.
Groetjes

Joyce11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 19:21

Haha, ik wist niet dat er meer katten waren met zulke rare dingen!!!
Maar de meeste van jullie hebben je er gewoon bij neergelegd, of is het bij sommige katten ook echt goed gekomen??

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:27

Bij neer gelegd, haarelastiekjes met van die ijzertjes blijven helaas toch een gevaar. Die ijzertjes kunnen de darmen blokkeren en als je daar niet op tijd bij bent... Net als garen, ook zo gevaarlijk.

Joyce11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 21:31

Wow.. Dus nu moet je alles op een kattenvrije zone leggen, anders komt ze dr bij ... Lastig!