chip bij hond is gaan zwerven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

chip bij hond is gaan zwerven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 14:48

Vanmorgen voelde ik mijn hond op haar linkerschouder onderhuids iets hards zitten. Na veel voelen heb ik een vermoeden gekregen. Het voelt als een klein staafje van ik denk 0.5cm groot.
Ze is 4 weken geleden gechipt.
Kan het dat de chip is gaan zwerven? Kan dit kwaad?
Ik mag er gewoon aankomen, dus het lijkt geen pijn te doen

Mireille

Re: chip bij hond is gaan zwerven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:53

De chip kan inderdaad gaan zwerven. Het beste kun je meteen even een dierenarts bellen.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:10

ja zal ik ook even doen!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:16

Dat heeft mijn hondje ook. volgens mij kan dat weinig kwaad. Het voelt alleen een beetje gek (ze heeft een heel dun huidje en je voelt gewoon duidelijk het staafje zitten op haar schouder)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:34

dat is vrij normaal hoor, daar hoef je geen DA voor te bellen, lekker laten zitten, niet aan prutsen, bij 3 van mijn honden zit hij ook op de schouder

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:37

Ja heeft mijn hond ook. Ik heb er nog naar gevraagd bij dr laatste prik, maar t kon geen kwaad. Ze doen hem ook meestal niet in dr nek ik denk voor je halsband maar ze doen hem iets lager.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:32

het kan helemaal geen kwaad. Je hoeft er niet voor naar de dierenarts te gaan want het is heel normaal.
Het kan ook zo weer zijn dat die chip een paar maanden later bijv. ergens bij de kont of onder aan de poten zit ofzo.
niks ergs aan

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 18:19

Nee, kan geen kwaad. Mijn kleine pups zijn ook 4 weken geleden gechipt. De chip heeft tijd nodig om zich te hechten.

Bij mn pups kan je de chip ook onderhuids bewegen, dus dat is normaal.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 00:25

Hmm, misschien DA gewoon om advies vragen? Ik zou het echt niet weten. Bij Raisa zit ie gewoon in de nek, waar ie ingespoten is volgens mij.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 00:29

Bij mijn hond is de chip ook gaan zwerven en uiteindelijk verdwenen. Rontgenfoto genomen...nergens meer te bekennen !!
Vreemd....maar 'ze' schijnen er 'zomaar' ergens uit te kunnen komen (zweren ????).

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 01:09

dat een chip wat kan gaan zweven is normaal, dus bv, dat de chip ingebracht is boven in de nek en uiteindelijk op de schouder zit, dat het op de kont of in de poten zit is niet normaal hoor.. een chip word niet in de bloedbaan oid ingespoten , dus zo extreem zwerven kan niet..

veel mensen gaan er aan zitten voelen, en maken zo het weefsel om de chip weer los, dus de chip heeft weer ruimte en verschuift zo, je moet er ook gewoon afblijven, niks niet aan prutsen of voelen..

heel soms, en dan echt heel soms, gebeurt het dat een chip eruit komt, eventueel dmv en zweer, dan is er toch vuil in terrecht gekomen en werkt het lichaam de chip eruit, of er is teveel aan de chip gefrumeld...

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:51

dat een chip zwerft kan geen kwaad bij het hondje van de mensen waarvan ik op hun kinderen pas (snappen jullie hem nog? ) is de chip ook gaan zwerven en hij zit nu bij zijn borst (om presies te zijn tussen zijn voorpootjes)
ze(en ik) zitten er niet aan maar als je hem aait dan voel je hem gewoon voelt wel eng aan maar het kan geen kwaad.