Naam voor hondenuitlaat/dierverzorgservice?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisjuh87

Naam voor hondenuitlaat/dierverzorgservice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 15:59

Ik ben bezig met het opzetten van een hondenuitlaat/dierverzorgservice alleen ben ik al 2 maanden aan het proberen een naam te verzinnen maar het wil me niet lukken dus wil ik vragen of jullie misschien ideeen hebben?

Sjoert

Re: Naam voor hondenuitlaat/dierverzorgservice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 16:25

VMR -> BB

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:54

Ik vond het zelf ook lastig om een goede naam te verzinnen die nog niet gebruikt wordt door een ander.

Wat zijn je eisen aan een naam?

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:05

Barmentlo Dierenservice

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 21:41

eveline_B schreef:
Ik vond het zelf ook lastig om een goede naam te verzinnen die nog niet gebruikt wordt door een ander.

Wat zijn je eisen aan een naam?

Ik heb geen eisen als het maar makkelijk is....

@Fredt dat dus niet

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:01

Walk-a-Dog, maar omdat je ook een verzorgservice hebt is het misschien niet heel toepasselijk.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 22:05

HopelessGC schreef:
Walk-a-Dog, maar omdat je ook een verzorgservice hebt is het misschien niet heel toepasselijk.

Indd ik doe alle dieren, voor als mensen op vakantie zijn de katten, knaagdieren, vogels enz.

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:06

De hondensnuit

haha nee

Kwispels

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 05:41

tja... erg leuk hoor, maar wat wil je? hoe profesioneel ben je? ik vind toch zeker dat iemand die een uitlaat service een bult ervaring moet hebben... en jij bent 17 (?) jaar... wat heb jij voor een ervaring met vreemde honden? wat weet jij van uitlaten in een groep? of zie je het als leuk gezellig lopen met een kudde honden?... een konijn of cavia verzorgen is tot daar aan toe, maar echt een uitlaat service vraagt om enige ervaring en opleiding... ik zal voor de lol die van mij eens brengen om door jou uitgelaten te worden... je hebt geen idee wat je moet doen op het moment dat het hectisch word... ik ken je niet, ik bedoel het ook niet naar, maar denk er niet te licht over... een groep honden is niet altijd even makkelijk... en zeker als je het een beetje proffesioneel over wil brengen, zorg dan dat je bepaalde cursussen volgt en inzichten krijgt... een uitlaat service is niet alleen de hondjes van de buren een blokje om mee nemen... de naam is dus niet het belangrijkste... zorg eerst voor een goede basis...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 06:55

MMaxje schreef:
Ik vind dat ze op z'n minst KK1 en KK2 moet hebben, en een hele bult (jaren) ervaring. Ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk.

nou... op z'n minst kk1 en kk2 hoeft ook weer niet, kk1 is oke.. is ook zeer nuttig,maar goed dat heeft toch vooral met fokken te maken.. zeker kk2... ik vind dat iemand die een hondenuitlaatservice wil beginnen veel ervaring moet hebben met een groep honden en erg veel moet weten over honden gedrag... en dus zeker roedel gedrag...

TS: is bevoorbeeld de term ganging up je bekend? en dan je persoonlijk bekend? want je je kunt het opzoeken op inet... maar goed theorethische praatjes gaat het niet om

het is vaak een soort "droom". leuk met hondjes lopen en er wat centjes mee verdienen... en dat is ook leuk... maar in de praktijk werkt het niet zo, er gaat zo ontzettend veel fout met die mensen die gewoon leuk gaan lopen met een groep honden..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 06:57

ben ik nou gek? ik quote toch iemand? waar is dat bericht van die persoon gebleven? dit staat wel raar

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 07:04

ik ben het met baroen eens,
het werkt niet zo gemakkelijk, even wat hondjes uitlaten, ping ping kassa.
je bent wel met gezinsleden van mensen op stap, als je het doet, doe het dan goed,
maar dan moet er eerst wel aardig wat geinvesteerd worden.
ik kan het een beetje weten, heb al 7 jaar een uitlaatservice, en ik kan je vertellen, als je het netjes doet, hou je er niet veel aan over, maar je hebt natuurlijk wel een leuke baan.
ik zit in het bestuur van hus nederland, kijk ff op de site:
www.hus-nederland.nl

enne een aantal namen die hier genoemd zijn bestaan al dus mogen niet gebruikt worden omdat ze gedoponeerdzijn.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 07:29

Uhm ik ga niet in een groep uitlaten, ik ben overigens 18 jaar en laat al 5 jaar honden uit, ik ga de honden individueel uitlaten. Ik heb 2 jaar regelmatig met een uitlaatservice in groepen uitgelaten en wil dat ook helemaal niet veelste link vind ik dat in groepen van 10 honden. Heb zelf ervaring met knaagdieren, vogels, katten, honden en paarden en wil dit gewoon gaan doen en ben er al 2 jaar mee bezig om het goed te doen. Ik ben echt niet zo dom dat ik zonder ervaring of wat dan ook ga beginnen. Als ik het op heb gezet ga ik volgens jaar dan ook thuisstudie honden en kattenbesluit doen.

Ik ga dus individueel uitlaten en ga vooral huisdieren doen van mensen die op vakantie zijn zoals katten, knaagdieren, vogels en paarden. Ik wil vooral officieel gaan omdat ik al veel katten, konijnen en paarden verzorg van mensen die weg zijn en heb ookal 3 honden die ik individueel regelmatig uitlaat. Ik heb ook connecties met heel veel hondenuitlaatservices zoals domovina cavac die landelijk wil gaan die zit in utrecht en begint nu in arnhem ik zou eerst voor hun gaan werken maar ik vind het moeilijk om onder iemand te werken dus dat heb ik afgekaatst om vrede te bewaren en nog 3 hondenuitlaatservices in arnhem en ik heb ook eerst bij hun geinformeerd hoe ik het moest gaan aanpakken enz. Ik heb me er wel eerst in verdiept en krjg vaak van hun telefoontjes of ik in wil vallen om een hond van ze over te nemen. Ik denk niet dat ze dat vragen als ze mij te onervaren vinden voor dat en zomaar een hond van een klant aan mij toevertrouwen.
Laatst bijgewerkt door Lisjuh87 op 02-08-05 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 07:34

Lisjuh87 schreef:
Uhm ik ga niet in een groep uitlaten, ik ben overigens 18 jaar en laat al 5 jaar honden uit, ik ga de honden individueel uitlaten. Ik heb 2 jaar regelmatig met een uitlaatservice in groepen uitgelaten en wil dat ook helemaal niet veelste link vind ik dat in groepen van 10 honden. Heb zelf ervaring met knaagdieren, vogels, katten, honden en paarden en wil dit gewoon gaan doen en ben er al 2 jaar mee bezig om het goed te doen. Ik ben echt niet zo dom dat ik zonder ervaring of wat dan ook ga beginnen. Als ik het op heb gezet ga ik volgens jaar dan ook thuisstudie honden en kattenbesluit doen.

prima dan het was ook geen kritiek ofzo hoor, gewoon "bezorgdheid"en ervaring... er zijn nogal wat mensen die even en uitlaatservice willen beginnen... niemand zegt hier dat je dom bent

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 07:41

baroen schreef:
Lisjuh87 schreef:

prima dan het was ook geen kritiek ofzo hoor, gewoon "bezorgdheid"en ervaring... er zijn nogal wat mensen die even en uitlaatservice willen beginnen... niemand zegt hier dat je dom bent

Ok ik begrijp et wel maar heb zelf konijnen, vogels, een hond en 2 paarden en vroeger veel knaagdieren gehad en weet gewoon hoeveel een dier voor iemand kan betekenen dus ik weet dat die verantwoordelijkheid gewoon heel groot is bij dit beroep.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 07:44

Citaat:

Citaat:
Ok ik begrijp et wel maar heb zelf konijnen, vogels, een hond en 2 paarden en vroeger veel knaagdieren gehad en weet gewoon hoeveel een dier voor iemand kan betekenen dus ik weet dat die verantwoordelijkheid gewoon heel groot is bij dit beroep.

dan is het heel mooi, en ook zeker heel leuk om iets op te zetten... verantwoordelijkheid en het goed aanpakken is heel belangrijk...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 06:50

ik heb niet gezegd dat je dom bent ofzo, maar dat als je het doet het goed moet doen, heb al teveel mensen gehad die mij belde, denkend helemaal binnen te lopen van een hus, starten, er een zootje van maken, en na een half jaar het bijltje erbij neer gooien.
erg goed dat je er met het honden en katten besluit er verder in gaat verdiepen.
En in met een groep van 10 lopen is niet link als je genoeg kaas hebt gegeten van het gedrag van honden.
maar als jij dat vind is het idd beter om individueel te wandelen.

enne Domovina cavac ken ik, ging een jaar geleden al starten, heeft aan mij gevraagd of ik de utrechtklanten naar hem door wil sturen, gedaan, waarop hij vevolgens nooit meer wat laat horen

gebruik je wel algemene voorwaarden, als er iets gebeurt met zo'n dier kunnen de klanten erg veel problemen gaan maken, en logisch, het is hun gezinslid?
is gewoon een tip hoor