verbrand pootje? (kat)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XJuul

verbrand pootje? (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 23:45

Wij hebben al een jaar een inbreker die hier dagelijks de boel op komt eten.

Oftewel een kat die zich gewoon door het kattenluik (waar eigenlijk magneetjes om de nek voor nodig zijn om binnen te komen) beukt.

Nou is hij nogal dwars en eigenwijs en hebben wij het dus een jaar geleden opgegeven om pogingen te doen hem buiten te houden.

In een eigenwijze bui, waarin hij niet van het aanrecht wilde gaan toen ik soep aan het maken was is hij waarschijnlijk toen ik klaar was met zijn poot op de elektrische kookplaat gaan staan die nog gloeiend heet was.

Hij loopt nu mank, ontwijkt het om op zijn linkervoorpoot te gaan staan. Ik heb gekeken en zag eigenlijk alleen wat velletjes aan zijn zool hangen. Denken jullie dat hij naar de DA moet? Of dat we er iets anders mee moeten doen? Ik denk zelf dat het vanzelf wel overgaat, hij staat nu niet op die poot maar het pootje zelf ziet er niet heftig beschadigt uit.

Aan de andere kant is het natuurlijk onze kat niet, het is ook voor niemand duidelijk van wie hij wel is, hij komt door de hele buurt en eet en slaapt in verschillende huizen.

daphny

Re: verbrand pootje? (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 00:40

Hoi, myn kat heeft dit ook al eens meegemaakt
eigenlijk moet je er niets aan doen, een kat geneest zichzelf
maar wij hebben er iso-betadine aan gdaan
dan een verbandje erond en ook rond zijn schoudertje (zo glijd het er niet van )
succes xX.. en poesje veel beterschap

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:22

Toch moet je met voetzooltjes erg voorzichtig zijn...ze kunnen niet zonder.

Het klinkt idd als een brand wond en wat mij betreft moeten die zorgvuldig behandelt worden.

Poezenvoeten komen met de grond en dus ook met veel bacterien in aanraking en en infectie is ze gelegd.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:50

meteen naar de dierenarts! Waarschijnlijk heeft het dier veel pijn. De DA zal er waarschijnlijk verband met iets van verzorgende of brandwonden gel op doen.
maar ook al is het jullie kat niet zou ik het toch maar doen. Zoveel geld zou het niet kosten een verbandje er omeen met wat gel.

wij hebben ook een aanloop kat zeg maar en we weten ook niet van wie die is maar die kwam een ook bij ons met een bloedende bek. Wij zijn er dus wel mee naar de DA gegaan ook al is het onze kat niet. Wat bleek nou zijn tand was met een stukje kaak afgebroken en hij moest geopereerd worden.
Dan maar wat geld kwijt maar hij is nu gewoon zichzelf weer ook al met 1 goede hoektand

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 13:44

Ik wacht even tot mijn moeder thuis is, ben namelijk al een paar dagen alleen thuis. In mijn eentje krijg ik hem zowiezo niet in een kattenmandje en ik kan ook niet naar zijn poot kijken... hij moet goed vastgehouden worden want hij is zo eigenzinnig als maar kan.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:22

wat naar voor de kat, tsja met eigen schuld voel je je ook niet goed...

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:44

mijn kat was ook n keer zo dom om op de kookplaat te gaan staan.
n hoop gemauw heel sneu.
hij begon gelijk aan ze pootje te likken.
de zooltjes waren iets rood en ontveld.
kat liep er 1 dag n beetje op te manken.
wij hebben hem n dag of 4 niet naar buiten gelaten en het is gewoon genezen.
en nog beter hij komt nooit meer op het fornuis

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 11:57

Hmm nou deze heeft er niks van geleerd, hij loopt nog steeds doodleuk over de kookplaat. Hij loopt ook nog mank.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:06

Nou lekker dan myn katten ontwijken hete dingen, hebben ze gevoel voor denk

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:50

Hmmm ik denk toch ook dat je naar de DA moet, het kan nmlk erg pijn doen.(vergelijk het maar eens met als een mens dat heeft..)

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:55

Onze kat is op de brandende open haard gesprongen en had van alle pootjes zijn zooltjes verbrand. Wij zijn naar de DA geweest en de poes heeft pijnstillers gekregen. Verder gaat er een hele tijd overheen voordat het helemaal genezen is.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:20

Even naar DA bellen als je moeder niet thuis is. Misschien kan hij je wat tips geven

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:22

Cowgirl schreef:
Toch moet je met voetzooltjes erg voorzichtig zijn...ze kunnen niet zonder.

Het klinkt idd als een brand wond en wat mij betreft moeten die zorgvuldig behandelt worden.

Poezenvoeten komen met de grond en dus ook met veel bacterien in aanraking en en infectie is ze gelegd.

Idem
Onze kat heeft ook al een keer een verwonding aan zijn voetzooltje gehad en toen zijn we ook gelijk naar de DA gegaan