Bennie is verdwenen....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

Bennie is verdwenen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 11:40

Hoi!

Mijn kat is weg...
Spoorloos verdwenen.. heel raar. zomaar van mijn balkon.
Ik heb drie katten, twee noorse boskatten en een cyperse kat. en nou is er een van de drie spoorloos verdwenen. Ze zitten altijd overdag buiten op mijn balkon en plat dak van de onderbuurman. Dus lekker veel ruimte
Ze kunnen er echt niet af, tenzij ze een meter of 13 naar beneden storten...

ik had ze 's morgens buiten gedaan en gevoerd, en nog met bennie zitten keutelen, en 's middags als ik thuiskom en wil voeren, is hij weg... de andere twee zitten er nog gewoon.
Hoe kan dat nou he??
helaas heeft hij geen bandje (dat maakte zo'n herrie als ze aan het eten waren en ik woon in een klein huis) en ook geen chip.
Heb alle instanties al gebeld, dierenambulance, asiel en stichting zwerfdier. Ik heb net briefjes gemaakt om op te hangen in de buurt.

hij zal toch niet gevallen zijn??
straks is ie dood....

arm beestje, hij weet geeneens welke voordeurhij moet hebben (flat)

ik hoop dat hij nog terecht komt. hij moet ook speciaal voer vanwege szijn gevoelige huid...
dit is hem:

Afbeelding

hier gezellig met zijn 3-en
Afbeelding

Joyce

Re: Bennie is verdwenen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:53

Als hij gevallen zou zijn, dan zou je hem kunnen zien liggen beneden? Bah, wat vervelend. Ik zal duimen dat hij weer terecht komt!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:58

Jeetje
Wat rot, ben je al beneden wezen zoeken/kijken? En kan hij niet op het balkon van je buren gegaan zijn?

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:01

Ze zeggen dat katten altijd op hun pootjes terechtkomen, wat ik zou doen is bijv beneden bij het platte dak ,waar hij eventueel vanaf is gesprongen of gevallen, gaan zitten desnoods met stoel en elke keer roepen of rammelen met eten, verder zou ik als het mogelijk is een van de andere katten aan een tuigje of riempje mee naar beneden nemen en zo proberen of de andere kat dan naar hem toe komt,
waarschijnlijk is hij eraf gesprongen of gevallen en erg bang en zit hij ergens verstopt, en met veel roepen en geduld komt ie dan wel weer te voorschijn, hoop ik..

erg veel succes, en ik duim voor je dat ie terecht komt, maar komt wel goed denk ik, even geduld hebben.
Sterkte en hou me aub op de hoogte

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:02

kat komt altijd op zn poten terecht, hopelijk in dit geval ook anders gaan we maar even uit van zn 7 levens! Hoop dat je hem snel vind, en als hij van het balkon af springt, kan hij dan niet in de tuin van je buren gaan zitten?

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:03

Ja cavaletti, denk ook vast dat hij van 13 meter omhoog komt springen

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:09

cavaletti schreef:
Ze zeggen dat katten altijd op hun pootjes terechtkomen, wat ik zou doen is bijv beneden bij het platte dak
erg veel succes, en ik duim voor je dat ie terecht komt, maar komt wel goed denk ik, even geduld hebben.
Sterkte en hou me aub op de hoogte

SuusJa schreef:

lezen is ook een vak

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:14

SuusJa schreef:

Hoezo dom, jeetje zeg., lezen is inderdaad een vak.
iedere gek weet dat ik bedoel dat ze beneden NAAST het gebouw van het platte dak waar ze normaal opzitten, dus de plek waar de kat eventueel naar beneden gevallen of gesprongen is, moet gaan zitten..

tjonge jonge zeg, volgens mij zitten er echt mesnen op bokt de godsganze dag alle foutjes of moeilijke woordje of zinnen die ze blijkbaar niet snappen, af te bekken.
ga iets nuttigs, doen aub, ga mee helpen de kat zoeken, das effe belangrijker dan zo dom reageren

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:17

amen

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:19

cavaletti schreef:
SuusJa schreef:

Hoezo dom, jeetje zeg., lezen is inderdaad een vak.
iedere gek weet dat ik bedoel dat ze beneden NAAST het gebouw van het platte dak waar ze normaal opzitten, dus de plek waar de kat eventueel naar beneden gevallen of gesprongen is, moet gaan zitten..

tjonge jonge zeg, volgens mij zitten er echt mesnen op bokt de godsganze dag alle foutjes of moeilijke woordje of zinnen die ze blijkbaar niet snappen, af te bekken.
ga iets nuttigs, doen aub, ga mee helpen de kat zoeken, das effe belangrijker dan zo dom reageren

Lezen is een vak klopt, en normaal reageren ook. Las het idd niet zo goed. Maar meid, doe rustig het is vakantie

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:28

AM --> BB

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:29

NOu ik hoop dat je kat snel terug komt. Die van mijn zus was twee weken geleden ook foetsie. Ze wonen op drie hoog in een flat, altijd op het balcon en opeens was ie er niet meer. Na een dag al direct briefjes met foto's opgehangen. Na twee dagen belde de buurvrouw aan bij haar. Ze hoorde een hoop herrie achter de kast vandaan kopen. Ze dacht eerst aan een rat of een muis. Maar toen ze goed keek zag ze daar Stippie (de kat van mn zus) zitten. Hij heeft dus blijkbaar twee dagen klem achter de kast gezeten.. Arm beest..

Laat je ons weten hoe het afgelopen is???

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:39

Heb je em al gevonden?

MeissieJ01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:41

Ja dat vraag ik me ook af Laat het ons even weten !!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 16:41

Nee hij is nog niet terecht, heb net briefjes gemaakt en als ik straks klaar ben met werken, dan hang ik die maar op, hij zou op een ander dak gesprongen kunnen zijn, da's een meter of 5 en vanaf daar bij iemand naar binnen gegaan kunnen zijn. Dat zou hij nooit doen uit zichzelf (hij is een beetje 'apart' hij lijkt wel autistisch) maar als het regent en je hebt geen droog plekje meer, en 5 meter omhoog red je op je 14e niet meer.
dus ik hoop dat de briefjes dan wat opleveren...

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:52

veel succes, ik hoop dat je hem snel vind...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:16

mijn katten sprongen van 3 hoog ook wel naar beneden.

zoek de buurt goed door, weet wel zeker dat hij ergens beneden zit.

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:27

Ben ook al aan het kijken voor je, was vanmiddag toevallig in de buurt en ben er bijna doorheen gekropen met de auto, helaas niets gezien....

Heb wel gevraagd aan de persoon bij wie ik was of zij mij wil bellen, mocht ze hem zien...

Hoop dat je hem snel terugvindt!

Chels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 19:28

Ik hoop dat je kat snel weer terug is en ook nog eens ongedeerd.

Mag ik je toch ene tip geven hoe hoog je ook denkt dat je woont je kan beter toch je balkon afschermen met net, kijk maar eens op deze site daar hebben ze van dat speciaal net wat echt heel sterk is en je uitzicht niet belemmerd. http://www.nettenlijn.nl. Zelf heb ik maine coons en die hebben een specialen ren eerst had ik ze op een dakterras waar ik dacht dat ze niet weg konden ging jaren goed tot ik plots een van mijn poezen kwijt was gelukkig zelfde avond nog terug gevonden levend.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 03:45

Oh meis, wat naar! Zoek vooral goed in de buurt. Mocht hij van het balkon afgesprongen zijn en zich bezeerd hebben dan heeft hij zich waarschijnlijk weggesleept. Ze kunnen zich ongelovelijk dun maken. Ik zal voor je duimen dat hij snel weer terecht is!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 07:07

ja, ik weet het niet, maar ik denk dat hij echt weg is, ik heb echt overal al gezocht, wat kan ik nog meer doen?
wachten op reacties op mijn briefjes.
Maar ik wil dan weten wat er gebeurt is, bij mijn vorige huis was hij ook eens een paar dagen weg, maar hij kwam altijd weer terug, maar hier is hij nooit via de voordeur naar buiten geweest, dus hij weet geeneens waar hij naar binnen moet, arm beest...

Bedankt es, wie weet dat diegenen hem toevallig ziet, tis wel een opvallende kat op zich..

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 08:21

Heb je ook de dierenartsen in de omgeving al gebeld? en Amivedi?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 13:31

ik neem aan dat dierenartsen dan ook de dierenabulance of asiel bellen toch?

wat is amivedi??

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:34

www.amivedi.nl

Ik zou toch de dierenartsen bellen want je bent afhankelijk van hun 'welwillendheid' om het aan asiels é.d. door te geven.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:35

Een kat komt NIET altijd op zijn pootjes terecht, dat hangt van de hoogte waaraf ie valt en zijn leeftijd af. Meestal komt het iig goed, en 13 meter zal hij wel overleefd hebben. Ik denk zelfs dat ie er maar weinig van gemerkt heeft als ie echt gevallen of gesprongen is.

Ik ga met cavaletti mee. Als je op een vaste tijd voert, "post" dan eens bij je balkon of het dak rondom die tijd met brokjes.

Succes!