Konijnen die van water houden ? ( andere manier dan drinken)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Konijnen die van water houden ? ( andere manier dan drinken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 23:42

Zomaar even een gekke vraag, dankzij 2 gekke konijnen.

Gek konijn nummer 1 is m'n eigen konijn Pitou.
Pitou gaat smorgens met 2 caviaheren in een buitenren het gras op.
De ren is een grote 3hoeksren met nacht/schuil/binnenhokje.
Van de week regende het nogal hard en lang, dat ik vond dat ik ze maar binnen moest halen ( binnen is in een blokhut die buiten staat ) in de middag i.p.v s'avonds, omdat ze anders de hele tijd in dat donkere binnenhokje zaten waar ook niks aan was.
Kom ik bij de ren, zit Pitou daar zeiknat in de regen... zn lange haren waren drijfnat, ik heb hem echt even moeten droogwrijven met een handdoek.

Volgende dag was het smorgens weer mooi weer, maar smiddags weer de hele middag regen dus ik ze maar weer binnen gehaald. Zat Pitou wéér in de regen! Niet zo nat als de dag er voor, omdat ik meteen toen het begon te regenen naar ze toe ging, maar wel weer een natgespetterde vacht...

Maf konijn nummero 2. Op mijn werk hebben we een angora-achtig-iets konijn ( rare ontplofte kruising geloof ik )
Ik merkte op dat ze continu met haar voorpoten in het waterbakje lag... raar dier, maar oke als jij dat lekker vind...
Echter lag ze op een gegeven moment met haar kin inhet waterbakje, niet echt normaal.
Gister was het zelfs zo dat ze met de hele zijkant van dr hoofd in het water lag, ik grapte dat het een suicide-bunny was, maar vond het toch echt abnormaal en heb haar dus maar een waterfles i.p.v een waterbak gegeven, zodat ze iig geen kou konvatten door steeds in het water te liggen.

Maar dit spoort toch niet ? Dat ze er zelf voor kiezen zeiknat te worden ?
Al mijn dieren vluchten voor de regen, de andere konijnen en cavia's in de vaste ren zitten allemaal in het binnenhok of onder het glofplaatafdak, de cavia's die bij Pitou zitten gaan wel het nachthokje in, en hij laat zich nat regenen, elke keer maar weer...

En een konijn dat zichzelf bijna in het waterbakje verzuipt heb ik nog nooit meegemaakt..

Nieuwschierig als ik ben vraag ik me dus af waar dit gedrag vandaan komt...

MilesNF

Re: Konijnen die van water houden ? ( andere manier dan drin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 23:32

Mijn konijnen zijn ook zo maf, die zitten ook rustig lekker in de regen terwijl ze ook lekker onder een afdakje kunnen zitten, maffe beesten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 08:04

die van mij vind het ook heerlijk in de regen , haar vacht spoelt schoon, ze word er superzacht van...

en volgens mij koelen ze er ook lekekr van af als het warm is..
kan geen kwaad hoor, een konijn moet echt heel lang in de regen zitten voor ze helemaal nat tot op de huid zijn.
ik zet die van mij soms express buiten als het regent..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:02

die van ons gaan ook altijd in de regen zitten, terwijl ze ook onder het afdak kunnen. En als de sproeier aanstaat, gaan ze daar voor zitten .

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:48

die van mij ook hoor, trekken hun er niets van aan...