mijn konijn deed het ook altijd in de zomer midden in en dan hielp ik hem wel vaak nam in hem op schoot en kon ik zo zijn losse haren er uit halen en dat vond hij heerlijk deed niet alles in 1 keer maar stukje voor stukje als het weer vast zat liet ik het zitten maar voor mijn idee was dat normaal ze zullen zelf wel weten denk ik wanneer ze het best kunnen verharen
Is dat zo, een paar lijnzaadjes? Denk niet dat ze het willen eten, maar kan het wel proberen, die 2 van mij kunnen ook best een goeie vacht gebruiken Als het geen kwaad kan...
Geef hem gewoon lekker regelmatig een borstelbeurt. Pluk heel voorzichtig wat losse haren weg en zorg voor voldoende uitgebalanceerd voedsel zodat ie ook voldoende vitamine binnenkrijgt! En het is normaal hoor, mijn drie nijnen verharen ook behoorlijk hoor nu.
Bedankt voor de reacties. Hij is dus dit jaar al eerder verhaard. Maar het is nu echt erg! Dus vond het raar dat hij nu al 2 x in de rui is dit jaar. Ik borstel hem zoiezo en hij heeft ook vitaminedruppels in het water omdat hij gewoon erg slecht verhaard.
Het is heel vreemd weer voor dieren deze zomer. Onze honden laten nu pas hun ondervacht los, wat ze normaal al een paar maanden eerder doen. Ik vind t niet vreemd dat je konijn een beetje ander verhaart dit jaar.
Mijn 2 nijntjes (de een is 5, de ander 2½ maand) zijn ook alle 2 flink in de rui. Vooral de kleinste, maar die raakt ook zijn lichte babyvachtje kwijt ('t is nu net Zorro, zo'n masker heeft ze op ).
Ik borstel ze regelmati en eens in het half jaar gaan ze in een badje met konijnenshampoo van Green Fields. Verder krijgt de oudste ook met het 'ruiseizoen' lijnzaad door zijn voer.