Operatie voor mijn hond toch mogenlijk!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Operatie voor mijn hond toch mogenlijk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 16:06

Hoera! Mijn hond kan worden geholpen! De kruisbanden van haar rechterachter-knie zijn gescheurd en daardoor loopt ze natuurlijk super slecht. Ik was dan ook bang dat ik haar moest laten inslapen... Gister was ik met haar bij DOCA (Dierenartsenpraktijk Orthopedisch Centrum Amsterdam) en daar bleek wat ik al hoopte.
Dit kunnen ze nl heel goed opereren; een spiertje van het bovenbeen trekken ze bij de knie naar voren, in het onder been wordt een gaatje gemaakt en daar zetten ze het spiertje aan vast, een teugel noemen ze dat. Deze teugel vervangt dan de voorste knieband.
Wat is t toch knap wat ze kunnen! En ookal moet Charda en tijd revalideren daarna kan ze weer alles!
Mijn vakantie gaat dus niet door, nu heb ik een bedje beneden gerserveerd, naast Car. zodat ze niet alleen is de eerste nachten na de ingreep. Ik ben zielsgelukkig!

danifur

Re: Operatie voor mijn hond toch mogenlijk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:11

ja gelukkig dat ze geholpen kan worden!
weer een last minder!
fijn!
Laatst bijgewerkt door danifur op 27-07-05 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:11

Goed nieuws!

Ik zou daar ook m'n vakantie voor laten schieten hoor als daarmee je hondje geholpen is dan is dat toch geweldig?
Super dat je dat voor haar over heb trouwens (ken er helaas genoeg die er anders over zouden denken )

Succes met de operatie, laat je wel even weten hoe het gegaan is?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 16:35

Zal ik zeker doen malibu! De operatie is volgende week donderdag al, gelukkig want dit is niet leuk voor haar. En eh... ik doe t niet alleen voor haar, maar ook voor mijzelf: ben ontroostbaar zonder haar! En zolang zij een vrolijk pijnvrij leven kan hebben zal ik daar ALLES aan doen.

Danifur, jij zal wel heel vaak horen hoe t met Charda gaat: sorry, maar je moet maar gewoon luisteren naar mijn verhalen, hahahahahha

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:40

-> BB

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:15

Gelukkig! Mijn vorige hond heeft dit ook gehad, ik kan je alvast vertellen dat het herstel hééél lang gaat duren, maar het is zeker de moeite waard!! Succes!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:56

ShirleyA schreef:
Danifur, jij zal wel heel vaak horen hoe t met Charda gaat: sorry, maar je moet maar gewoon luisteren naar mijn verhalen, hahahahahha

ja dat weet ik, maar dat vind ik niet erg hoor! haha

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 10:38

Eef18 schreef:
Gelukkig! Mijn vorige hond heeft dit ook gehad, ik kan je alvast vertellen dat het herstel hééél lang gaat duren, maar het is zeker de moeite waard!! Succes!

Goed te lezen dat t de moeite waard is! Dat hebben ze ook al toe gezecht. Hoe lang heeft t revalideren bij de hond geduurd? Ik vraag me nl af hoe lang ze niets mak/kan en in de banche moet blijven (mijn hond is nogal n druktemakertje en gaat ook nu nog achter elke mus aan...)
Ze hebben me al gemeld dat 70% vd gevallen met n jaar de zelfde operatie aan de andere knie ook moet ondergaan, was dat bij jouw hond ook? Ik hoop niet dat Charda bij die 70% hoort, indien toch dan ben ik er vast op ingesteld en kan ik goed opletten hoe ze haat been gebruikt.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 15:42

Charda was vandaag wat vrolijker, ik geloof dat de pijnstillers aan gaan slaan. Gelukkig blijft ze heel veel slapen. Nog klein weekje en dan begint n spannende tijd. Zie er tegen op en kan tegelijkertijd ook niet wachten......

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 14:18

Morgen gaat t dan gebeuren! Best wel n beetje nerveus. Maar ook wel blij dat t na morgen alleen maar vooruit zal gaan met Charda! In de woonkamer staat al n hele grote bench, lekker zo'n logge sta-in-de-weg.... Maar anders blijft ze echt niet rustig, dus het moet wel even.
Ik moet haar 09.30 brengen en rond 12.00 zal ze klaar zijn. Ik ga mijn paard maar rijden ondertussen (afleiding) en dan kan ik haar weer ophalen. Nog even bedenken hoe ik m'n eentje een zware hond de auto uit en t huis weer in krijg....