Mijn dwergkonijntjes niezen.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knufffel

Mijn dwergkonijntjes niezen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 07:11

Hoi,

mijn kinderen hebben 2 dwergkonijntjes en ze niezen heel vaak. De dierenartst heeft ze tegen snot geent, maar dat schijnt het niet t zijn . Hij gaat ervan uit dat ze een allergie hebben. Wel vreemd, 2 konijntjes uit een ander nest met dezelfde allergie. Het snot wat uit hun neusjes komt is wit en zeer taai. Ze zitten dan wel een minuut of langer achter mekaar het snot uit te niezen. Heel zielig om te zien. Ik heb al geprobeerd het strooisel te wisselen, hout, stro, plospan etc. Ik heb alles mogelijke om de oorzaak te vinden uitgeput. Misschien bestaat er een homeopatisch middeltje om de slijm op de lossen? De konijntjes hebben het dan makkelijker het slijm uit te niezen, maar de oruaak van het euvel is dan nog steeds niet gevonden. Ze zijn voor de rest zeer actief en eten ook veel. Ze staan in de keuken op een kastje en gaan als het mooi weer is buiten in de ren.
Misschien weten jullie raad??????????

Annick

basje123

Re: Mijn dwergkonijntjes niezen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 21:36

hoihoi mijn konijnen niesten eerst ook best vaak mijn vader heeft toen een heel mooi groot buiten hok gemaakt met stenen en dan heb ik hout snippers in een hoek maar het kan ook met karton misschien zijn ze alergisch voor stof dat zou best kunnen.. zou je anders een foto van de konijntjes en het hok waar ze in zitten naar mij kunnen pm of hier op zetten misschien kan ik je dan meer helpen
groetjes joyce

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:39

als ze in de tocht staan kunnen ze ook gaan niezen. mijn konijnen niesten en hadden snot in hun neus en wit spul bij z´n ogen en dat was de konijnenziekte ( zo noemde de dierenarts dat)

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 23:29

Ik zou niet echt weten wat je er tegen kunt doen...
Ik heb een konijn van 8 en die begon vanaf zijn 4e al regelmatig met niezen en braken...
Regelmatig antibiotica gegeven enzo. maar hielp niet...
Hij heeft het ongv. 1 x in de twee weken echt benauwd zeg maar...
Hij heeft een buitenhokje...frisse lucht...gezond eten...
Hij is verder als ie niet niest of benauwd is nog hartstikke vrolijk en springt nog vrolijk rond en eet verder goed...das ook anders geweest...
Ik denk al 4 jaar dat het wel eens afgelopen kan zijn..maar hij knapt steeds meer op eigenlijk
DA kan verder niks voor hem doen...
Gewoon een soort van astma-patient onder de konijnen zegt ie