hoe kippen en konijnen samen in 1 ren voeren ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

hoe kippen en konijnen samen in 1 ren voeren ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 00:31

ik wil graag krielkippen
nu wil ik ze graag samen in een grote ren met mijn konijnen houden
nu vraag ik me alleen af hoe voer je ze zonder dat ze elkaar eten op eten want dat lijkt me niet goed voor ze
de konijnen zijn groot dus een apart poortje voor de konijnen heeft ook geen nut
want daar passen de kippen ook doorheen
ik weet dat er genoeg mensen zijn die dat hebben
wie heeft voor mij de oplossing

groetjes petroes

Lowara

Re: hoe kippen en konijnen samen in 1 ren voeren ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:52

gaaf een gat in de grond.
doe daar wat stenen op
daar kunnen namelijk je konijnen wel in,maar je kippies zullen er niet ingaan dus daar kun je dan het voer kwijt.
onze buren hebben ook een ren met zo'n 10 kippen en 3 konijnen, maar die vreten gewoon elkaars voer op. wel hebben ze zo'n gat gemaakt voor de rust van de konijnen.

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 23:20

Ik zou kippen en konijnen niet zo snel samen zetten. Wij hebben het 2e geprobeerd. Maar de kippen plukken de konijnen gewoon kaal. Je kunt ze beter gescheiden houden. Dus kippen bij kippen en konijnen bij konijnen. Ze geven toch niets om elkaar.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:20

Dat is vrij lastig als je kriel kipjes wilt en je hebt al grote konijnen. Ik heb een cavia met krielkippen en dat gaat heel goed. Ik heb zeg maar een soort privé plekje voor de cavia gemaakt waar alleen zij in kan (en de kuikens toen ze nog klein waren ) Dat is haar plekje waar ze even zich rustig kan terug trekken.

Als ja al grote konijnen hebt is het lastig een doorgang te maken waar alleen zij in kunnen want kriel kipjes kunnen makkelijk ergens door glippen. Je zal dan steeds met etens tijd een doorgang open moet maken waar de konijnen door gaan en rustig kunnen eten, zo weet je zeker dat zij hun eten binnen krijgen. Maar of dat nu een goede oplossing is weet ik niet.
Over kippen die konijnen kaal plukken kan voorkomen, bij bijvoorbeeld vrij actieve kippenrassen denk daarbij aan Friese krielen. Ik heb Wyandottes, Zijdehoenders en Orpingtonkrielen die rassen zijn heel rustig en lief in de omgang. En ze doen geen kwaad tegen andere diersoorten bij mij.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:34

De ren in 2 gedeeltes indelen met in het midden een deurtje met schuifdeurtje ervoor zodat je konijnen en kippen kan scheiden. Ze 'savonds eten geven en ze voor de nacht dus apart houden zodat ze alle tijd hebben om het voer op te eten en overdag weer bij elkaar.

Pas wel op, want kippen zijn ongelovelijke kanibalen, als ze maar iets bloed zien, blijven ze pikken!